SEO, son yıllarda kullanıcı deneyimi ve içerik kalitesi üzerine yoğunlaşmışken aynı zamanda diğer faktörler de önemini sürdürüyor. Bu faktörlerden biri olan SSL sertifikası sitenin güvenli olduğunu ve kullanıcıları tehdit etmediğini gösteren bir simge olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda SSL sertifikası kullanımı SEO faktörleri arasında yer alırken, Google ve diğer internet firmaları tarafından da oldukça önemseniyor.
SSL Sertifikası Nedir?
SSL Sertifikası, güvenli bir bağlantı kuran ve güvenli karma algoritmaları kullanarak kullanıcı bilgilerini şifreleyen tarayıcı ve sunucu arasında bir protokol ve köprüdür. Bilgisayarınızdan web sitesine giden bilgilerin bir boşlukta şifrelenmesini ve kolayca saldırıya uğramamasını sağlar.
Google Chrome, 8 Eylül 2016 tarihinde yapmış olduğu açıklamayla HTTP bağlantılarını “Güvenli Değil” olarak açıkça etiketlemeye başlayacağını bildirmişti. Yani HTTP etiketine sahip siteler kullanıcılara “Güvenli Değil” olarak bildirilecekti ve nitekim artık bu siteler Chrome üzerine bu etikete sahip olarak karşımıza çıkıyor.
SSL Sertifikası sadece iletişimi korumakla kalmıyor ve web sitesinin doğrulanmış, güvenilir olduğunu aktarıyor.
SSL Sertifikası kullanmamak kuşkusuz, kullanıcı deneyimi üzerinde olumsuz bir etki bırakacaktır. Sonuçta kimse güvenli olmayan bir siteye gitmek istemez.
SSL Sertifikası SEO’ya Etki Eder mi?
Daha önce de söylediğimiz gibi SSL Sertifikası, SEO faktörleri arasında yer alıyor ve kullanıcı deneyimine etki ediyor. Yani aslında hem başlı başına bir faktör hem de şu sıralar SEO’nun en önemli faktörlerinden olan kullanıcı deneyimi için de dolaylı olarak bir etkileyici. Bu nedenle internet siteleri SEO’ya önem veriyorsa SSL sertifikası kullanmalı.
Peki SSL Sertifikası kullanmak SEO açısından ne gibi faydalar sağlıyor? Bunu maddeler halinde listeleyecek olursak;
- Ticari satışları artırır.
- Müşteri güvenini olumlu yönde etkiler. Bu da kullanıcı deneyimini pozitif kılar.
- Google arama sonuçlarında SSL sertifikası kullanmayan sitelerin önünde bir avantaj sağlar. (Diğer faktörlerde iyi olduğunuzu varsayarsak)
- İnternet üzerinde web sitesi itibarını iyileştirir.
- Web sitesi ve kullanıcı bilgilerini şifrelemek için güçlü bir yöntemdir. Yani güven verir.
SEO sektöründe söz sahibi firmalar ve uzmanlar tarafından yapılan araştırmalara göre;
- Moz’un arama sıralama faktörleri çalışması HTTPS için 0.04 korelasyon buldu
- SearchMetrics’in sıralama faktörleri çalışması 0.19 korelasyon buldu.
- SEMRush’un sıralama faktörleri çalışması, HTTPS’nin analiz edilen en önemli 10. faktör olduğunu ortaya koydu.
Yani kısaca SSL sertifikası sizinle benzer şartlara sahip ancak SSL sertifikası kullanmayan rakipleriniz önünde avantaj sağlar.