Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA

İnfluencer Marketing

Anasayfa » İnfluencer Marketing
Günlük hayatta internet kullanımının artması ile birlikte insanların sosyal medyada zaman geçirme süreleri artıyor. Sosyal medya kullanıcılarının sosyal medyadaki etkileşimleri ile satın alma alışkanlıkları da değişiklik göstermeye başladı. Önceki zamanlarda insanların herhangi bir AVM veya mağazaya giderek oradaki müşteri temsilcisinin yorumuna göre satın alıyorlardı. Ancak sosyal medya ve internetin yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar alacakları ürünlerin yorumlarına daha kolay ulaşabiliyorlar. Özellikle bu ürün almış veya kullanmış kişilerin yorumları satın aldırma konusunda büyük bir etki gösteriyor. İnfluencer Marketing

İnfluencer Marketing Nedir?

Marka ve kişiler artık gelenekler pazarlama kanallarına ayırdıkları bütçelerin daha fazlasını dijital kanallara ayırmaktadırlar. Satış yapılan ürün ve hizmete göre bu kanallar farklılık göstermektedir. Hedef kitle analizi yapılmasıyla beraber kitlenin nerede olduğu ve nasıl bir kurgu ile o kitlenin karşısına çıkıldığı da bir hayli önemlidir. Bu dijital pazarlama kanallarından birisi de İnfluencer Marketing’dir. İnfluencer marketing sosyal medyada yer edinmiş, bir kitleye sahip kişi veya hesapların etkileşim oranlarına bakılarak yapılan pazarlama çalışmasıdır. Markalar ürün veya hizmetlerini bu kişi ve hesapların kitlesine tanıtmak amacıyla bu tür çalışmalar yapmaktadırlar. İnfluencer marketing ile hedef sadece satış değildir. Marka bilinirliği, potansiyel müşteriler ile tanışma ve markanın güvenilirliğini artırma gibi çeşitli amaçlar ön plana çıkarılarak yapılabilir. İnfluencer Marketing Nasıl Yapılır?

İnfluencer Marketing Nasıl Yapılır?

İnfluencer marketing’e başlamadan önce markayı ve markanın hedef kitlesini çok net bir şekilde belirlenmesi gerekmektedir. Bu belirlemeler tamamlandıktan sonra dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bunları detayları ile inceleyelim;

Marka İle Alakalı Profiller Seçmek

Marka ile alakalı profilleri belirleyerek yapacağınız çalışmalar doğru hedef kitleye ulaşmanızı sağlar. Çalışma yapacağınız profillerin kitlesi ile markanızın hedef kitlesi benzemelidir.

Yüksek Etkileşim Aşan İnfluencer İle Anlaşmak

Etlikeşim sayıları yüksek olan bir influencer ile çalışmanız sizi başarıya doğrudan götürebilir. Bu kriter yüksek takipçi sayısı veya beğeni ile karıştırılmamalı. Etkileşimi yüksek olan profiller genellikle organik takipçiye sahipdirler. İnfluencer Marketing Nedir?

Samimiyeti Takipçiye Aktarmak

Seçtiğiniz influencer’ın takipçileri ile aralarında olan samimiyeti göz ardı etmeyin. Hergün binlerce profil, binlerce iş birliği paylaşmakta. Bu influencerların takipçileri artık bu işin ticari olduğunu biliyorlar. Bu nedenle influencer ile takipçileri arasındaki duygusal bağ ve samimiyeti göz önünde bulundurmanız gerekir.

Organik Takipçiye Sahip İnfluencer İle Çalışmak

İnfluencer marketing’in yayınlaşması ile bu alandan gelir elde etmek isteyen birçok influencer bu sektöre katılmıştır. Ancak bazı influencerlar takipçi satın alma, sahte takipçi gibi organik olmayan kitleleri hesaplarına çekerek sadece takipçi sayılarını yüksek göstermektedirler. İnfluencer marketing yaparken bu tür influencerlar ile çalışılmamalı. Organik bir kitleye sahip olmayan bir influencer ile çalışmanın markanıza hiçbir katkısı olmayacağı gibi bu alana ayırdığınız bütçeniz boşa harcanacaktır. Sizde maksimum performansı alabileceğiniz influencer marketing kampanyanız için bizimle çalışabilirsiniz.
Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: