fbpx
Mehmet Akif Ersoy Mah. 274. Sokak Wings Tower B Blok 6. Kat No:42 Yenimahalle/ANKARA
tr

Tarama Bütçesi (Crawl Budget) Nedir? Neden Önemli

09.04.2020

Tarama Bütçesi Nedir?

Tarama bütçesi, Google botlarının belirli bir zaman dilimi içerisinde bir web sitesinde taradığı ve dizine eklediği sayfa sayısıdır. Bu sayı her sitede değişiklik göstermektedir. Sitenin otoritesine, sayfa sayısına, boyutuna göre değişiklik göstermektedir. Tarama bütçesini optimize ederek en üst performansı alabilirsiniz.

Tarama Bütçesi Nedir?

Tarama Bütçesi SEO için Neden Önemli?

Google bir sayfayı dizine eklemezse, hiçbir sonuç için sıralamada çıkmayacaksınız.

Dolayısıyla, sayfa sayınız sitenizin tarama bütçesini aşarsa, sitenizde dizine eklenmemiş sayfalarınız olabilir.

Bununla birlikte, sitelerin büyük çoğunluğunun tarama bütçesi hakkında endişe etmenize gerek yok. Google, sayfa bulma ve dizine ekleme konusunda şüphesiz çok başarılı.

Bununla birlikte, tarama bütçesine dikkat etmek istediğiniz birkaç durum var:

Büyük bir siteye sahipseniz: 10 bin ve üzeri sayfalık bir web siteniz varsa, Google hepsini bulmakta sorun yaşayabilir.

Bir grup sayfa eklediyseniz: Sitenize yakın sürede yüzlerce sayfalık yeni bölümler eklediyseniz, bunların tümünü hızlı bir şekilde dizine eklemek için tarama bütçesine sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.

Çok sayıda yönlendirme: Çok sayıda yönlendirme ve yönlendirme zinciri mevcutsa tarama bütçeniz hızlı tükenecektir.

Bununla, sitenizin tarama bütçesini en üst düzeye çıkarmanın bazı basit yollarını aşağıda anlatacağım.

Tarama Bütçesi Nasıl Optimize Edilir?

Tarama Bütçesi Nasıl Optimize Edilir?

Site Hızınızı Artırın

Sitenizin sayfa hızını artırmak, Google botlarının sitenizin URL’lerinin daha fazlasını taramasına yardımcı olabilir.

Google şunu belirtmektedir : Sitenizin hızlı olması, kullanıcı deneyimini geliştirirken tarama hızını da artırır.

Özetle: Google botları yavaş yüklenen sayfalarda zaman kaybettiği için daha az sayfa tarayacaktır.

Ancak sayfalarınız hızlı bir şekilde yüklenirse, Google botları sayfanızı daha fazla ziyaret etmek ve dizine eklemek için zaman ayırır.

Dahili Bağlantılar Kullanın

Google botları, kendilerine işaret eden çok sayıda harici ve dahili bağlantı içeren sayfalara öncelik verir.

Bu nedenle dahili bağlantılar çok önemlidir.

Dahili bağlantılarınız, Google botlarının sitenizdeki dizine eklenmesini istediğiniz tüm farklı sayfalara gönderir.

Yetim Sayfalardan Kaçının

Yetim sayfalar, kendilerine işaret eden dahili veya harici bağlantıları olmayan sayfalardır.

Google yetim sayfaları bulmakta oldukça zorlanıyor. Dolayısıyla, tarama bütçenizden en iyi şekilde yararlanmak istiyorsanız, sitenizdeki her sayfayı gösteren en az bir dahili veya harici bağlantı olduğundan emin olun.

Sitemap Optimizasyonu

Site Haritanızı Optimize Edin

Site haritanızda indeklenmesini istemediğiniz sayfalarınızı kaldırmanız gerekir. Yönlendirme olan, veya kapanan/silinen sayfalarınızı site haritasından kaldırmanız gerekir. Bunu yaparak tarama bütçenizi büyük ölçüde optimize edebilirsiniz.

Kopya İçerikleri Kaldırın

SEO çalışmalarında olmazsa olmaz diyebileceğimiz kriter özgün ve kaliteli içeriktir. Bunun yerine kopya içerikler kullanıyorsanız bu davranış spam olacaktır. Bu tür spam sayfalar mevcut ise tarama bütçenizi tüketecektir. Bunun yerine kopya içerikleri kaldırarak veya benzer sayfalara yönlendirme yaparak tarama bütçenizi verimli kullanmaya devam edebilirsiniz.

Kalitesiz İçerikleri Güçlendirin

Kaliteli içerikler üretmeniz SEO performansınızı olumlu yönde etkileyeceği gibi tarama bütçenizin de artmasına etki edecektir. Sitenizde bulunan zayıf ve kalitesiz içerik barındıran sayfaları tarayarak bu sayfaları güçlendirmelisiniz.

Yönlendirmeleri Kaldırın

SEO çalışması yaptığınız sitenizde gereksiz ve çok fazla yönlendirme kullanmanız tarama bütçenizi verimli kullanmanıza engel olacaktır. Bu gibi yönlendirmeleri minimum seviyeye indirerek veya sıfırlayarak tarama bütçenizi artırabilirsiniz. Kesinlikle gereksiz yönlendirmeleri kaldırın.

404 Sayfaları

404 Hatalarını Düzeltin

Silinmiş, kaldırılmış veya kullanılmayan sayfalarınızı kısaca 404 hatası veren sayfalarınızı alakalı diğer sayfalara yönlendirmeniz gerekir. Bir sayfa 404 hatası veriyorsa ve bu URL’ye diğer sayfalardan dahili bağlantı bulunuyorsa tarama bütçenizi gereksiz tüketecektir.

Son Sözler

Tarama bütçesinin önemi ve nasıl optimize edebileceğinize dair detaylı bilgilere yer verdiğimiz yazımızdaki yönergeleri takip ederek tarama bütçenizi en iyi şekilde yönetebilirsiniz.

SEO hizmetlerimiz hakkında detayları bilgi almak için hemen tıklayın : https://www.bulutinteraktif.com.tr/seo/

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve Hizmetlerimiz Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak İçin Bizi Arayabilirsiniz: