Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
google shopping

Google Alışveriş Reklamları Nasıl Verilir? Avantajları Nelerdir?

02.01.2020

Online olarak satış yapan alışveriş siteleri, SEO çalışmalarının dışında arama motoru reklamlarının aracılığı ile de satışlarını arttırmayı hedeflerler. Çünkü hemen hemen her online alışveriş sitesi arasında bir rekabet vardır ve hepsinin de ortak amacı; satışların arttırılmasıdır. Ayrıca, e-ticaret sitelerinin daha fazla kullanıcıya ve daha fazla alıcıya ulaşması, Google alışveriş reklamları dönüşümün gayet olumlu olması, bu firmaların arama motoruna yani Google’a reklam verme oranını arttırmaktadır.

Bir Google alışveriş reklamı verebilmek için gerekli olanlar şunlardır:

  • G-mail hesabı 
  • G-mail hesabına bağlanmış olan Adwords hesabı
  • Adwords hesabına bağlanmış olan Merchant hesabı

Burada bahsi edilen Merchant, alışveriş reklamlarının yayınlamakta olduğu, reklamların düzenlendiği ve listelemelerin yapıldığı yerdir. Tüm ürünler ancak buraya yüklendikten sonra Google reklamlarında görünür olabilmektedir.

Google Alışveriş Reklamları

Merchant Kaydı Yaptırma

Google alışveriş reklamları verebilmek için öncelikle ürün ya da ürünlerin merchant kaydının yapılması gerrkmektedir. Merchant kaydı için bir gmail hesabına ve bu gmail hesabının bağlı olduğu bir Adwords hesabına gereksinim duyulmaktadır.

Google, Merchant hesabı oluştururken kişilerden e-ticaret sitesinin URL adresini, ülke bilgisini ve e-ticaret mağazasının adını istemektedir. Tüm bu bilgilerin girilmesi ile site onayı gerçekleştirilmekte ve Merchant Center kaydı yapılabilmektedir.

Ürün Yüklemesi Yapma 

Google alışveriş reklamları vermenin Merchant hesabı oluşturmaktan sonraki adımı veri feed’dir. Veri feed ürün yüklemesi yapmak anlamına gelmektedir. Veri feed eksiksiz bir biçimde yapılmalıdır. Ürün yüklemesi yaparken ürünlerin markasının, fiyatının, stok durumunun, ürün açıklamasının ve fotoğrafların doğru bir şekilde girilmelidir.

Ürün yüklemesi işleminin yapılmasının ardından bilgiler kontrol edilmekte ve genellikle 3 gün içerisinde onay verilmektedir. Ürün kaydı onayının alınmasının ardından Google alışveriş reklamları için kampanyalar oluşturulabilmektedir.

Alışveriş Reklamları

Kampanya Oluşturma 

Google alışveriş reklamları için kampanya oluşturma işlemi, Merchant hesabı ile Adwords hesabı ilişkilendirilmesi yapıldıktan sonra Adwords girişi yapılarak gerçekleştirilebilmektedir. Bu durumda, hesapların birbiri ile ilişkilendirilmiş olmasından kaynaklı olarak Merchant bilgileri de Adwords üzerinden görülebilecektir. Dolayısı ile bölge bilgileri ve anahtar kelime bilgileri girilerek tıklama başına fiyat teklifleri verilebilmektedir. 

Google Alışveriş Reklamları Nedir?

Google alışveriş reklamları yani bir diğer adı ile Google Shopping Ads, Google arama motoru sonuç sayfasında bulunan ve e-ticaret sitelerinin satışlarını arttırmak amacıyla müşteriler tarafından tercih edilen bir reklam çeşididir.  Bu reklam türü, Google aramasından sonra sonuç sayfasının en üst sırasında çıkmakta ve internet kullanıcılarını alışverişe yöneltmektedir.

İnternet kullanıcılarını direkt olarak alışverişe yönelten Google reklamlarında ürün ismi, ürün fiyatı ve satışın yapıldığı e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Aynı zamanda, söz konusu üründe herhangi bir kampanya var ise indirim oranı da Google reklamlarında belirtilmektedir.

Google alışveriş reklamları, online satış yapan e-ticaret siteleri için en uygun ve en işlevsel olan, en çok getiri sağlayan reklam modelidir. Bu nedenle, e-ticaret siteleri tarafından günümüzde sıklıkla tercih edimektedir. Getirisi fazla olduğu için bu reklam modeline yapılan yatırımlar oldukça mantıklıdır.

Google Alışveriş Reklamlarının Avantajları Nelerdir?

Google alışveriş reklamları, Adwords ya da bilindik, klasik reklamlara göre daha fazla fırsatlara imkân vernektedir. İlk olarak bilinmelidir ki Google alışveriş reklamları müşteri odaklı değil; direkt olarak alışveriş odaklıdır. Böylelikle, bu reklamların satışı arttırmak gibi bir özelliği vardır; oldukça etkilidir.

Google alışveriş reklamlarının sağladığı diğer çeşitli avantajlar şunlardır:

  • Google’da satışı yapılan bir ürün ya da hizmet aratıldığı zaman sonuç sayfasında ilk sırada çıkılmasını sağlar. Dolayısı ile sayfada ilk görüntülenen bu reklamlar olur.
  • Arama sonucunda ürünün fotoğrafı ile birlikte fiyatı, indirim oranı, satışın yapıldığı site bilgileri yer aldığı için online alışverişi kolaylaştırmakta, insanları direkt alışveriş sitesine yönlendirmektedir.
  • Genel olarak satın alma davranışı göstermeye karar vermiş kişilere hitap eden bir reklam olduğu için bu reklama yapılacak olan yatırımın getirisi yüksektir.
  • Tüketicilerin aradıkları ürüne direkt olarak ulaşması sağlanır.
  • Aranılan ürünün gerekli olan bilgileri direkt olarak internet kullanıcısının önüne çıkar.
  • Ürünün satışının yapıldığı e-ticaret sitesine direkt yönlendirme yapılır.
  • Bir e-ticaret sitesi içerisinde bulunan aynı ürünün farklı fiyatları listelenir.
Google Shopping Reklamları

Yüksek Tıklanma Olanağı

Google alışveriş reklamları yüksek tıklanma olanağı sunduğu için online satış yapan web siteleri tarafından sıklıkla tercih edilmektedir. Bu reklam türünün en büyük avantajlarından bir tanesi budur. İnternet kullanıcıları bu reklam sayesinde hem ürüne ait bilgileri hem de ürünün fiyatını görüntüleyebildiği için tıklanma oranı da yüksektir.

İnternet üzerinde farklı reklamları da veren e-ticaret firmaları, aynı zamanda bu reklam türünden yararlanarak da reklam verdiğinde Google arama sonuçlarında daha fazla görüntülenme ve ön plana çıkma şansı yakalayacaklardır. Dolayısı ile internette daha fazla görünür olan e-ticaret sitelerinin tıklanma oranı yükselecek ve satış hedeflerine bir daha yaklaşmış olacaktır.

Sonuç olarak; Google reklamları e-ticaret sitesinin ve bu sitede yer alan ürünlerin daha fazla internet kullanıcıların karşısına çıkmaya neden olmaktadır. Bu durum tıklanma sayısı ile birlikte satışların da yükselmesine yaramaktadır. Ürün özelliklerine, fiyat politikasına güvenen online satış sitelerinin Google alışveriş reklamları ile satışlarını arttırması bir tesadüf değil; olması beklenen bir durumdur.

Google Shopping

Google Alışveriş Reklamları Fiyatlandırması

Google alışveriş reklamları fiyatlandırması, tıklama başına maliyet ile gerçekleşmektedir. Yani bir ürün, ne kadsr gösterime girerse girsin, tıklanmadığı sürece herhangi bir maliyet oluşturmamaktadır. Aynı zamanda bir internet kullanıcısı, bir ürüne ait olan tüm varyasyonları tıklayıp görüntülüyor ise bu kullanıcı, o ürünü satın alma amacındadır. Dolayısı ile bu reklamların maliyeti her ne kadar yüksek olsa da geri dönüşü vardır.

Google alışveriş reklamları diğer online reklamlara göre en fazla getirisi olan ve en fazla geri dönüş sağlanan reklamlardır. Bu nedenle geri dönütü de her zaman yüksektir. Fakat bu reklamlar, kimi zaman daha işlevsel olup daha fazla kazanç elde edilmesine olanak yaratmaktadır. Bu kazanç imkânı ise; satışa sunulan ürünün piyasa koşullarından daha düşük bir fiyata sunulduğunda sağlanmaktadır. Yani e-ticaret içerikli bir web siteniz varsa ve buradaki bir ürünü piyasa koşullarından daha düşük bir fiyata satışa sunuyorsanız, Google alışveriş reklamları sizin ön plana çıkmanıza ve daha çok satış gerçekleştirmenize fırsat verecektir. Çünkü bu reklamlar, ürün fiyatlarının ön planda olduğu reklamlardır ve tüketiciler hâliyle piyasa koşullarının altındaki bir fiyattan yaralanmak isteyecek, satın alma işlemini gerçekleştirecektir.

Diğer Google reklam çeşitleri hakkında bilgi almak için hemen sayfamızı ziyaret edebilirsiniz : https://www.bulutinteraktif.com.tr/google-ads-reklamciligi/

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: