Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
e ticaret pazarlama stratejileri

En Etkili E-Ticaret Pazarlama Stratejileri

28.10.2019

E-ticaret sektörüne yeni başlayan kişilerin en çok çekindiği konuların başında siteye trafik çekmek ve satış dönüşlerini nasıl alacağı konusudur.

E-ticaret pazarlama süreci insanların mağazanızın farkına varması ve mağazanız için yeni müşteriler edinmenizden ibarettir. Bunu yapabilmek için çeşitli stratejiler oluşturmanız gerekmektedir. Bu stratejiyi yeni müşteri edinme, eski müşteriyi elde tutma üzerine kurmanız gerekmektedir. Uzun vade de başarısız olma ihtimalinizi ortadan kaldırmaya etkisi olacaktır. Bu stratejileri oluştururken bazı çalışmalara ihtiyacınız olacaktır. Şimdi bunlara göz atalım;

E-Ticaret Pazarlama Stratejileri

1. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Günümüzde ortalama olarak e-ticaret trafiğinin %43’ü Google organik sonuçlardan gelmektedir. Bu oranı göz önüne aldığımızda hedef kelimelerinizde arama sonuçlarında görünmüyorsanız muhtemelen bir çok trafik ve satıştan mahrum kalıyorsunuz.

E-ticaret siteleri için SEO süreci nasıl olmalı?

Anahtar Kelime Araştırması : Ürününüzü bulmak için Google’a yazabileceğiniz bazı kelime öbeklerini belirleyin ve onların aranma hacimlerini kontrol edin. Popüler kelimeleri not alarak bir liste oluşturabilirsiniz.

Arama Amacı Tanımlayın : Bu anahtar kelimeleri belirlerken arayan kişilerin satın almaya yönelik olduğundan emin olun. Bunu yapmak için anahtar kelimenizi Google’da arayın ve blog sitelerinin haricindeki sonuçlara göz gezdirin. İlk sayfada yer alan ürün ve kategori sayfalarını kontrol edin.

Sayfa İçin Optimizasyon : Arama amacına uygun sayfanızı oluşturarak başlık, anahtar kelime, açıklama, H1, URL ve hedef kelimeniz için açıklamaları optimize edin.

Bağlantılar Oluşturun : Ürün veya kategori sayfaları için bağlantı ağı kurmanız oldukça zordur. Ancak bunun çeşitli taktiklerini farklı bir makalede detayları ile anlayacağım.

SEO Danışmanlığı hakkında detaylı bilgi alabilir ve avantajlı fiyatlarımızdan hemen yararlabilirisiniz.

İçerik Pazarlaması

2. İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, potansiyel müşterilerin karşılaştıkları sorunları nasıl çözebilecekleri ve ürününüzün bu konuda nasıl yardımcı olabileceğini öğrenmek için içerik oluşturma işlemidir.

Örneğin, giyim ürünleri satan bir marka e-ticaret sitesinin yanı sıra bir blog açarak moda ve trend ürünler hakkında bilgi vererek ürünlerini tanıtır.

İçerik pazarlamasına yeni başlıyorsanız iki yolu deneyerek başlamanız faydalı olacaktır:

Arama Trafiği Potansiyeli Olan Konuları Hedefleyin

İşletmeler blog yazarken yaptıkları en büyük hata kendilerine odaklı yazmaktır.

Büyük bir takipçi kitleniz yok ise bu strateji ile işiniz çok zor olacaktır. Kısa süreli trafik elde edebilirsiniz fakat kalıcı olmayacaktır.

Blogunuzun büyümesini istiyorsanız insanların aradığı konular hakkında yazmanız gerekir. Google’da üst sıralarda yer aldığınız sürece siteniz organik trafik gelecektir.

Bu tür içerikler üretmeniz için çeşitli anahtar kelime araştırma platformlarını kullanabilirsiniz.

Youtube’da Yer Alın

İçerik pazarlamasının bir kolu olarak düşünebileceğimiz Youtube‘da olmanız da oldukça etkili trafik çekmenize yardımcı olacaktır. Müşteri kitlenizin yaptığı aramalarda Youtube’da bir video içeriğinizin olması kullanıcıların hoşuna gidecektir. Bu içerik üzerinden bilgi vererek müşteriyi mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Bu video içeriği üretirken tabi ki dikkat etmeniz bazı kriterler var. İyi bir ses ve video kalitesine sahip olmanız videolarınızın izlenme süresini artıracaktır. O video içeriğe gelen izleyicilere birşeyler öğretin ve gerçekten onlara yardımcı olur. Düzenli olarak içerik üreterek kitlenizi elinizde tutun. İnsanlar sizin yeni video içerik yayınlamanızı beklesinler. Tabi tüm bunları yaparken özgün olmalısınız. İçeriklerinizi özgün olarak üretirken kullanıcı ile bağ kurmanız için samimi olmanız gerekmektedir.

Youtube SEO Nasıl Yapılır? İşte Youtube SEO İçin 5 Ana Faktör başlıklı yazımızı incelemek sizin için yararlı olacaktır.

E-Posta Pazarlama

3. E-Posta Pazarlama

Birçok insan, e-posta pazarlamasının ne kadar önemli ve güçlü olduğunu hafife alır. Başlamak için hemen bir e-posta listesi oluşturarak insanları bu kitlenize dahil etmeniz gerekir. E-posta listesine kayıt olmaları için ziyaretçilerinize bir değer sağlamanız gerekir. Bunun için insanlara özel fırsatlar veya ücretsiz e-kitap gibi sunumlar yapın.

Bazı e-ticaret firmaları kayıt olduğunuz için indirim yaparak teşekkür eder.

Listenize kayıt olan kişiler için hemen bir e-posta gönderin. Bu posta firmanızı tanıtabilir, özel birkaç içerik olabilir veya katalog olabilir. Bunun için çeşitli e-posta kampanyalarına göz atabilirsiniz.

Bunlara örnek verecek olursak;

Sepetine ürün atıp sayfadan çıkış yapan bir müşterinize bir kupon kodu gönderin ve satın almasını sağlayın.

Ürünleriniz ile alakalı olan olayları ve etkinlikleri paylaşın.

4. Sosyal Reklamlar

EMarketer verilerine göre 2019 yılının sosyal reklam harcamasının 37 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Bunun %84 gibi yüksek bir oranı Facebook ve İnstagram tarafından sağlanıyor.

Bunun en büyük nedeni ise sosyal reklamların hedefleme seçeneklerinin çok geniş olmasıdır.

Örneği, Facebook’ta reklam hedeflemenizi demografik bilgiler, ilgi alanları, insanların beğendiği sayfalar ve çok daha fazlasıyla daraltabilirsiniz.

Tüm bu reklamları yayınlarken ROAS (Yatırım Başı Dönüşüm Oranı) oranını takip etmeniz gerekmektedir. Aksi durumda yanlış reklam yatırımları yapıyor olabilirsiniz.

5. Google Reklamları

Google reklamları ile arama sonuçlarında görünmek için ödeme yapabilirsiniz.

SEO’ya yatırım yapıyor olsanız bile, reklamlar oldukça kullanışlıdır. SEO çalışması zaman alacağı için ilk olarak hedef anahtar kelimelere teklif vererek trafik almaya başlayabilirsiniz.

Üç reklam türünü deneyebilirsiniz;

  • Arama reklamları,
  • Yeniden pazarlama reklamları,
  • Alışveriş reklamları.

E-ticaret siteleri için Google reklamlarının en iyi şekilde kullanımı hakkında hazırladığımız makaleyi çok yakında yayınlayacağım.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: