Küçük işletmeniz varsa, kitlenizi büyütmek ve markanızın bilinirliğini artırmak için içerik pazarlaması iyi bir taktiktir.
İçerik pazarlaması, web sitenize gelen trafiği artıran materyallerin kullanıcıya aktarılmasıdır. Bu içerikler ürünlerinize veya tekliflerinize ilgi yaratmaya yönelik hazırlanan blog yazıları, grafikler ve teknik incelemeler içerebilir.
Bu yazımızda, her büyüklükteki işletme sahibinin neden bir içerik pazarlama stratejisi uygulaması gerektiğini ve nasıl oluşturacağını anlatacağız.
Küçük İşletmeniz Neden İçerik Pazarlaması Yapmalıdır?
Ziyaretçileriniz için yararlı, zamanında içerik sunmak, işletmenizin sektörünüzde bir düşünce lideri haline gelmesine, işletmenizin tanınırlığını artırmasına ve tüketici güveni, saygısı ve sadakati oluşturmasına olanak tanır.
İçerik pazarlaması ayrıca, tüketicinin sorunlu noktalarını belirlemenize ve ürünlerinizin bu sorunları nasıl çözdüğü hakkında konuşmanıza olanak tanır. Bu doğrudan satışlara yol açabilir.
İçerik pazarlamasının bir diğer kalıcı faydası, oluşturduğunuz her zaman güncel kalan bir içeriktir. Bu, sektörünüzün geçmişiyle ilgili blog gönderileri veya değişmeyen bir sürecin nasıl tamamlanacağına ilişkin bir infografik gibi modası geçmeyen varlıkları ifade eder.
Örneğin, belirli bir topluluğun ihtiyaçları hakkında bir blog yazısı yazarsanız, konuyla ilgili bir youtube videosu oluşturabilir ve videoyu blog yazınızda kullanabilirsiniz. Ardından, sosyal medya kanallarınızdaki gönderiye ve/veya videoya bağlantı verebilirsiniz. Bu, sizi uzmanlık alanınıza sağlam bir şekilde yerleştirirken zamandan ve paradan tasarruf etmenizi sağlar.
Küçük İşletmeler İçin İçerik Pazarlaması : Başarılı 6 Adım
Bu yazının geri kalanı, her işletme sahibinin başarılı içerik pazarlama stratejisi oluşturmak için atması gereken yedi adımı inceleyecektir.
Blog Oluşturun
Blog oluşturma, hizmetlerinizi ve yeteneklerinizi pazarlamanın ve aynı zamanda kendinizi bir endüstri uzmanı olarak tanımlamanın tamamen ücretsiz bir yoludur.
Blog trafiği artırmanın yanı sıra aşağıdakilere de yardımcı olabilir:
- Arama motoru optimizasyonu (SEO) sıralamanızı yükseltin,
- Ziyaretçilerinize daha fazla değer sunun,
- Potansiyel müşteriler oluşturun ve dönüşüm olasılığını artırın.
En iyi blog platformunu seçme konusunda bu yazıyı inceleyebilirsiniz.
Kitlenizin Yer Aldığı Sosyal Medya Kanallarında Varlığınızı Gösterin
Bir ürün veya hizmetin satışıyla aktif olarak ilgileniyorsanız, büyük olasılıkla çeşitli sosyal medya kanallarında yer alıyorsunuzdur.
Ne yazık ki, sadece mevcut olmak yeterli değil. Kitlenizin kullandığı platformlarda aktif olmanız gerekir.
Çok sayıda seçenek arasından markanız için doğru olan sosyal medya kanallarını nasıl seçersiniz?
Kitlenizin nerede aktif olduğunu belirlemek için çeşitli stratejiler kullanabilirsiniz.
- Kitlenizin çevrimiçi zamanlarını nerede geçirdiğini görmek için mevcut tüketici verilerini toplayın.
- En aktif kullanıcılara sahip oldukları yerleri görmek için rakiplerinizin sosyal medya profillerini ziyaret edin.
- Tüketici çevrimiçi davranışını belirlemek için Google Analytics gibi araçları kullanın.
Bu üç adım hedef kitlenizin nerede aktif olduğunu belirlemeye ve bu belirli platformlarda içerik sunmaya başlamanıza yardımcı olabilir.
En etkili Facebook işletme sayfası nasıl oluşturulur hemen inceleyin.
E-Posta Bülteni Oluşturun
E-posta bültenleri, küçük işletmelerin e-posta pazarlamasına girmesi için mükemmel bir yoldur. Okuyucularınıza yeni ürünler, etkinlikler, sektör ile alakalı haberler ve önemli bilgiler hakkında uyarır.
- Kitleniz ile iletişim kurun,
- Satışları, fırsatları ve kuponları tanıtın,
- Müşterinize değer katın.
Küçük işletme e-posta pazarlama stratejisi ve ipuçları ile alakalı yazıyı hemen inceleyin.
Satış Hunisine Karşılık İçerik Oluşturun
Ziyaretçinin satış hunisine göre hangi aşamada olduğunu bularak, onların gerçekten satın alma yapmasını sağlamanın anahtarıdır.
Bir pazarlama hunisi insanların dönüşüm aşamasına ulaşmak için geçtiği süreçdir. Dönüşüm hunisi, markanızla tanışmanızdan dönüşüme kadar her şeyi içerir. Çoğu pazarlama hunisinin dört adımı vardır:
- Dikkat : Olası bir tüketici reklamınızı, sosyal medya yayınınızı görür veya ağızdan ağıza iletişim yoluyla sizin hakkınızda bilgi edinir.
- İlgi : Tüketici daha fazlasını öğrenmek ister.
- Arzu : Tüketici dönüşüm gerçekleştirmek ister.
- Eylem : Tüketici eylemi gerçekleştirir. (Ürün satın alma, e-posta bültenine kayıt olma vb.)
Bu dört adımlı süreci içerik oluşturma işleminizle uyumlu hale getirmek için dönüşüm hunisinin çeşitli aşamalarındaki müşterileri alakalı içerikler ile hedeflediğinizden emin olun. Örneğin; postansitel bir tüketiciyi dikkat aşamasında derinlemesine bir içerik ile aşırı yüklenmek istemezsiniz.
İçerik Takvimi Oluşturun
Alıcı kişiliklerinizi oluşturmak ve ilgili alıcının yolculuk aşamasında onlara ihtiyaç duydukları içeriği sunmak için çalışmak önemli olsa da, içeriği ahenkli bir şekilde sunmaya devam etmek de önemlidir.
Gerici bir şekilde içerik oluşturmak için çabalamak yerine, sosyal gönderileri, blog gönderilerini, e-postaları ve o ay oluşturmak istediğiniz diğer içerikleri içeren aylık takvimler oluşturun.
Bu strateji yalnızca sizi düzenli tutmakla kalmaz, aynı zamanda okuyucularınızın bir içerik programı konusunda rahat olmalarını ve markanıza sürekli güven ve aşinalık oluşturmalarını sağlar.
İçerik takvimi oluşturma konusunda yayınladığımız yazıya hemen göz atabilirsiniz.
Çeşitli İçerik Türleri Oluşturun
Rekabetin yüksek olduğu bir ortamda, öne çıkmak oldukça önemlidir. İşletmenizin bunu başarmasının en önemli yolu, içerik pazarlama stratejinizdir.
Hem mevcut içeriklerinizde hem de rakiplerinizin içeriklerini derinlemesine inceleyin. Ziyaretçilerde neyin yankı uyandırdığını ve neyin olmadığını görün. Etkinliği belirledikten sonra, gelecek içeriğinizde bu başarıyı tekrarlamayı hedefleyin.
Var olanlarla sınırlı kalmayın. Yaratıcı işler yapmanın zamanı. Bir blog gönderinizi infografik haline getirin. Bu infografiği alın ve bir tanıtım belgesi oluşturun. İçerik oluşturma olanakları sınırsızdır.
Çeşitli içerik türleri hakkında detaylı bilgi almak için hemen içerik pazarlaması nedir? başlıklı içeriğimizi inceleyin.