Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
Web Tasarım Nasıl Yapılır?

10 Adımda Kaliteli Web Tasarım Nasıl Yapılır?

19.07.2022

Web tasarım basit bir işlem gibi görünse de detayların gözden kaçırılması durumunda can sıkıcı bir durum olabilir. Birçok insan web tasarımı kendisi yapabileceği düşünse de eğer yeterli sektör donanımına sahip değilse tasarımı tamamlasa bile sonu hüsranla bitebilir.

Web tasarım nasıl yapılır sorusuna cevap vermeden önce şu iki konu ele alınmalı: “Basitlik ve Kullanıcı Deneyimi”. Web tasarımı yapılırken bu iki detaya dikkat çekilmeli ve ona göre yola çıkılmalıdır. Öyle ki istatistiklere göre kullanıcılar bir web sitesinde dikkat çekici detaylar bulamazsa ve/veya karışık gelirse siteyi terkediyor ve terkedenlerin oranı %38’e kadar çıkabiliyor.

Web Tasarım Süreci

Hazırlık Aşaması

  1. Site Amacı ve Strateji Oluşturulmalı
  2. Güncel Web Tasarım Trendlerini Araştırın
  3. Platform – Dil Seçilmeli
  4. Mobil Uyumluluk
  5. Demo – Şablon Oluşturma
  6. Kurumsal Kimlik Oluşturulmalı
  7. İçerik Oluşturma
  8. Test
  9. Yayınlama
  10. Analiz ve Geliştirme
Web Sitesi Nasıl Yapılır?

1. Site Amacı ve Strateji Oluşturmak

Site amacı elbette bellidir. Ancak sanılanın aksine hedef ve amacı doğru belirlemek ve yola bu şekilde çıkmak önemlidir. Örneğin; “Satış mı yapılacak?, Bir ürün mü tanıtılacak?, Sektörün lider firmalarıyla rakip mi olunacak?” gibi sorular bu noktada ön plana çıkar.

Web tasarım doğrudan markayla bağlantılıdır ve birbirini destekler. Bu nedenle amaç belirlenmeli ve buna göre yola çıkılmalıdır. Sonrasında ise strateji belirlenerek bir sonraki aşamaya geçiş kolaylaştırılmalıdır. Stratejiyi belirleyecek olan ise yukarıdaki soruların cevabı olacaktır. Web tasarım uzmanı bu soru ve stratejiye göre yönlendirilmelidir.

2. Kurumsal Kimlik Oluşturulmalı

Evet, buraya kadar yapılanlar web tasarımın temellerini oluşturuyordu ve ortaya somut bir veri çıktı. Artık yapılması gereken marka renkleriyle ortaya çıkan web tasarımını uyum içinde sunmak olacaktır.

Dikkat edilmesi gereken kurumsal kimlik ile web tasarımın uyumlu olmasıdır. Yani logo, marka renkleri web tasarım renkleriyle uyuşmalıdır. Yoksa sıfırdan bir kimlik, varsa var olan kimlik üzerinde güncelleme yapılabilir.

Web Tasarım Kurumsal Kimlik

3. Güncel Web Tasarım Trendleri

Her ne kadar sabit eğilimleri olsa da web tasarım sürekli gelişir ve kendini yeniler. Trendler sürekli gelişir ve değişime uğrar. Bu da güncel web tasarım trendlerini takip etmenin önemini artırır. Web tasarım nasıl yapılır sorusunun cevaplarından biri de burada gizlidir.

Sadece gündemi takip etmek değil, rakipleri, potansiyel ziyaretçilerin isteklerini de ele almak önemlidir. Ayrıca sektörel trendler de farklılık gösterir. Her sektörde öne çıkan farklı stiller, renkler vardır. Bu nedenle hazırlık aşamasında bu farklılıklarında ele alınması gerekir.

Dünyaca ünlü uzmanlara göre renkler farklı duygulara hitap eder ve web tasarımda bu dikkat alınarak potansiyel müşterileri, müşteriye dönüştürmenin kolay bir hale gelmesini sağlıyor. Özellikle e-ticaret sitelerinde dönüşüm oranında etkili artışlara yardımcı oluyor.

4. Platform – Dil Seçimi

Kaliteli bir web tasarım dendiğinde akla profesyonel yazılımlar, üst düzey-uluslararası şirketler gelir. Ancak bunlar çoğu zaman göze hitap etse de maddi açıdan olumsuz sonuçlanır. Bulut İnteraktif olarak müşteri deneyimini ve memnuniyetini ön planda tutarken profesyonel web tasarım çalışmalarımızla da sizlere yardımcı oluyoruz.

