Dijital pazarlama uzmanı; iş ortaklığı olan firmaların yaptığı analizler sonucunda potansiyel müşterilerini belirleyen, marka bilinirliğini tüketici gözünde arttıran, markaya ait ürün ve hizmetlerin satışını arttıran kişidir. Dijital pazarlama uzmanı markanın internet ortamında gerçekleştireceği tüm pazarlama çalışmalarında rehberlik eder. Şirketlere arama motoru optimizasyonu, internet reklamları, web sitesi pazarlama, arama motoru pazarlama gibi birçok faaliyette destek olur.
Dijital pazarlama sektörünün pazarlama alanındaki payı geleneksel pazarlamanın yanında her gün artış göstermektedir. Türkiye’de de yaşanan bu artış firmaların pazarlama faaliyetlerini dijital ortama taşımasına sebep olmaktadır. Markalar dijital pazarlama faaliyetlerini internet ortamına taşıyarak ürün ve hizmetlerini potansiyel müşterilerine çok daha etkili şekilde ulaştırabilirler. Dijital pazarlama faaliyeti yürüten firmalar kendi personelleriyle bu süreci yürütebilir ya da profesyonel bir dijital pazarlama uzmanıyla birlikte çalışabilir.
Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?
Dijital pazarlama uzmanı; dijital ortamda ve firmaların hizmet verdiği sektörde yaşanan tüm gelişmeler konusunda firmalara karşı sorumludur. Dijital pazarlama uzmanının görevlerini ve sorumluluklarını şöyle açıklayalım;
- Markanın bilinirliğini arttırabilmek adına dijital ortamdaki tüm tanıtım ve reklam çalışmalarını koordine eder.
- Dijital pazarlama faaliyetleriyle ilgili eğitimlerle kendini geliştirir ve internet dünyasındaki tüm yeniliklere aşinadır.
- İnternet ortamında yaşanan tüm trendlere hakimdir. Ayrıca firmanın faaliyet gösterdiği sektörü de takip ederek markaya destek olacak trendleri hemen projelere uyarlar.
- Reklam ve tanıtım çalışmalarını sosyal medya uygulamaları üzerinden de diğer çalışmalarla koordineli olarak yürütür.
- Firmanın hedef kitlesini tanıyacak analiz çalışmaları yapar.
- Dijital pazarlama stratejisi geliştirerek daha geniş kitlelere erişilmesine yardımcı olur.
- SEM, mail pazarlama, arama motoru optimizasyonu (SEO), Google Analytics ve mobil pazarlama gibi alanlarda firmanın pazarlama faaliyetlerini yürütür.
- Dijital ortamda markanın yaşadığı kriz anlarını başarılı şekilde yürütür ve marka itibarının korunmasına yardımcı olur.
- Potansiyel müşterilerin markaya ait ürün ve hizmetlerini satın alma aksiyonunu yerine getirmesi adına gerekli faaliyetleri yürütür.
- Dijital pazarlama alanında elde edilen tüm dönüşüm oranlarını hesaplar ve analiz sonuçlarını firmayla paylaşır.
Dijital pazarlama uzmanı en basit haliyle markanın ürün ve hizmetlerini pazarlaması, marka bilinirliğinin artması adına çalışmaları yürütür.
Dijital Pazarlama Uzmanı Hangi Teknikleri Kullanır?
Dijital pazarlama trendleri dinamik olduğu için sürekli gelişerek değişmektedir. Dijital pazarlama stratejilerinin sürekli gelişmesi sebebiyle dijital pazarlama uzmanları da kendini geliştirmelidir. Dijital pazarlama uzmanları şu alanlarda faaliyet gösterebilir;
Arama Motoru Optimizasyonu
Firmaların ürün ve hizmetlerini pazarladığı en etkili alan web siteleridir. Web sitelerinin arama motorları üzerinden görünür olması ürün ve hizmetlerin çok daha etkili şekilde pazarlanmasına yardımcı olmaktadır. Ürün ve hizmetleri satın alacak kişilere hiçbir masraf elde etmeden kolayca ulaşılabilir.
Arama motorları web sitelerini sonuç sayfalarında sıralamak için belli kriterler uygular. Web sitesi dijital pazarlama uzmanı tarafından arama motoru isteklerine uygun hale getirildiğinde satışlar kolayca artabilir. SEO süreci dinamik olduğu için dijital pazarlama uzmanı web sitesinde sürekli olarak çalışmalar yürütür.
Ekip olarak sunduğumuz SEO danışmanlık hizmetini incelemek için hemen tıklayın : https://www.bulutinteraktif.com.tr/seo/
Dönüşüm Optimizasyonu
Dijital pazarlama uzmanı firmanın web sitesinde bulunan dönüşümlerin arttırılması adına çalışır. Web sitesi üzerinde satış deneyimi yaşatma, sepete ekletme, üye yapma ya da anket doldurma gibi aksiyonlar üzerinde politikalar yürütür. Dijital pazarlama uzmanının çalışmaları sayesinde web sitesini ziyaret eden potansiyel müşteriler firmanın istediği aksiyonu yerine getirir. Dönüşüm oranı sayesinde hem hedef kitlenin istek ve taleplerini tanıyabilir hem de farklı yollarla firma-müşteri iletişimini kurabilirsiniz.
E-Mail Pazarlama
Dijital ortamdaki en eski ve en etkili pazarlama stratejileri arasındadır. Dijital pazarlama uzmanı mail pazarlaması ile firmadan daha önce alışveriş yapan müşterilere ulaşmayı hedefler. Müşteriler mail yoluyla iletilen kişiselleştirilmiş mesajlar sayesinde kendini daha özel hisseder. Kişiye özel kampanyalar sayesinde eski müşteriler tekrar firmadan alışveriş yapabilirler. En güzel yanı etkili olmasının yanında çok uygun maliyetlerle yürütülebilmesidir.
Mobil Pazarlama
Potansiyel müşterilere yönelik akıllı telefon ve tablet gibi tüm mobil cihazlar üzerinden yürütülen çalışmalardır. Dijital pazarlama uzmanı web sitesinin mobil uyumluluk konusundaki optimizasyonunu gerçekleştirir. Mobil pazarlamada SMS, mobil uygulama bildirimi gibi birçok farklı yolla da müşterilere ulaşılabilir. Mobil pazarlama sayesinde kolayca ürün ve hizmetlerin satış rakamları arttırılabilir.
Sosyal Medya Pazarlaması
Sosyal medya, dijital pazarlama faaliyetlerindeki etkisini her geçen gün arttırmaktadır. Firmalar Instagram, Twitter, Facebook, Youtube gibi sosyal medya platformları üzerinden reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini yürütebilir. Sosyal medya hedef kitleye ulaşmada en etkili seçenekler arasındadır. Dijital pazarlama uzmanı hedef kitle ve sosyal medya uygulamasının yapısına uygun içerikleri üretir, reklam kampanyalarının oluşturarak pazara sunar. Reklam sonucunda alınan geri dönüşleri analiz ederek paylaşır.
Arama Motoru Pazarlaması (SEM)
Google’ın en önemli gelir kaynakları arasında reklamlar vardır. Google web sitelerine de bu reklamlar üzerinden iş ortaklığı kapsamında para kazandırmaktadır. Ayrıca firmalar da kendi web siteleri için uygun maliyetlerle reklamlar verebilir. Web siteleri Google ADS uygulamasıyla reklam faaliyetleri yürütebilir. Etkili anahtar kelimeleri seçerek uygun bütçelerle reklam oluşturmak mümkündür. Reklamlar müşterileri satın alma deneyimine itecektir. Firmalar arama motoru pazarlamasında reklamların yayına alınacağı saatleri belirler, ödeyeceği ücret türünü seçer, bütçesine uygun reklamlar oluşturabilir.
UX / UI Tasarım
İnternet kullanıcılarının web sitesinde daha uzun süre vakit geçirebilmesi için web sitesinin tasarımı önemlidir. Kullanıcı deneyiminin yüksek olduğu web siteleri daha fazla ziyaretçi çekebilir. Web sitelerinde yer alan içerikler, tasarımlar, yapılan kodlamalar kullanıcı deneyimlerinin iyileştirilmesi adına dijital pazarlama uzmanı devreye girer.
Ekip olarak sunduğumuz web tasarım hizmeti hakkında bilgi almak için bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz : https://www.bulutinteraktif.com.tr/web-tasarim/
Dijital Pazarlama Uzmanı Ne Kadar Maaş Alır?
Dijital pazarlama uzmanı kurumsal firmaların pazarlama departmanlarında ya da dijital pazarlama hizmeti veren ajanslarda çalışırlar. Ayrıca dijital pazarlama uzmanlarından bazıları da freelence olarak çalışırlar. Dijital pazarlama uzmanının tecrübesine göre maaşları da değişir. Daha önce başarılı projelerde görev almış, büyük markalara destek olan, güçlü referanslara sahip dijital pazarlama uzmanları 4000-5000 TL civarında maaş alabilirler.