fbpx
Mehmet Akif Ersoy Mah. 274. Sokak Wings Tower B Blok 6. Kat No:42 Yenimahalle/ANKARA
tr

SEO Checklist – Kontrol Listesi 2020

28.03.2020

SEO çalışmalarınızda adım adım uygulayabileceğiniz bir kontrol listesi istiyorsanız bu liste tam size göre. Bu kontrol listesi ile sitenize daha fazla organik trafik çekebilirsiniz.

Hemen inceleyelim.

Temel SEO Kontrol Listesi

İlk olarak, SEO’nun temellerini inceleyelim. Arama motorlarında sıralamanızı yükseltmeniz için bazı araç ve eklentiler hakkında bilgi sahibi olmanı gerekmektedir.

Google Search Console Aracı

Google tarafından sağlanan bir araçtır. Siteniz ile alakalı birçok bilgiyi bulabilir, düzenlemeleri Google’a bildirebilirsiniz.

Bu araç, sitenizin Google arama sonuçlarındaki performansını incelemenize yardımcı olur.

Bu nedenle Google Search Console aşağıdaki gibi bir çok özellik sunmaktadır.

Google Search Console
  • Hangi anahtar kelimelerden size ne kadar trafik geldiğini görün.
  • Site haritanızı Google’a gönderin.
  • Web sitenizdeki hataları düzeltin.
  • Google arama ekibinden mesaj alabilirsiniz.
  • Robots.txt aracı ile dosyanızı bildirebilirsiniz.
  • Yeni içeriklerinizin indekslenmesini sağlayabilirsiniz.

Kısacası SEO konusunda ciddi işler yapmak istiyorsanız Google Search Console‘u kurmak ilk adımlardan biridir.

Google Etiket Yöneticisi Aracı

Google Etiket Yöneticisi sitenizin kod yapısında herhangi bir değişiklik yapmadan birçok izleme kodunu eklemenize yardımcı olan bir araçtır.

Sayfanıza Google Tag Manager kodunu ekledikten sonra tek bir panelden istediğiniz kodları çok kısa sürede sayfalarınıza ekleyebilirsiniz.

Google Analytics Aracı

Google Analytics, kullanıcıların sitenizi nasıl bulduğu, kullandığı gibi analizleri görüntülemenin en kolay yoludur.

Google Analytics Raporları
  • Sitenize ne kadar trafik aldığınızı görebilir,
  • Sitenizde en fazla trafik aldığınız sayfaları görebilir,
  • Trafiğinizin yükseldiğini veya azaldığını görebilir,
  • Size trafik gönderen diğer siteler ve kaynakları görebilir,
  • Ortalama hemen çıkma oranınız, sayfa görüntüleme sayısı ve sitede geçirilen süreyi görebilirsiniz.

Bu gibi SEO açısından yüksek önem taşıyan yüzlerde raporları saniyeler içerisinde inceleyebilirsiniz.

İpucu : Google Analytics’i Google Search Console ile bağlayın. Bunu yaptığınızda Analytics hesabınızda yararlı SEO bilgilerini görebilirsiniz.

Uygun SEO Eklentisi

WordPress gibi bir altyapı kullanıyorsanız SEO için çeşitli eklentileri kolayca kurabilirsiniz.

Bu eklentilerden en iyi iki tanesi Yoast ve All In One SEO‘dur. Önerim Yoast’dır.

Yoast gibi eklentiler sitenizi arama motorları için optimize etmeyi oldukça kolaylaştırır.

Anahtar Kelime Araştırma Kontrol Listesi

Anahtar kelime araştırması SEO’nun temel taşıdır. Bu nedenle, anahtar kelime araştırmasını doğru bir şekilde yapmak oldukça önemlidir.

Bu kontrol listesinde, müşterinizin aradığı anahtar kelimeleri en hızlı ve kolay şekilde nasıl bulabileceğinizi göstereceğim.

Anahtar Kelime Araştırması Yapmak

Anahtar kelime araştırması yapmadan önce arama amacını tespit etmeniz gerekmektedir.

Kahve makinesi satan bir işletme olduğunuzu varsayalım. “kahve” araması ile sitenize gelen birçok ziyaretçi satın alma gerçekleştirmeyecektir. Ancak “kahve makinesi” veya “x marka kahve makinesi” gibi aramalarda dönüşüm daha fazla olacaktır.

Bu örneği gözardı etmeden arama amacını belirlemeniz gerekir.

Sonrasında Google Kelime Planlayıcı, Ahrefs, KW Finder, Semrush gibi araçlardan faydalanarak anahtar kelime listesi hazırlayabilirsiniz.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı İle Ana Anahtar Kelimeler Belirlemek

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, Google’ın resmi kelime araştırma aracıdır.

Google ADS için tasarlanmıştır. Sonuçlar Google’dan gelmektedir. SEO kelime araştırmasında oldukça faydalı bir araçtır.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler Belirlemek

Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri ortayan çıkarmanın en iyi yöntemlerinden biri Google Suggest‘dır.

Şöyle çalışır:

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Bulma

Bu arama sonucunda çıkan anahtar kelimeler doğrudan Google tarafından gelmektedir. Burada uzun kuyruklu kelimeleri bulabilir ve sitenizi bu kelimeler için optimize edebilirsiniz. Uzun kuyruk kelimelerde genellikle rekabet daha düşüktür. Hızlı sonuç almak için bu yöntem ile çalışma yapılacak anahtar kelime sayısını artırabilirsiniz.

Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeler Belirlemek

Düşük rekabetli anahtar kelime bulmak için en iyi araçlardan birisi KWFinder’dır.

Anahtar kelime yazarak arama yapınız. Sonrasında size yüzlerce anahtar kelime sunacaktır.

KWFinder’a bir anahtar kelime yazdığınızda size şu sonuçları vermektedir:

  • Arama hacmi
  • Anahtar kelime zorluğu
  • Tıklama başı maliyet
  • Trendler
  • Tahmini ziyaretler

Bu şekilde, sıralaması kolay olan düşük rekabetli anahtar kelimelere ulaşabilirsiniz.

Soru Anahtar Kelimeleri Bulmak

Soru anahtar kelimeler blog yazıları ve makaleleri için mükemmeldir. Çeşitli araçları kullanarak blog sayfalarınız için soru anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

Sayfa İçi SEO Kontrol Listesi

Şimdi sayfalarımızı SEO için optimize etme zamanı geldi.

Anahtar Kelimenizi URL’nize Eklemek

URL’niz Google’ın sayfanızın ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur. Ayrıca tıklanma oranını artırabilir.

Kısa URL’ler Kullanmak

URL’lerinizi mümkün olduğunca kısa tutun.

Neden?

1 milton Google sonucu arasında yapılan analiz sonucunda kısa URL’lerin Google’da en iyi sırada yer aldığı tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimenizi Başlık Etiketinin Önüne Eklemek

Anahtar kelimenizi başlık etiketinde kullanmanız bir ipucu değildir.

Ancak, anahtar kelimenizi başlık etiketinizin önüne eklemek istersiniz.

Örneğin, bu gönderi için anahtar kelimem “Kohort Analizi” dir.

Anahtar Kelime Başlık Kullanımı

Gördüğünüz gibi, başlık etiketim bu anahtar kelime ile başlıyor.

Kohort Analizi

Anahtar Kelimenizi İlk 150 Kelimede Kullanmak

Google, sayfanızın ilk 100-150 kelimesine daha fazla ağırlık verir.

Bu nedenle, anahtar kelimenizi burada bir kez kullandığınızdan emin olmalısınız.

Anahtar Kelimenizi H1,H2,H3 Etiketlerinde Kullanmak

Anahtar kelimenizi H1, H2 veya H3 etiketlerine eklediğinizden emin olun.

Bu ipucu, sıralamanıza büyük bir artış sağlamaz. Ama arama motoru optimizasyonu söz konusu olduğunda az da olsa fayda sağlar.

Görüntüleri Optimize Etmek

Kullandığınız resimler içeriğiniz hakkında bir çok bilgi vermektedir. Google resimleri okuma konusunda çok iyi değil. Dolayısıyla, resimlerinizi anlamalarına yardımcı olmak için resim alt etiketinizi ve dosya adlarınızı optimize etmelisiniz.

Optimize edilmiş görüntüler Google Görsellerde yapılan arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur.

Eş Anlamlı ve LSI Anahtar Kelimeler Kullanmak

Sunduğunuz içerikte aynı anahtar kelimeleri kullanmak yerine eş anlamlı ve LSI anahtar kelimeleri kullanmalısınız.

LSI anahtar kelimeler, ana anahtar kelimenizle birlikte gelen terimlerdir. Bunlardan birçoğunu çeşitli yazılımları kullanarak bulabilirsiniz.

Dış Bağlantılar Kullanmak

İçeriğinizde otoriter siteler bağlantı verdiğinizden emin olun.

Örneğin, bu içerikte Google.com gibi güvenilir sitelere bağlantı veriyorum.

Bu bağlantılar Google’a içeriğimin iyi referans verdiğini ve güvenilir olduğunu göstermektedir.

Dahili Bağlantılar Kullanmak

Oldukça basit bir aşamadır.

Yeni bir içerik yayınladığınızda, sitenizdeki diğer sayfalara bağlantı verin.

Sayfa İçi Bağlantı

Site Dışı SEO Kontrol Listesi

Dış optimizasyon sadece backlink demek değildir. Rakiplerinizin link profilini incelemek, kendi link profilinizi incelemek ve uygun link kanalı bulmanız da site dışı SEO aşamalarıdır.

Link Profilinizi Analiz Etmek

Ahrefs gibi araçlar ile sitenize gelen bağlantıların nereden geldiğini ve kalitesini görebilirsiniz. Rakipleriniz kimler? Edindiğiniz bağlantılar sizin ile alakalı mı? Geri bağlantılar doğal mı? gibi sorunların cevabını verebileceğiniz analizleri yapmalısınız.

Rakip Link Profilini İncelemek

Link oluşturmaya başlamadan önce rakiplerinizin link profilini incelemeniz gerekir. Rakiplerin en otoriter linkleri nereden aldığını, stratejilerini anlamalısınız.

Teknik SEO Kontrol Listesi

Teknik SEO sıralamanızı yükseltebilir veya düşürebilir. Kontrol listesindeki aşamaları uygulayarak sorunları kolay bir şekilde çözebilirsiniz.

Tarama Hatalarını Kontrol Etmek

“Tarama Hatası” Google’ın sitenizdeki bir sayfayı görüntülemede sorun yaşadığı anlamına gelir.

Ve sayfanızı görüntüleyemezlerse, hiçbir arama sonucunda göstermeyecektir.

Tarama hatalarını Google Search Console’un Kapsam raporunda kolayca bulabilirsiniz.

Tarama Hataları Raporu

Sitemap Oluşturmak ve Google’a Göndermek

Arama motorlarının sitenizi rahat tarayabilmesi için site haritası gereklidir. Site haritası göndermeniz durumunda sayfalarınızı daha kolay bulabilir ve daha hızlı indeksler.

Yoast, All In One SEO gibi eklentiler (WordPress için) otomatik olarak oluşturmaktadır. Bunun harici durumlarda gerekli yazılımlar ile site haritası oluşturabilirsiniz.

Robots.txt Oluşturmak ve Google’a Göndermek

Arama motoru robotlarının sayfanızı tararken incelediği ilk dosyadır. Bu dosyada çeşitli komutlar vererek arama motorlarını tarama konusunda yönlendirebiliriniz.

Robots.txt hakkında detaylı bilgi verdiğimiz yazımızı hemen inceleyebilirsiniz.

Sitenizin Mobil Cihazlara Uygun Olduğundan Emin Olmak

Sitenizin mobil cihazlarda verdiği sonuçları görebilirsiniz. Google Search Console’dan Mobil Kullanılabilirlik raporuna girerek sorunları görebilirsiniz.

Mobil Kullanılabilirlik Raporu

Tespit edilen sorunların bulunduğu sayfalardaki düzenlemeleri yaptıktan sonra yine Google Search Console üzerinden yeniden tarama isteği göndererek sorunu ortadan kaldırabilirsiniz.

Kırık Bağlantıları Düzeltmek

Kırık bağlantılar SEO çalışmalarınıza ciddi zarar verebilir.

Kesinlikle kırık bağlantıları bularak düzeltmeniz gerekiyor.

Semrush gibi yazılımlar ile kırık bağlantılarınızı bulabilir ve düzenleyebilirsiniz.

HTTPS İle Güvenli Hale Getirmek

HTTPS, Google tarafından onaylanmış bir sinyaldir.

Sitenizi yeni açıyorsanız direk HTTPS olarak kurmanız gerekir.

Sonradan düzenleme yapıyorsanız link yapılarını bozmadan HTTPS’ye geçiş sürecini tamamlamanız gerekir.

SSL sertifikasının SEO için faydalarını okumak için hemen ilgili yazımızı inceleyebilirsiniz.

https://www.bulutinteraktif.com.tr/ssl-sertifikasi-ve-seo/

Sitenizin Yükleme Hızını Kontrol Etmek

Siteniz hızlı yükleniyor mu?

Değilse, saymanız arama sonuçlarında gerilerde sıralanacaktır.

Google aracı olan PageSpeed Insights aracı ile sayfanızın açılma skorunu inceleyebilirsiniz.

Google Pagespeed Insights

Tamamen ücretsiz olan bu araç ile sitenizin masaüstü ve mobil kullanıcılar için ne kadar hızlı yüklendiğini inceleyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra çeşitli öneriler ile sayfanızı nasıl hızlandıracağınız konusunda öneriler sunmaktadır.

Google Pagespeed Insights Önerileri

İçerik Kontrol Listesi

Google’da üst sıralarda yer almak istiyorsanız mükemmel içerikler üretmelisiniz. Bu bölümde içerikleriniz de nelere dikkat etmelisiniz? Nasıl içerik üretmelisiniz beraber inceleyeceğiz.

Kopya İçerikleri Kontrol Etmek

Kopya içeriğe sahip sayfalarınız sitenizin otoritesini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu tür içerik olan sayfalarınızı kaldırmanız veya güncellemeniz gerekir. Kaldırdığınız sayfaları benzer içerik barındıran sayfalara 301 yönlendirmesini kullanarak yönlendirmelisiniz.

İçeriklerinizi Güncellemek

İçerik güncellemek organik trafiği hızlı artırmanın en kolay yoludur. Zayıf içerikli sayfalarını tespit ederek konuları genişletebilirsiniz.

Zayıf içerikli sayfalarınızı Screaming Frog, Semrush gibi yazılımlar sayesinde kolayca tespit edebilirsiniz.

Okunabilirliği Artırmak İçin İçeriğinizi Parçalamak

Ziyaretçiler iç içe girmiş içerikleri okumayız sevmez. Bu yüzden her zaman içeriğinizi okutmak için parçalara ayırmalısınız.

Bu parçalar, Google’ın önemli bir sıralama faktörü olan hemen çıkma oranını düşük tutmaya yardımcı olacaktır.

Sayfanızın Konusunu Derinlemesine Anlatmak

Google’da üst sıralarda yer alan siteleri incelediğimiz de içerik konularını derinlemesine ele almaktadırlar.

Şema İşaretlemesini Kullanmak

Şema işaretlemesi, arama motorlarının içeriğinizi daha hızlı ve iyi anlamasına yardımcı olur.

Aslında, Google kısa süre önce Schema’nın sıralamanıza yardımcı olabileceğini belirtmişti.

Şemayı uygulamak zor olabilir. İmkansız değil.

Bu nedenle Google’ın Yapısal Veri Test aracını inceleyebilirsiniz.

Yapısal Veri Test Aracı

Bu araç ile kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

Multimedya Kullanmak

Yapılan araştırmalar sonucunda multimedya kullanmanın Google’da sıralamanıza yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Örneğin, bu yazımızda çok sayıda resim bulunduğunu görebilirsiniz.

Bunun nedeni içeriğin daha kaliteli hale gelmesi ve daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olmasıdır.

Bu nedenle, içeriğinizde şu multimedya formlarını kullanabilirsiniz:

  • Görütüler
  • Grafikler
  • İnfografikler
  • Görsel İçerik
  • Videolar
  • Anketler

SEO kontrol listesi içeriğimiz de kafanıza takılan her sorun için mesaj atabilirsiniz. Profesyonel bir SEO desteği almak için hemen sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve Hizmetlerimiz Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak İçin Bizi Arayabilirsiniz: