fbpx
Mehmet Akif Ersoy Mah. 274. Sokak Wings Tower B Blok 6. Kat No:42 Yenimahalle/ANKARA
tr

İçerik Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?

09.09.2020

İçerik pazarlaması; belirli bir kitlenin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik oluşturularak bu kitleyi etkileme yoluyla işletmelerin satışlarını arttırmak için oluşturduğu içeriklerdir. Müşterilerin dikkatini çekecek şekilde üretilen metin, görsel ya da video içeriklerin tamamı içerik pazarlamasının içine girer. Bu süreçte temel amaç hedef kitlenin markaya karşı görüşünü olumlu hale getirmektir. İnsanların ürün ya da hizmetlerinize ilgi duymasını sağlayarak sizin için sadık bir müşteri olmasını sağlamalısınız.

İçerik pazarlaması bir ürün ya da hizmet satmadan önce potansiyel müşterilerle iletişim kurabilmenin ilk aşamasıdır. Bu süreçte oluşturduğunuz içeriklerin taamı ürün ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgi vermelidir.  İnsanlar her zaman ihtiyaçlarına çözüm sunan, kaliteli içerikler okumak isterler. Bu yüzden  hedef kitlenizin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun içerikler oluşturmanızı bekler. Oluşturduğunuz içerikler misyonunuzla paralel, kullanıcıları harekete geçirecek uyarıcıları barındıracak şekilde olmalıdır.

İçerik pazarlama stratejisi geliştirirken temel amaç değer görecek içerikler ortaya çıkarmaktır. Oluşturduğunuz içerikle ulaştığınız kişiler perde arkasında oluşturduğunuz aksiyonu yerine getirmelidir. Bir içerik pazarlama stratejisi ile sitenize üye olmalarını sağlayabilir, içerikleriniz paylaşmalarını isteyebilir, satın alma davranışı gerçekleştirmelerini çalışmalar planlayabilir ya da insanları farklı davranışlara yönlendirebilirsiniz.

İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?

Özellikle işletmeler web siteleri ya da sosyal medya hesapları üzerinden yeni müşteriler bulmalı ya da mevcut müşterilerinin tekrar ilgisini çekmelidir. İnsanların markanıza ve ürünlerinize ilgisinin her zaman canlı tutmanız gerekir. Bu yüzden de insanların dikkatini çekecek, onlara yapıcı çözümler sunan içerikler oluşturmanız gerekiyor.

Geleneksel pazarlama stratejileri artık önemini yitirmeye başladır. Birçok işletme dijital ortamlarda bilgilendirici, faydalı ve ilgi çekici içerikler oluşturma yoluna gidiyor. Sosyal medya, web sitesi ya da arama motoru reklamları gibi farklı alanlar üzerinden içerik pazarlaması yapabilirsiniz. Kaliteli ve özgün içerikler her zaman size kazandıracaktır. Bu tarz içerikler sayesinde ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtabilir ve insanların dikkatini buraya çekebilirsiniz.

İçerik pazarlaması için hedef kitle analizi, sektör analizi, rakip analizi gibi bazı değerlendirmeler yapmalı ve başarılı içerik üreticileriyle çalışarak hedeflerinizle en uyumlu içeriklerin ortaya çıkmasını sağlamalısınız.

İçerik Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

İçerik pazarlaması yapmak isteyenler öncelikle bu alanda bir strateji geliştirmelidir. İçerik pazarlama stratejisi; blog, sosyal ağ,  e kitap, webinar, video, sosyal ağ gibi çalışmaları kapsamaktadır. Markanızın hedeflediği kitle, içerik pazarlama bütçeniz ve içerik pazarlama kanalınız farklı yöntemlerle müşterilerinize ulaşmanızda belirleyicidir. Birden fazla içerik pazarlama stratejisini aynı anda kullanırsanız daha etkili bir çalışma hayata geçirebilirsiniz.

İçerik pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken yinelenen içerik sorunlarının çözümünü hemen inceleyebilirsiniz.

En bilinen içerik pazarlama stratejileri şu şekildedir;

Sunumlar

İşletmenizin ürün ve hizmetlerini tanıtacak en etkili yollardan biri sunumlardır. Profesyonel bir yaklaşımla hazırladığınız sunumlar size büyük değer katacaktır. Farklı mecralarda paylaştığınız sunumlarla hedef kitlenize kolaylıkla ulaşabilir ve marka imajınızı kısa sürede arttırabilirsiniz.

Video

İnternet kullanıcıların en fazla ilgi gösterdiği içeriklerin başında video içerikler geliyor. Profesyonel videolar oluşturarak hedef kitlenize kolayca ulaşabileceğinizi unutmayın. Video içerik paylaşım platformlarında aktif olursanız insanlara kolayca ulaşabilirsiniz. Birçok işletme video paylaşım sitelerinde fenomen olan kişilerin hesapları üzerinden içerik pazarlaması yaparak marka bilinirliğine katkı sağlamaya yönelik adımlar atıyor.

Sosyal Ağ

Sosyal medya birçok işletmenin son yıllarda kullanmaya başladığı bir alan haline geldi. Birçok işletme hedef kitlesine ulaşabilmek için sosyal medya uygulamalarından yararlanıyor. Bu mecralarda insanlarla iletişim kurabilmek için içerik pazarlamasına başvurmalısınız. Kampanya, soru-cevap, gibi paylaşımı gibi  farklı yöntemler kullanabilirsiniz.

Blog Sayfası

Bloggerler son zamanlarda internet üzerinden geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşıyor. E ticaret siteleri blog sayfaları üzerinden ürün ve hizmetlerini tanıtarak gelirlerini kolayca arttırabiliyor. Web sitelerinizin blog sayfaları üzerinden içerik pazarlaması yapabilirsiniz.  Bloggerlar tarafından kullanıcı deneyimi sunmaya yönelik hazırlanan içerikler ürün ve hizmetlerin en etkili tanıtıldığı içeriklerdir.

Görsel İçerik

Arama motoru sonuçlarında yükselebilmek ve internet kullanıcılarının ilgisini çekebilmek adına görsel içerikleri kullanabilirsiniz.  Özgün görsel içerikler hem web siteniz hem de sosyal medya hesaplarınız için önemlidir.  İnsanlar görsel içeriklere yatırım yapan işletmelerin kurumsallığına daha fazla inanmaktadır.

Webinar

İçerik pazarlama stratejileri arasında en yüksek etkileşim sağlayanlardan biridir. Zaman ve mekandan bağımsız olarak hayata geçirdiğiniz internet seminerleri ve online toplantılar hedef kitlenizle direkt iletişim kurmanızı sağlar. Böylece insanların kafalarındaki tüm sorulara direkt cevap verebilir ve olumlu bağlılığı kısa süre içinde oluşturabilirsiniz. Bu stratejide çift taraflı katılım önemlidir.  Kullanıcılar da aktif rol alırsa son derece verimli bir süreç haline gelebilir.

Organizasyonlar

Dijital içerik pazarlaması türü olarak gerçekleştirdiğiniz organizasyonlar markanıza olan güveni tescil eder. Bir konuda yürüttüğünüz profesyonel çalışmalar marka bilinirliğinize büyük katkı sağlayacaktır. Başarılı organizasyonlar sayesinde özellikle yeni ürün ve hizmetleriniz hakkında insanlara ilgi çekici bilgiler verebilirsiniz.

Örnek olaylar

Marka hikayeniz yoksa rakiplerinizden çok geride kaldınız demektir. İnsanlar gerçekçi deneyimlere çok değer verirler. Markanızı tanıtacak ve marka hikayenizi ortaya koyacak örnek olaylar en etkili içerik pazarlama stratejileri arasındadır. İnsanlar markanızın reklamını yaptığınız izlenimine kapılmadan içeriklerinize ilgi gösterebilir.

E Kitap

İçerik pazarlaması gerçekleştirmek istiyorsanız en verimli stratejilerden biri e kitaptır. Profesyonel bir yaklaşımla hazırladığınız bir e kitap hedef kitlenize ulaşmanızda son derece etkilidir.  Ürün ve hizmetleriniz e kitap için uygunsa  bu alanda kolayca içerik pazarlaması yapabilirsiniz.

Kaliteli içerik oluşturmak için 10 ipucu paylaştığımız yazımızı hemen inceleyin.

İçerik Pazarlaması Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

İçerik pazarlaması titizlikle yürütülmesi gereken bir çalışmadır. Bunun için mutlaka profesyonel bir ekipten destek almanız gerekiyor. İçerik pazarlaması sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar şu şekildedir;

  • İçerik pazarlaması öncesinde hedef kitlesi analizi yapılmalıdır. Hedef kitlenizin yaş, cinsiyet, ekonomik durum gibi farklı demografik özelliklerine bakmalısınız. Hedef kitleye uygun içerik oluşturabilmek için onları iyi tanımanız ve taleplerine cevap verebilmeniz gerekir.
  • İçerik pazarlamasında doğru iletişim yöntemini belirlemelisiniz. Verim alabilmek için hedef kitlenize en uygun iletişim yöntemini seçtiğinizden emin olmalısınız. Bu yüzden potansiyel müşterilerinizin hangi mecralarda vakit geçirdiğini analiz etmeniz gerekiyor.
  • Kaliteli ve işinize yarayacak içerikler oluşturmak istiyorsanız içerik tipine önceden karar vermelisiniz. Doğru içerik tipi ürün ve hizmetlerinizi en etkili şekilde tanıtacağınız içerikler oluşturmanızı sağlayacaktır. Belirlediğiniz içerik tipi firma hedeflerinizle paralel olmalıdır.
  • Aynı sektörde birçok rakibinizin de içerik pazarlaması yaptığını unutmayın. Bu yüzden rakiplerinizin de içerik pazarlama stratejisini analiz etmelisiniz.  Doğru analizler yaparak rakiplerinizden daha etkili bir içerik pazarlama çalışması yürütebilirsiniz.
  • Hedef kitleniz sunduğunuz içerikten tatmin olmalıdır. İnsanlar ürün ve hizmetlerinizin reklamını yaptığınızı hissetmeden içeriklerinizin bir ihtiyacını karşıladığını düşünmelidir. Bunun için içerik yazarlarınız kaliteli, özgün ve doygun içerikler hazırlamalıdır.
  • İçeriklerinizi yayınlayacağınız mecraları da titizlikle belirlemelisiniz. Doğru mecralarda yayınladığınız içerik size fayda sağlar. Video mecrası için metin içerik hazırlamanız size hiçbir fayda sağlamayacaktır.
  • Sosyal medya içerik pazarlaması sürecinde her zaman önemli bir yere sahiptir. Oluşturduğunuz içeriklerin tamamı sosyal medya mecralarında da yer almalıdır.

İçerik pazarlaması doğru çalışmalarla yürütüldüğünde işletmenize büyük kazançlar sunar. Marka algısı oluşturma ve insanların markanıza bağlanmasını sağlamada en etkili pazarlama stratejileri arasında içerik pazarlaması yer almaktadır.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve Hizmetlerimiz Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak İçin Bizi Arayabilirsiniz: