Google ADS Reklamcılığı
Google Adwords, dünyanın en büyük arama motoru olan Google’a ait bir servistir. İnternet kullanıcılarını web sitenize yönlendirmek için kullanabileceğiniz en etkili platformların başında gelmektedir. Google Ads ile Google üzerinde ziyaretçilerin her gün gerçekleştirdiği milyonlarca aramadan faydalanmanızı sağlar.
Google Ads uygulaması üzerinde işletmeniz ya da markanız için çok sayıda reklam ve kampanya oluşturarak Google’da sizinle alakalı olan arama sonuç sayfalarında üst sıralarda çıkmaya başlayabilirsiniz. Google Ads reklamcılığı dijital dünyada aynı zamanda performans reklamcılığı olarak da biliniyor.
Googl Adwords uygulaması 2000 yılında ülkemizle paralel olarak tüm dünyada Google tarafından arama motoru pazarlama hizmeti olarak duyurulmuş bir servistir. Online reklam vermek isteyenler belli anahtar kelimeler ve tıklanma başı maliyetle çevrimiçi reklamlar oluşturabilir. İlk çalışmalara başladığında 300’ün üzerinde kişinin kullanımına açılan Google Ads, bugün dünyanın en büyük arama motoru olan Google’ın en büyük gelir kaynakları arasında yer alıyor.
Sizler de Google Ads üzerinde reklam oluşturarak Google arama ağı, tüm Google iş ortakları, farklı web siteleri, Google Adsense, Google Finans, Gmail, Youtube gibi birçok platformda hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.
Google Ads, firmanız için düşük maliyetlerle etkili tanıtım stratejisi geliştirmenizi sağlar. Google Ads reklamcılığı konusunda Bulut İnteraktif tecrübesinden yararlanarak dijital hedeflerinize ulaşabilirsiniz.
Google Ads Nasıl Çalışır?
Google Ads ile işletmeniz için oluşturduğunuz reklamda ilgili arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilirsiniz. Bulut İnteraktif ekibi tarafından firmanız ve markanız için sunulan reklamcılık hizmeti şu aşamaları kapsıyor;
Anahtar Kelime Analizi
Google Ads reklamları için belli anahtar kelimeler hedeflemelisiniz. Doğru anahtar kelimeler seçilmezse Google ADS yatırımlarınız boşa gidecektir. Bu yüzden Google Ads reklamlarınız için profesyonel anahtar kelime analizi yapmalısınız.
Bulut İnteraktif ekibinde yer alan SEO uzmanları ve reklam danışmanları sektörünüzü inceler. Daha sonra rakiplerinizi analiz eder. Ardından hedeflerinizi dinler ve en profesyonel araçları kullanarak anahtar kelime analizi yapar. Anahtar kelime analizi sayesinde arama motoru sonuç sayfalarında en üst sıraya çıkarak hedeflediğiniz kitleyi web sitenize çekebilirsiniz.
Negatif Kelime Analizi
Reklamlarınızın hangi anahtar kelimelerde çıkmasını istediğinizi belirlemelisiniz. Ancak Google Adwords dönüşüm oranlarını arttırmak için anahtar kelime eşleşmeleri dışında arama sonuçlarında görüntülenmesini istemediğiniz kelime gruplarını da belirlemelisiniz. Burada devreye negatif kelime analizi girer.
Bulut İnteraktif ekibi sizin için verim sağlamayacak, hedeflerinizle uyuşmayan kelime gruplarını belirliyor. Bu kelimeleri belirledikten sonra reklam bütçenizi daha etkili kullanabilirsiniz.
Eşleşme Türleri
Google Ads, reklamları için anahtar kelime seçimi çok önemlidir. Doğru anahtar kelime analizi yaparak hedef kitleye ulaşabilirsiniz. Hedeflediğiniz her anahtar kelime için ayrıca bir eşleşme türü de seçmeniz gerekiyor. Seçebileceğiniz eşleşme türleri şu şekilde;
Geniş Eşleme
Belirlediğiniz anahtar kelimeye yakın anlamlı, eş anlamlı kelimelerde tetiklenmesini sağlayan türdür. Ayrıca anahtar kelimenizin yanlış kullanımı ve çoğul kullanımını da tetikler.
Sıralı Eşleme
Hedeflediğiniz anahtar kelimeyi tırnak içinde kullandığınız eşleşme türüdür. Bu şekilde hedeflediğiniz kelimenin başı ya da sonuna bir kelime eklense de sizin reklamınız çıkar.
Tam Eşleme
Anahtar kelimelerin başına ve sonuna köşeli parantez eleyerek oluşturulur. Böylece arama sonucu sadece belirlediğiniz kelimeye özgü olur. Yani sadece anahtar kelimeniz yazıldığında reklam çıkar.
Ekibimiz Google Ads reklamınız için en uygun eşleşme türünü seçer ve reklamınızda uygular.
