fbpx
Mehmet Akif Ersoy Mah. 274. Sokak Wings Tower B Blok 6. Kat No:42 Yenimahalle/ANKARA
tr

Yinelenen İçerik Nedir? Nasıl Çözülür?

23.04.2020

Yinelenen içerik; internetin genelinde birden çok bulunan içeriklere yönelik kullanılan terimdir. Web sitenizde yer alan içerik, title ve description  arama sonuçlarında birden çok çıkması durumunda yinelenen içerik olduğu anlaşılır. Kısaca birden çok URL üzerinden erişimi olan içeriklerdir. Bu içerikler tamamen aynı olabilir ya da yüksek oranda benzerlik gösterebilen içeriklerdir.

Yinelenen içerikler farklı URL’ler üzerinde olabileceği gibi farklı konumlarda da olabilir. Web sitelerini yönetenler farkına varmadan tekrarlanan içeriklere yer verebilir. Ancak bazen de bu içerikler web sitesindeki teknik hatalardan dolayı ortaya çıkabilir.

Yinelenen İçerik

Yinelenen içerikleri salt metin içerikleri olarak algılamak yanlış olur. Bu içerikler görsel, video, belge, sunum gibi diğer içerik türlerini de barındırır. Web sitelerinden birinde aynı metin, görsel ya da video aynı şekilde bulunuyorsa bir tanesinin diğerinden içeriği kopyaladığı ya da kendi web sitesinde tekrar yayına aldığı yönünde bir algılama söz konusudur.

Web sitelerinin daha fazla trafik çekebilmesi için SEO çalışmaları yürütmesi gerekir. Arama motoru sıralama kriterleri arasında içeriklerin özgün ve kaliteli olması da vardır. Ancak web sitesinde yinelenen içerik varsa arama motorlarında görünürlük olumsuz etkilenir. Şimdi de web siteleri için yinelenen içeriğin SEO çalışmalarına etkilerine bakalım.

Yinelenen İçeriğin SEO’ya Etkisi 

Yinelenen içerik web sitelerinde yürütülen SEO çalışmalarında olumsuz etkilere sahiptir. Yinelenen içeriğin web sitelerinde SEO çalışmalarına etkisine bakmak gerekirse;

  • Arama motorları arama sonuçlarında en ilgili sayfaları dizine alır. Web sitesinde yinelenen bir içerik varsa Google başta olmak üzere arama motorları en alakalı sayfalar arasında göstermekten kaçınacaktır.
  • Her web sitesinde belli bir SEO bütçesi vardır. Web siteleri hedeflerine yönelik bir bütçe oluşturur. Yinelenen içerikler arama motoru performansını olumsuz etkileyeceği için bütçenin verimli kullanılmasına da olumsuz etki edecektir.
  • Web sitesindeki bağlantı profilinin zedelenmesine yol açacaktır. Web sitenize gelen bağlantılara da zarar verecektir.
  • Web sitesinin arama sonuç sayfalarındaki performansı olumsuz etkilenir.
  • Web sitesine arama motorlarından gelen organik trafik oranı düşecektir.

SEO konusunda daha detaylı bilgi ve hizmet almak için hemen sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
https://www.bulutinteraktif.com.tr/seo/

Yinelenen İçerik Nedir?

Yinelenen İçerik Nasıl Anlaşılır?

Yinelenen içerik belli durumlarda ortaya çıkar. Web sitesinde şu durumlar varsa yinelenen içerik söz konusu olacaktır;

  • İki farklı domain üzerinden aynı içerik yayına alındığında yinelenen içerik olur.
  • Aynı içerik farklı dillerde oluşturularak aynı URL üzerinden veriliyorsa içerik yinelenmiştir.
  • Birbirine benzer sayfalar farklı URL üzerinden veriliyorsa yinelenen içerik olarak algılanabilir.
  • Tekrarlanan meta etiketleri ve başlıklar yinelenen içerik olarak görülebilir.
  • Parametre ile oluşturulan sayfalar hatalı kullanıldığında yinelenen içerik olacaktır.
  • Web sitesinde yer alan yönlendirmeler yinelenen içeriğe yol açabilir.
  • E ticaret sitelerinde tercih edilen ürün açıklamalarında yinelenen içerik sorunlarının görülme olasılığı yüksektir.
Yinelenen İçerik Nasıl Tespit Edilir?

WordPress Yinelenen İçerik Problemleri Nelerdir?

WordPress en çok kullanılan yayın araçları arasındadır. WordPress üzerinde de en çok ortaya çıkacak sorunlardan biri yinelenen içerik sorunları olabilir. WordPress tabanlı web sitelerinde en sık görülen yinelenen içerik problemleri şöyle sıralanabilir;

Görsel Sayfalar

WordPress tabanlı web sitelerinde yer alan görseller için özel URL oluşturulur. Bu durumda yinelenen içerik ortaya çıkabilir. Bu problemi çözerken bazı eklentiler sayesinde çözüm bulunabilir.

Etiket

Web sitelerinde kullanıcıların sitede yer alan içeriklere kolay ulaşmasını sağlayan etkenlerden biri etiketlerdir.  Ancak etiket sayfaları Google indexlerinde yer alırsa yinelenen içerik olarak algılanabilir. Bu durumda bazı eklentiler kullanarak Google’a bu sayfaları indexlememesi konusunda talimat verilebilir.

Kategori Sayfaları

WordPress tabanlı sitelerde kategori sayfaları bazı sorunlar oluşturabilir. Bu sayfalarda etiket sayfaları gibi kullanılırsa sıkıntı çıkabilir. Kategori altında ilgili konular yer almalı ve kategoride çok sayıda sayfa açılmamalıdır.

Bunların yanı sıra web tasarım yapılırken dikkat edilmesi gerekir.

Yinelenen İçerik Sorunu

Yinelenen İçerik Sorunu Nasıl Çözülür?

Yinelenen içerik her ne kadar SEO’ya olumsuz etki etse de çözme yöntemleri de son derece kolaydır. Yinelenen içeriği çözebilmek için kullanılabilecek yöntemlere değinmek gerekirse;

Canonical Kullanımı

Canonical etiketi web sitesinde yer alan URL’nin bir kopya olarak görülmesini sağlar. Bu etiket sayesinde arama motoru botları sayfada yer alan bağlantıları, içerikleri ve sıralama gücünü belirtilen URL adresine iletileceğini belirtilir.

301 Yönlendirmeleri

Tekrarlanan içeriğin bulunduğu sayfayı doğrudan arama sonuçlarında yer alması gereken URL adresine yönlendirmek sorunu çözer. Kalıcı olarak yapılan 301 yönlendirmesi ile hedef URL belirlenebilir.

Noindex Etiketi

Bu etiketlerle yapılan düzenleme sayesinde arama motorlarının sayfayı dizinlere eklemeden takip etmesi  sağlanır. Arama motoru botları web sitesini arama dizinine eklemese de düzenli olarak takip ederler.

Özgün İçeriğe Dahili Bağlantı

Yukarıda belirtilen diğer yöntemler konusunda bir işlem yapılamadığında özgün içeriğe geri bağlantı sağlanabilir. Kopya içerik bulunan alanlara özgün içeriğin bulunduğu URL’yi yerleştirmek yeterli olacaktır. Bu durumda arama motorları doğru sıralama yapar.

Yinelenen İçeriği Güncelleme

 Bir web sitesinde her zaman yinelenen içerik ortaya çıkabilir. Web sitesinde kopya içerik olmaması durumunda da bazı bağlantılar yinelenen içeriğe yol açabilir. Yinelenen içeriklerdeki hataları düzeltme yoluyla sorunlar çözülebilir. Yinelenen içeriklerdeki hataların çözülmesi durumunda arama motoru sonuç sayfalarında hemen değişimler görülecektir.

Yinelenen İçerik Çözümleri

Özetle

Yinelenen içerik bir web sitesi için her zaman sorun olacaktır. Arama motorlarında iki farklı sonuç ortaya çıkarsa bu durum web sitesinin arama motoruna yönelik yaptığı çalışmaları olumsuz etkiler. Bu yüzden web sitesinde yer alan yinelenen içerik sorunları hemen belirlenmeli ve çözümlenmelidir.

Web sitesinde yer alan içeriklerin yinelenmesi durumu içeriklerin birbirinin aynısı olması ya da benzemesine bağlı olarak ortaya çıkabileceği gibi belli teknik hatalardan dolayı da görülebilir. Bu durumda web sitesinde yer alan yinelenen içerik hataları çözülerek sıralama sonuçlarından olumlu sonuçlar alınabilir.

SEO ve web tasarım ile ilgili birçok içeriğe blog sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan teknik SEO rehberine mutlaka göz atmalısınız.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve Hizmetlerimiz Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak İçin Bizi Arayabilirsiniz: