E-ticaret, dünya çapında popülaritesini artırmaya devam ediyor. Bu nedenle işletmeler e ticaret siteleri kurarak burada pazarlama stratejileri kuruyor. E ticaret sitelerinde SEO süreci çok önemlidir. Çünkü çevrimiçi alışveriş yapanların % 44’ü satın alma süreçlerine bir arama motoruyla başlıyor.
Bu kadar önemli bir satın alma kanalı olarak, e-ticaret işletmelerinin SEO’nun en etkili dijital pazarlama araçlarından olduğunu söyleyebiliriz. SEO, e-ticaret faaliyetleri için beşinci en etkili dijital pazarlama aracıdır. Sosyal medya, e-posta pazarlaması gibi yollardan sonra yoğun talep görür. E ticaret sitelerinde sık yapılan 10 SEO hatası konusunda size bilgi vereceğiz. Bu hatalar büyük e ticaret siteleri tarafından dahi sıklıkla yapılıyor.
Anahtar Kelime Araştırmasında Hedef Kitlenizi Unutmak
Bu durum her arama motoru pazarlamacısının yapabileceği bir hatadır. Anahtar kelimeleri araştırırken birçok e-ticaret sitesi ürünleriyle alakalı anahtar kelimeler bulmaya yoğun bir zaman ve enerji harcıyor. Ancak hedef kitlelerinin gerçekten aradığı anahtar kelimelere odaklanmayı unutuyorlar.
Anahtar kelimeler üzerinde beyin fırtınası yaparken kitlenizin bir arama motoruna yazabilecekleri benzersiz soruları dikkate alın. Burada uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmalısınız. Çünkü genelleştirilmiş anahtar kelimelerden daha az rekabete sahip oldukları için bu kelimelerde daha kolay sıralama alabilirsiniz.
Kendi İçeriğinizi Spam Olarak Gönderme
Google’ın algoritmaları son yıllarda büyük değişiklikler geçirdi. Buna bağlı olarak anahtar kelime doldurma gibi SEO taktiklerini artık işe yaramıyor. Meta etiketlerinizi, URL’lerinizi, ürün açıklamalarınızı ve diğer içeriğinizi doğal olmayan bir şekilde anahtar kelimelerle dolduran bir e-ticaret satıcısıysanız sıralamanız asla yükselmez. Aksine Google e ticaret sitenizi daha geri sıralara atar.
Çok Fazla Yinelenen İçerik ve Kopya İçerikler
Google farklı bilgiler içeren sayfaları dizine eklemenin ve görüntülemenin kendileri için önemli bir öncelik olduğunu söylüyor. Aramanın ilk sayfasındaki her bağlantının aynı içeriğe sahip olması Google’ın isteyeceği son durumdur.
Bu nedenle kasıtlı olarak çoğaltılan içeriği ayıklamak için sürekli yeni algoritmalar ve inceleme sistemleri geliştiriyorlar. Web sitenizde yinelenen içerikler bazı nedenlere bağlı olarak zorunlu olabilir. Ancak SEO açısından bazı problemler yaratacağını da asla unutmayın. Bu nedenle üreticinin ürün açıklamasını web sitenizde kullanmak iyi bir çözüm olabilir. Ancak bundan kesinlikle kaçınmalısınız. Google’a kasıtlı olarak içerik kopyaladığınızı düşünmesi halinde size ceza verecektir.
Eksik Ürün İncelemeleri
SEO tamamen bağlantılarınızın arama sonuç sayfalarında çıkması değildir. İnsanlar web sitenize tıkladığında onları satın almaya ikna etmeniz gerekir.
Bunu yapmanın en güçlü yollarından biri ürün incelemeleridir. Tüketicilerin% 61’i bir satın alma işlemi yapmadan önce incelemelere başvururlar. Doğru ürün incelemeleri ile onları harcamaya yönlendirebilirsiniz. Bu nedenle web sitenizde ürün incelemeleri mutlaka olmalıdır.
Aynı zamanda ürün inceleme sayfaları Google’ın beğendiği yeni içerik olarak da hizmet eder. Ürün incelemelerinize, normal anahtar kelime kümenize “ürün incelemesi” ekleyerek yeni bir uzun kuyruklu anahtar kelime kümesi şeklinde bir SEO çalışma esnekliği yakalarsınız.
URL’leri Optimize Etmeme
URL optimizasyonu yapmamak SEO için çok şey ifade eden büyük bir hatadır. URL’de bulunan anahtar kelimeler, arama motorlarının sayfanın neyle ilgili olduğunu anlamasına yardımcı olur. Arama yapanların sonucunuzu diğer seçeneklerinin üzerinde görmeleri de doğru URL yapısı işle olur.
Çok sayıda sayfaya sahip e-ticaret web siteleri genellikle bir ürün numarası veya insanlar tarafından anlaşılamayan başka bir şey içeren açıklayıcı olmayan URL’leri tercih eder. Bu durumda da SEO açısından büyük problemler yaşarlar. Ana ürün ismi ve anahtar kelimeler URL üzerinde yer alırsa çok yüksek performans elde edebilirsiniz.
Mesela www.bulutinteraktif.com.tr/alfa-SEO-paketi ifadesi size direkt ürün hakkında bilgi verir ve arama motoru botlarını da yönlendirir.
Görsellerde Alt Etiket Kullanmamak
Tüm resimlerinizin uygun, doğal ALT etiketlerine sahip olduğundan emin olmalısınız. Bu etiketler söz konusu anahtar kelime resmin neyle ilgili olduğu gösterir. Aynı zamanda resmin ne ile ilgili olmadığını da ortaya koyar. Burada resim gerçekten alakalı olmadığı sürece anahtar kelime optimize edilmemelidir. Görsel optimizasyonu e ticaret siteleri için özellikle ürün bazlı aramalarda büyük avantaj sağlar. Google botları web sitenizi taradığında, okudukları tek şey HTML’dir. Bu nedenle, resimlerinizin bile onlarla ilişkili bazı HTML’lere (bu durumda, bir ALT etiketi) sahip olması gerekir. Böylece Google görselin ya da paylaşımın ne olduğunu tanımlayabilir.
Yavaş Bir Siteye Sahip Olmak
E ticaret sitelerinde sık yapılan 10 SEO hatası içinde biri de site hızıdır. Çok sayıda harika grafiğiniz ve görseliniz varsa bu sitenizin daha yavaş yüklenmesine neden olabilir. Bu da arama motoru sıralamalarınızı olumsuz ektileyecektır.
Bu durum özellikle e-ticaret siteleri için büyük bir problemdir. Strangeloop’a göre en iyi 2.000 perakende sitesinin yüklenmesi ortalama 10 saniye sürüyor.
Özellikle web sayfası ziyaretçilerinin % 40’ının yüklenmesi üç saniye sürerse bir web sitesini terk ettiğini her SEO sayfasında görebilirsiniz. Bu durumda sıralamanıza zarar veren daha yüksek bir hemen çıkma oranı ortaya çıkar. Bu durumda SEO açısından kısa sürede e ticaret sitenizi hızlandırın.
Site İçi Bağlantı Vermemek
Google, e-ticaret satıcılarının web sitelerinde yararlanabilecekleri diğer yüksek kaliteli içeriğe yönlendirme yapan içeriklere değer verir.
Bir blogunuz varsa oradaki içeriklerinizden diğer yüksek kaliteli, alakalı sayfalara dahili bağlantılar verdiğinizden emin olun.
Sıralamaya Çok Fazla Takılmak
Basitçe söylemek gerekirse SERP’lerde yani arama motoru sonuçlarında en üst sırada olmak temel hedef olmamalıdır.
Tüm alakalı ürün kategorilerini hedefleyen yapılandırılmış bir anahtar kelime planı bile hem sayfa içi hem de sayfa dışı SEO için stratejiyi oluşturmalısınız.
Arama algoritmaları site hızı, gezinme, kullanılabilirlik, site yapısı ve içerik alaka düzeyine anahtar kelimelerden daha fazla dikkat ediyor. Bu nedenle sıralama yerine kullanıcı deneyimi, doğal akış ve ziyaretçilere ürün satış oranlarına odaklanmalısınız.
Ürün Açıklaması Eksikliği
Ürün açıklaması eksikliği birçok web sitesinin yaşadığı bir problemdir. Bir ürünün metin açıklamasının olmaması, düşük rekabetli sorgularda bir sayfanın bir arama motoru sorgusunun ilk 10’unda olma şansını ortadan kaldırır. Bu nedenle ürün sayfalarına bir açıklama eklediğinizden emin olun.
Ne kadar benzersiz içeriğe ihtiyacınız olduğunu görmek için boş bir ürün sayfasının varsayılan kelime sayısını ölçün. Benzersiz içeriğe daha fazla ağırlık vermek için alanı verimli kullanın.
E ticaret sitelerinde sık yapılan 10 SEO hatası satış rakamlarını ciddi oranda düşürür. Bu hataları yapmaz ve e ticaret sitenizi doğru şekilde optimize ederseniz kazanan taraf siz olursunuz.
SEO hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için hemen tıklayın.
E-ticaret sitelerinde pazarlamaya dayalı birçok bilgiye ulaşabileceğiniz Think With Google sayfasında içeriklere göz atabilirsiniz.