Hedef Kitle Belirleme
Google Ads reklamlarında anahtar kelimeleri belirlemeden önce hedef kitleyi de tanımalısınız. Arama sonuçlarında ulaşmak istediğiniz topluluğun yaş, cinsiyet, sosyal statü, internet kullanımı, hobiler, beğeniler ve daha birçok yönden detaylı olarak analiz edilmesi gerekiyor. Bunun için Bulut İnteraktif analiz uzmanları doğru araçlarla hedef kitlenizi demografik olarak bir kalıba sokuyor. Böylece Google Ads reklamlarını doğrudan hedeflediğiniz kişilere ulaşacak şekilde planlıyoruz.
Lokasyon Hedefleme
Google Ads lokasyon hedefleme özelliğini kullanarak arama ağı ya da görüntülü reklam ağı reklamlarınızda belirli bir konumda yer alan müşterilerinize ulaşabilirsiniz. Belirlediğiniz konumda potansiyel müşteriniz olabilecek kitleye reklamlarınızın görülmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle küçük ölçekli firmalar için lokasyon hedefleme özelliği sayesinde kendi bölgelerine yakın kişilere ulaşarak reklam bütçelerini düşürebilirler. Bulut İnteraktif olarak hedeflediğiniz lokasyonda potansiyel müşterilerinize en düşük bütçelerle ulaşmanızı sağlıyoruz.
Google Ads Reklam Türleri
Google Ads reklamcılığı hizmeti alarak sizler de firmanız ve markanızın hedef kitlenize ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Google Ads reklam türleri arasından istediğinizi seçerek hedef kitlenize doğrudan ulaşabilirsiniz. Google Ads reklam türleri şu şekildedir;
Görüntülü Reklamlar
Görüntülü reklamlar, ziyaretçilerin belli bir web sitesine girdiklerinde gördükleri reklamlardır. Ziyaretçiler mobil cihazlardan internet gezintisi ya da video izleme sırasında reklamlarınızı görürler. İnternet kullanıcılarının %90 kadarına ulaşabilirsiniz. Ücretlendirmenin tıklanma başı yapıldığı reklamdır. Kullanıcıların tıkladıkları reklamlar için Google’a ödeme yapmalısınız.
Alışveriş Reklamları
Google aramalarında sonuç sayfasında yer alan ürüne ait görsel, fiyat gibi bilgileri barındıran reklamdır. Google Merchant hesabı açtıktan sonra Google Ads bağlantısı kurarak alışveriş reklamı verebilirsiniz. Ürünlerinizi sisteme yükleyerek satışlarınızı arttırabilirsiniz.
Arama Ağı Reklamları
Google arama sayfalarında arama deneyimi yaşayan ziyaretçilerin görebildiği reklamlardır. Yani belirlenen anahtar kelimelerle yapılan aramalarda sonuçlarda çıkan reklamlardır.
Video Reklamlar
Dünyanın en büyük video platformu olan Youtube üzerinde reklam verebilirsiniz. Youtube reklamları da Google Ads üzerinden oluşturulur. Video reklamlar üç farklı türde verilebilir;
Trueview Video Reklamları
Kullanıcılar reklamınızı izlediğinde ya da etkileşim olduğunda ödeme gerçekleştirirsiniz. Bu reklamlar video öncesi veya sonrası ekrana gelir. Reklamlarınızda izleyiciler 5 saniye içinde atlayamadığı reklamla etkileşime girerse ödeme olur. Bu reklamda 1000 defa için öeme yapmanız gerekiyor.
Video Discovery Reklamları
Reklamlarınızın küçük resim eşliğinde birkaç satırdan meydana gelen bir metinle verilmesidir. Bu reklamlar kullanıcıları video izleme öncesinde tıklama yapmaya devet ediyor.
Bumper Reklamları
Daha fazla potansiyel müşteriye ulaştıran ve markanız için farkındalık arttıracak kısa video türleridir. İzleyicilerin aklında kısa ve kalıcı bir mesajla yer edinebilirsiniz. Bu videolar video oynatılmadan önce ya da sonra gösterilen en çok 6 saniye süren içeriklerdir. izleyiciler reklamı atlayamaz ve 1000 gösterim başına ödeme olur.
Yayın Dışı Reklamlar
Bu reklamlar Google ile iş ortağı olan web siteleri ya da uygulamalar üzerinde gösterilir. Bu reklamlar sadece mobil cihazlardan izlenebilecek video reklam türüdür. Mobil cihazlar üzerinden potansiyel müşterilerine ulaşmak isteyen firmaların sıklıkla tercih ettiği reklam türüdür. Bu reklamda ses kapalı olduğunda yayın başlar. Kullanıcılar ses açmak için dokunduğu anda etkileşim başlar. Kullanıcılar reklamın yarısından iki saniye uzun izlediği anda ödeme gerçekleşir.
Google Ads reklamları ile firmanız ya da işletmeniz için çok uygun fiyatlı reklamlar verebilirsiniz. Böylece potansiyel kitlenize kolayca ulaşabilirsiniz. Google Ads reklamcılığı ile marka bilinirliğinizi arttırmak, satışlarınızı yükseltmek ve potansiyel müşterilerinize ulaşmak için Bulut İnteraktif tecrübesinden yararlanabilirsiniz.
Google Ads hakkında detaylı bilgi için bize hemen ulaşabilirsiniz.