Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
Persona Nedir

Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur?

13.08.2022

Persona Nedir?; E-Ticaret Pazarlama Stratejisi içerisinde başarılı bir girişim adına kaynak taraması yapılarak ideal müşteri profili çıkarılması anlamına gelir ve Persona Oluşturma başarıyı yakalamanın temel dinamiğini oluşturur.

Şirket veya firmalar, müşteri kitlelerine veya potansiyel müşteri kitlelerine hizmet vermektedir. Bu müşterilere ulaşabilmek için reklam ve pazarlama stratejilerinin önemi büyüktür. Ancak gerek müşterilerinizi gerekse de potansiyel müşterilerinizi bir veri havuzunda raporlamanız gerekmektedir. Çünkü sitenizi ziyaret edip ürün alanlar ile almayanlar arasında ki makas, sizin gelir hacminizi belirlemektedir.

İşte E-Ticaret sitenizin ürün girdi ve çıktı verilerini, ideal müşteri profilini, müşterilerinizin kimlik ve karakteristik özelliklerini Persona terimi belirler. Bu noktada, kapsamlı bir çalışma yapmanızla birlikte, yeni müşteri portföyüne de sahip olabilmeniz mümkündür.

Peki, reklam ve pazarlama alanında çok önemli olan bu terimin özellikleri nedir ve sizi nasıl başarıya taşıyabilir?

Persona Nedir? Özellikleri Nelerdir?

Şirket veya firmalar, müşteriler hakkında daha fazla bilgiye sahip olmayı her zaman isterler. Fakat bu bilgileri edinme aşamalarında zorluk yaşamaktadırlar ve bilgileri edinseler bile kullanmayı bilmemektedirler. Bu noktada, Persona ile bilgi edinerek reklam ve pazarlama alanlarında başarıyı elde edebilirsiniz. Bu anlamda başarıyı getiren Persona Özellikleri Nelerdir?;

  • Müşteri portföyünüz içerisinde ki kişilerin cinsiyeti,
  • Yaşı,
  • Evli, bekar veya dul şeklinde medeni hali,
  • İkamet adresi veya coğrafi konumu
  • Ortalama aylık geliri
  • Eğitim veya tahsil durumu

Persona Çalışması, tüm bu verilerin işlenmesi halinde ortaya çıkar. Bu nedenle, oluşturma aşamasına geçmeden doğru planlanmış bir Persona anlayışınız olmalıdır. Reklam ve pazarlama faaliyetleri içerisinde önemi büyük olsa da, verilerin yanlış toplanması halinde, müşteri portföyünüzü değiştirmenizi ve yanlış kararlar almanızı sağlayabilir. Peki, bu verileri doğru ve planlı bir şekilde elde ettikten sonra nasıl kullanacaksınız?

Persona Nasıl Oluşturulur?

 Persona Nasıl Oluşturulur?

Kullanıcı deneyimlerini bir veri havuzunda toplamak ve daha sonra işlemek, çoğu reklam ve pazarlama tekniklerinin temel dinamiğidir. Buna ilaveten, web sitenizi ziyaretçiye dönük bir şekilde tasarlama kararı aldıysanız, bilgiyi yine ziyaretçilerinizden toplamanız gerekmektedir. Çünkü web sitenizi ziyaret ederek satın alma veya almama kararını, yine ziyaretçileriniz veya müşterileriniz verecektir.  Bu bilgiler ışığında Persona Soruları büyük önem taşımaktadır.

Bu sorulara göre ve kullanıcı deneyimine dayalı olarak Persona Nasıl Oluşturulur?;

  1. Araştırmaya dayalı olarak müşteri ve potansiyel müşteri portföyünüzden veri toplama
  2. Müşteri ve potansiyel müşteri portföyünüzün demografik bilgilerinin kaydı (İsim, fotoğraf, yaş, medeni hali, iş ve gelir gibi bilgileri…),
  3. Elde edilen verileri segmentlere ayırma ve hedef kitleleri amacına göre bölme,
  4. Tüm verileri işleyerek müşteri portföyünüzü oluşturma.

Yukarıda ki sorular ışığında personanızı oluşturmaya karar verdiyseniz ve nasıl yapılacağını bilmiyorsanız örneğimizi de inceleyebilir, E-Ticaret ile ilişkisini daha detaylı kavrayabilirsiniz.

Persona hakkında detaylı bilgi aldıktan sonra case study, vaka analizi hakkında hazırladığımı içeriği inceleyebilirsiniz.

Persona Örneği | Persona’dan E-Ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?

Şirket veya firmanız için pazar ve müşteri portföyü araştırmanızı yaptıktan sonra persona oluşturulmaya başlanır. Ancak çoğu kişi, tüm bu verileri topladıktan sonra örnek göremediği için persona verilerini işleyememektedir. Bu nedenle, yararlanabileceğiniz ve kendi müşterinize göre değiştirebileceğiniz Persona Örneği şöyledir:

Bu verileri, müşteri portföyünüzden veya potansiyel olarak müşteriniz olabilecek ziyaretçilerden topladıktan sonra sıra E-Ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?; sorusuna gelmektedir. Kullanıcı deneyimleri, tüm pazar ve reklam çalışmaları içerisinde satış yapmaktan daha önemlidir. Çünkü doğru yere ve doğru kişiye ürünü ulaştırabilirseniz, hali hazırda ki satış gelirlerinizde de artışı sağlarsınız. Bunun için oluşturacağınız persona verilerinden sonra elinizde müşteri karakteriniz ve kimliğiniz olacaktır.

Verileri doğru bir şekilde işlediyseniz yukarıda ki resimde gördüğünüz şekilde bir tablo elde edeceksiniz. Tabloda ki verilere bakarak ürün ve hizmetle ilgili kişiselleştirmeler yapabilirsiniz. Böylece müşterilerinizin satın alma duygusunu çok daha rahat tetikleyeceksiniz ve web sitenize gelen ziyaretçilerin ürün alımında artışa olanak tanıyacaksınız.

Userspots’da yayınlanan persona nedir? nasıl oluşturulur? konusu içeriği de hemen inceleyebilirsiniz. Bulut interaktif blog sayfamızdan dijital pazarlama hakkında birçok içeriğe ulaşarak hemen bilgi edinebilirsiniz. E-ticaret siteleriniz için persona oluşturmak için hemen hizmet sayfamızı inceleyerek, detaylı bilgi alabilirsiniz.

İşletmeniz için içerik pazarlamasında yararlanabileceğiniz 6 ipucuna hemen ulaşmak için tıklayın.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: