Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
İçerik Takvimi

İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur?

24.05.2021

İçerik takvimi, diğer ismiyle editör takvimi içerik pazarlaması alanında faaliyet gösteren web sitelerinde içeri üretim sürecini organize edebilmek, yönetimini sağlamak ve programlama sürecini yürütmek için kullanılan bir sistemdir. Makro düzeyde bir içerik takvimi ile belirlenen zaman diliminden yayına alınacak tüm içeriklere üst bir genel bakış yapabilirsiniz.

İçerik takvimi oluştururken tüm içerik fırsatlarını ve yeni içerik fikirlerini listeleyebilirsiniz Ayrıca içerik takvimi sayesinde daha önceden planlanan bir projenin parçalarını planlı bir şekilde hayata geçirebilirsiniz. Böylece önceden yaptığınız çalışmalara göre hedef kitlenize göre belirli bir planda içerik oluşturabilir ve takvime göre içeriklerinizi ne zaman hangi kanaldan paylaşacağınızı da belirtebilirsiniz.

İçerik Takvimi

İçerik Takvimi Neden Önemlidir?

İster tek kişiye dayanan bir organizasyonunuz olsun isterseniz de büyük bir ekiple çalışın içerik üretimi sürecine dahil olan her birey için içerik takvimi çok verimli ve önemli bir araçtır. İçerik takvimini önemli hale getiren nedenleri şöyle sıralayabiliriz;

  • Çalışmalarınızı Planlamanızı Sağlar: Bir içerik takvimine sahip olmanız için en önemli enden aylar öncesinden çalışmalarınızı planlama fırsatı sunmasıdır. Takvime göre yeterli zamanı oluşturarak kaynakları etkili bir şekilde kullanabilir ve paylaşmanız gereken zamandan önce içeriklerinizi planlı bir şekilde oluşturabilirsiniz. Özellikle yeni bir ürün piyasaya sürecekseniz içerik sürecini aklınızdan çıkararak enerjinizi diğer işlere verebilirsiniz.
  • Ekibiniz Uyumlu Şekilde Çalışabilir:  İçerik oluşturma sürecine yazar, editör, müşteri gibi birçok farklı kişi katılır. İçerik oluşturma sürecinde geniş bir ekip görev alır ve bu dinamik süreçte herkesin ayrı bir görevi olur. İçerik düzenleme sürecinde herkes planlama olduğunda üzerine düşen görevi yapabilir. Bir içeriği sosyal medya ekibiniz daha kolay tanıtabilir ve editörleriniz yayınlanacak içeriği önceden inceleyerek paylaşmaya hazır hale getirebilir. İçeriklerde bir takvim yani plan olursa herkes üzerine düşen görevi yapabilir.  Bir blog yazısında başlık resmi, grafikler, ekran görüntüsü ve ek açıklamalar gibi tüm detaylar kolayca planlanabilir. Yani tüm ekip bir bütün halinde içerik takvimi sayesinde çalışabilir.
  • İçerik Üretme Süreciniz Otomatikleşir:  Kaliteli bir içerik takvimi sadece içeriklerin paylaşılma tarihi ile ilgili değildir. İçerik pazarlaması sürecinde otomatikleşmiş bir çalışma sistemi oluşturmaya da yarar. Bir içerik için tüm adımları hayata geçirdikten sonra her yeni parçada oluşturduğunuz çalışma sistemi yeniden işler. Her aday görevinin ne olduğunu ve hangi aşamada devreye gireceğini bilerek çalışır. Hata yapma riski en aza iner.
  • İçerikler Tek Bir Merkezden Yönetilebilir:  İçerik pazarlamasında özellikle süreçte birden fazla kişi görev alıyorsa yönetim zor olabilir. İçeriklerinizin oluşturulma, hazırlanma ve paylaşılma süreçleri her zaman tek bir kaynaktan doğru şekilde takip edilebilir.  Herkes içerik takvimini takip ederek görevini yerine getirirken sizler de patron olarak tüm içerik paylaşım sürecini kolayca yönetmeyi başarabilirsiniz.
Sosyal Medya İçerik Takvimi

İçerik Takvimi Oluşturma Adımları

İçerik takvimi oluşturma içerik pazarlaması faaliyetlerinde çok önemlidir. Mükemmel organize edilen bir içerik takvimi içerik çabanızda sizlere tek başına başarıyı getirmez. Bu yüzden hedef kitle belirleme ve kaliteli içerik üretme de önemlidir.

İçerik takvimi oluşturma adımları şöyle sıralanabilir;

  • İçerik Stratejinizi İnceleyerek Önceliklerinizi Belirleyin

Öncelikle içerik takviminizde yer alacak ögeleri belirlemelisiniz. Yüksek kaliteye sahip içerikler oluşturabilmek için doğru bir içerik pazarlama stratejisi ve planına sahip olmalısınız. Ben blog sayfam üzerinde hedef müşterilere SEO ve dijital pazarlama konusunda bilgi vermek, Google üzerinde sıralama elde etmek ve her ay organik trafiği arttırmak adına içerik takvimi oluşturuyorum. Bunun için profesyonel anahtar kelime analizleri yapıyor ve kendi alanında en çok aranan ve merak edilen konuları sunmaya çalışıyorum.

  • İçerik Takviminiz İçin E Tablolar Kullanın

Bir içerik takvimi her zaman planlı olmalıdır. Bunun için temel  e tablolar, excel gibi programlar kullanabilirsiniz. Ayrıca özel içerik yönetim yazılımları da kullanabilirsiniz. Ben daha çok Google Drive üzerinden ya da bilgisayarımdaki Excel üzerinden tablo oluşturarak içerik takvimlerimi oluşturuyorum.

 Öncelikle takvim üzerinde yer alacak bilgileri bilmelisiniz. Burada içerik türü, kategorisi, anahtar kelime, içerik başlığı, içeriğin son tarihi, içeriği yazacak yazar, müşteri, içerik editörü gibi farklı alanlara yer veriyorum. Tabii sizler bu menüyü kendinize özel kişiselleştirebilirsiniz.

  • Takvime İçeriklerinizi Ekleyin

İçerik takvimini oluşturmakla iş bitmiyor. Takvime göre içerikleri oluşturmak yani takvimi hayata geçirmek de çok önemli bir süreçtir. Burada takvimde yaklaşan içerikleri doldurmalısınız. Daha sonra içeriklerin istediğiniz özelliklere göre oluşturulduğundan emin olmalısınız.

İçerikler üzerinde öncelikle içerik türü de önemlidir. Blog içeriği, kategori içeriği ,sosyal medya içeriği, tanıtım yazısı, basın bülteni,  mail içeriği, ürün açıklaması gibi birçok farklı içerik türü arasından hangisinin olduğunu da her paydaş bilmelidir.

İçerik takviminde sizlere en önemli önerim birkaç içerik yayınladığınızda takviminizi farklı kategorideki içerikleri tarayabilmek ya da paylaşılan içerikleri takip edebilmek için renkle kodlama yapmanız çok verimli olacaktır.

  • Herkesin Sorumluluklarını Alt Görevlerde İletin

İçerik takvimini hayata geçirirken içeriklerin oluşturulmasından paylaşılma sürecine kadar birçok kişi görev alır.  Takvimdeki her görev için farklı adımlar söz konusudur. Bu yüzden herkes görevlerini içerik takviminde iyi bilmelidir.

İçerik takvimi oluştururken en alt kısma her görevlinin ne yapması gerektiğini, yapılacak kontrolleri listeleyin.  Sonrasında herkes alt  görevlerde üzerine düşeni kontrol ederse içerik takvimi kusursuz bir şekilde işleyecektir.

Sosyal Medya İçerik Takvimi Örneği

Özetle

İçerik takvimi her sektörden hizmet veren işletme ve kişiler için çok önemli bir araçtır. Kaliteli bir içerik takvimi oluşturursanız ve başarılı şekilde hayata geçirebilirseniz hedef kitlenize hem sosyal medyada hem de arama motorlarında kolayca ulaşabilirsiniz.

Kaliteli içerik oluşturmak sadece bir defaya has bir durum değildir. Kaliteli içerikler oluşturmak için uzun bir süre oluşturmanız gereken içeriklerin neler olduğu belli olmalıdır. Bunun için sizlere içerik takvimi diğer adıyla editör takvimi nasıl oluşturacağınızdan bahsettim.

İçerik takvimlerini oluşturursanız içeriklerin oluşum ve paylaşım sürecini kusursuz olarak yürütebilir ve kontrolünü de kolayca sağlayabilirsiniz. İçerik pazarlaması potansiyel müşterilerinizi müşteriniz haline getirmede çok etkili bir metottur.

İçerik takvimi hazırlarken içerik pazarlaması nedir? yazımızı inceleyerek daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: