İnfluencer Marketing
Anasayfa » İnfluencer Marketing
Günlük hayatta internet kullanımının artması ile birlikte insanların sosyal medyada zaman geçirme süreleri artıyor. Sosyal medya kullanıcılarının sosyal medyadaki etkileşimleri ile satın alma alışkanlıkları da değişiklik göstermeye başladı. Önceki zamanlarda insanların herhangi bir AVM veya mağazaya giderek oradaki müşteri temsilcisinin yorumuna göre satın alıyorlardı. Ancak sosyal medya ve internetin yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar alacakları ürünlerin yorumlarına daha kolay ulaşabiliyorlar. Özellikle bu ürün almış veya kullanmış kişilerin yorumları satın aldırma konusunda büyük bir etki gösteriyor.

İnfluencer Marketing Nedir?
Marka ve kişiler artık gelenekler pazarlama kanallarına ayırdıkları bütçelerin daha fazlasını dijital kanallara ayırmaktadırlar. Satış yapılan ürün ve hizmete göre bu kanallar farklılık göstermektedir. Hedef kitle analizi yapılmasıyla beraber kitlenin nerede olduğu ve nasıl bir kurgu ile o kitlenin karşısına çıkıldığı da bir hayli önemlidir. Bu dijital pazarlama kanallarından birisi de İnfluencer Marketing’dir. İnfluencer marketing sosyal medyada yer edinmiş, bir kitleye sahip kişi veya hesapların etkileşim oranlarına bakılarak yapılan pazarlama çalışmasıdır. Markalar ürün veya hizmetlerini bu kişi ve hesapların kitlesine tanıtmak amacıyla bu tür çalışmalar yapmaktadırlar. İnfluencer marketing ile hedef sadece satış değildir. Marka bilinirliği, potansiyel müşteriler ile tanışma ve markanın güvenilirliğini artırma gibi çeşitli amaçlar ön plana çıkarılarak yapılabilir.
İnfluencer Marketing Nasıl Yapılır?
İnfluencer marketing’e başlamadan önce markayı ve markanın hedef kitlesini çok net bir şekilde belirlenmesi gerekmektedir. Bu belirlemeler tamamlandıktan sonra dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bunları detayları ile inceleyelim;Marka İle Alakalı Profiller Seçmek
Marka ile alakalı profilleri belirleyerek yapacağınız çalışmalar doğru hedef kitleye ulaşmanızı sağlar. Çalışma yapacağınız profillerin kitlesi ile markanızın hedef kitlesi benzemelidir.Yüksek Etkileşim Aşan İnfluencer İle Anlaşmak
Etlikeşim sayıları yüksek olan bir influencer ile çalışmanız sizi başarıya doğrudan götürebilir. Bu kriter yüksek takipçi sayısı veya beğeni ile karıştırılmamalı. Etkileşimi yüksek olan profiller genellikle organik takipçiye sahipdirler.