Kurumsal kimlik şirket, kurum, kuruluş, vakıf gibi oluşumların verdiği imajı sunmak için kullanılır. Markanızın veya şirketinizin marka bilinirliği ve imajını en iyi şekilde karşı tarafa aktarmanız gerekir.
Bu kriterler kurumsal kimlik için çok önemlidir. Kurumsal kimlik tasarlarken bu kriterleri göz önünde bulundurmanız gerekir.
Neden Kurumsal Kimlik Tasarımı Oluşturmalısınız?
Ülkemizde ve Dünya genelinde ticaret içerisindeki rekabet her gün artmakta. Bununla beraber kurumsal kimliğin önemi aynı şekilde artmaktadır. Rakiplerinizden farkınızı kurumsal kimliğiniz ile ortaya koyabilir ve müşterilerinizin karşısında imajınızı güçlendirebilirsiniz. Özellikle işiniz dijital mecralara dayanıyorsa bu konuda rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.
Bunların haricinde kurumsal kimliğin size sağlayacağı faydalara göz atalım.
- Özgün bir tasarım ile markanıza olan algıyı güçlendirirsiniz.
- Farklı bir tasarım ile rekabette öne geçebilirsiniz.
- Müşterinizin markanız ile kurduğu ilişkiyi güçlendirirsiniz.
- Vizyon, ürün ve hizmetinizin kalitesini müşterinize yansıtabilirsiniz.
Kurumsal Kimlik Oluştururken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Kurumsal kimlik oluştururken dikkat etmeniz gereken birçok unsur vardır. Bu unsurları göz önünde bulundurarak güçlü bir kurumsal kimlik çalışması ortaya çıkarabilirsiniz. Kurumsal kimliğiniz hazırlanırken yapacağınız bir hata sonrasında geriye dönerek hatayı düzeltmeniz çok uğraştırıcı olabilir.
Özgün Tasarım
Hazır kurumsal kimlik tasarımı veya logo kullanmanız veya bunların farklı renklerdeki tasarımlarını kullanmanız sizde fayda sağlamaz. Tasarımlarınız özgün ve markanızı yansıtan bir çizgide olmalıdır.
Uzmanlar İle Çalışın
Kurumsal kimlik tasarımından geriye dönmek sandığınızdan daha zor olabilir. Bunun için profesyonel bir ajans ile çalışmanız alacağınız riski minimuma indirir.
Uyumlu Tasarım
Markanızın yapısı, sektörü, ürünleri gibi unsurlar ile uyumlu bir tasarım ortaya çıkarılmalıdır. Bu uyum markanıza değer katarak bir bütünlük sağlayacaktır.
Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları
Kurumsal kimlik çalışmaları birçok ajans tarafından dört aşamada tamamlanır.
Tasarım Hazırlık; Marka ile ajans görüşmesi sonrası marka hakkında detaylı bilgiler alınır. Markaya uygun bir tasarım stratejisi belirlenir ve ön hazırlık yapılır.
Trendlere Uygun Tasarım; Ajans hazırlayacağı kurumsal kimlik tasarımı güncel tasarım trendlerine uygun olarak hazırlar ve bunu markanın imajını ön plana çıkaracak şekilde uygular.
Gerçekçi Sunum; Ajans tarafından hazırlanan kurumsal kimlik tasarımı çeşitli materyallere (antetli kağıt, bloknot, kalem, dosya, kartvizit, bardak, poster vb) uygulanarak markaya daha gerçekçi bir sunum yapılır. Bunun için çeşitli mockup tasarımlarını kullanabilirsiniz.
Revize ve Tasarım Teslimi; Yapılan sunum sonrasında marka tarafından revize istenebilir. Ajans bu talepleri karşıladıktan sonra tasarımları baskıya hazır hale getirerek, revizeler sonrasında tasarım tüm hakları ile markaya teslim edilir.
Kurumsal kimlik çalışmalarınızda Bulut İnteraktif olarak bizi tercih edebilirsiniz. Markanıza en uygun kurumsal kimliğe sahip olmak için hemen teklif al sayfamızı ziyaret edin.
Kurumsal kimlik tasarımı yaparken web sayfasınız ile uyumlu olmalıdır. Bunun için web tasarımda kullanılan psikolojik taktikler yazımızı incelemek ister misiniz?