Platform, dil seçimi olarak hazır CMS sistemleri veya özel yazılımlarda kullanılan dillerin önemini atlamamak gerekir. CMS sistemlerinin çoğu dönemsel olarak güncellemeler alırken, yazılım dilleri de sürekli olarak kendini geliştirir. Bu nedenle birden fazla dili bir araya getirerek bir web site ortaya çıkarılabileceği gibi en popüler dil ile de ilerlenebilir.

Responsive Web Tasarım

5. Mobil Uyumluluk

2010’lu yılların ardından akıllı telefon ve mobil internet kullanımının artmasıyla birlikte web tasarımda mobil uyumluluğun önemi artmış durumda. Nitekim arama motorları tarafından arama sonuçlarında yer alabilmek için mobil uyumluluk şartı da aranmaya başladı ve bu noktada web tasarım sırasında oluşturulan web sitenin mobil uyumlu olması gerekiyor.

6. Demo – Şablon Oluşturma

Buraya kadar belirli bir aşama kaydedildi ve somut adımlar atılmaya başlandı. Buraya kadar yapılan seçimlerin ardından bir şablon, demo oluşturularak eldeki veriler görülmeli ve bir sonraki aşama için hazırlıklar tamamlanmalı. Bu aşamada web tasarımın temel görünüşü ortaya çıkarılır.

Kullanıcı deneyimi, arama motoru kuralları gibi veriler dikkate alınarak ana tema hazırlanır. Artık tüm işlemler bu şablon üzerinden ilerleyecektir. Bu bir evin, bir iş yerinin boş hali olarak düşünülebilir.

Web Tasarım Ankara

7. İçerikler – Optimizasyon

Artık web tasarım, web sitesi oluşturuldu ve temel hazır. Buradan sonra web tasarımın içini doldurmak kalıyor. İçeriklerin yer alacağı yerler, düzen, optimizasyon gibi işlemler bu aşamada yapılmalıdır.

Yine burada kullanıcı deneyimi ön plana çıkmaktadır. İstatistikler kullanıcıların web sitelerin F şeklinde gezindiklerini ortaya koyuyor. Yani genellikle sayfanın sol bölgesi ve orta bölme daha sık kullanılıyor ve web tasarım yapılırken içeriğin burada yer alacağı şekilde bir optimizasyon yapılmalıdır.

Diğer taraftan ise SEO uyumlu web tasarım için arama motoru kuralları çerçevesinde gerekli alanlar oluşturulmalı ve bu aşamada tüm işlemler yapılmalıdır. Meta açıklamalar, title gibi

8. Test

Web tasarım trendlere göre yapıldı ve arama motoru optimizasyonları da ele alındı. Artık her şey hazır. Ancak web sitesi yayınlanmadan önce test yapılmalıdır. Bunun için farklı kişilerden yardım istenebilir ve bir kullanıcı gibi davranarak sistemi test etmesi istenebilir. Bu aşamada sisteme ait sorunlar tespit edilerek giderilir.

Test aşamasında kontrol edilmesi gerekenler;

  • Tüm bağlantıların düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.
  • İçeriklerin düzgün okunup okunmadığı, doğru olup olmadığı kontrol edilmeli.
  • Tüm cihazlarla (mobil, masaüstü) uyumlu çalışıp çalışmadığı kontrol edilmeli.

Tüm bunlar titizlikle kontrol edilmelidir.

Web Tasarım Nasıl Yapılır?

9. Yayınlama

Testler ve tüm aşamalar tamamlandı. Artık yayın aşaması.

  • Web sitesinin amacı ve stratejisi oluşturuldu.
  • En son web tasarımı trendlerini araştırıldı ve rakip analizleri yapıldı.
  • Web sitesi için platform ve yazılım dili seçildi.
  • Arama motoru kurallarına uyularak sistem hazırlandı.
  • Web sitesi artık yayına hazır.

Web sitesi yayına alınmadan önce her aşaması kontrol edilmeli ve tüm noktaların düzgün çalıştığı onaylanmalıdır.

10. Analiz ve Geliştirme

Tasarım ve test aşamaların ardından yayın işlemi de tamamlandı. Ancak süreç sona ermedi. Bu noktadan sonra kullanıcı istatistikleri ve diğer veriler test edilerek geliştirme işlemleri tamamlanmalıdır.

Eğer 9. adımda işlem tamamlandı olarak düşünülürse rakiplerin gerisinde kalınması kaçınılmazdır.

Web tasarım nasıl yapılır sorusunun cevabı 10 adımda verilebilir. Bu adımların her biri tek tek önemlidir ve hiçbiri birbirinden ayrılamaz.

Web tasarım hakkında daha fazla bilgi almak ve tasarım yaptırmak istiyorsanız hemen tıklayın. https://www.bulutinteraktif.com.tr/web-tasarim/

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: