Google web sitenizi indekslemiyorsa sonuçlara görünmeniz imkansızdır. Herhangi bir arama sorgusunda görünmediğiniz için organik trafik alamazsınız.
Bu yazımızda yaşayabileceğinizi düşündüğümüz üç sorunu nasıl çözebileceğinizi anlatıyoruz.
- Tüm sayfalarınız indekslenmemiştir.
- Sayfalarınızdan bazıları indekslenmiş fakat bir kısmı indekslenmemiştir.
- Yeni yayınladığınız bir içeriği hızlıca dizine eklenmesini istiyorsunuz.
Tarama ve dizine eklenme nedir?
Google, internet sitelerini sürekli tarayarak yeni sayfaları bulup dizine ekler. Bunu Googlebot adını verdiği örümcek yazılım ile yapıyor.
Crawling : Yeni içerikli bulmak için linkleri takip eder.
İndexing : Web sitesinin sayfalarını veritabanında saklama işlemidir.
Web Spider : Tarama işlemini ölçeklendiren bir yazılım parçasıdır.
Googlebot : Google’ın web örümceğidir.
Google’ın yayınladığı süreci daha ayrıntılı anlatan videosuna göz atabilirsiniz :
Google’da bir arama yaptığımızda gelen sonuçlar milyonlarca sayfa arasından en iyi ve en alakalı sonuçlardır. Google bu sonuçları kullanıcılara sunmak için elinden gelenin en iyisini yapar.
Google’da indekslenmiş olup olmadığınızı nasıl kontrol edersiniz?
Google’da site:sizinwebsiteniz.com olarak arama yapın.
Buradaki sayı, Google’ın kaç sayfanızı indekslediğini kabaca gösterecektir.
Ana URL yerine bir alt sayfanızı da bu şekilde sorgulayabilirsiniz.
Örnek : site:sizinwebsiteniz.com/web-tasarim/
Sayfanız dizine eklenmemiş ise hiçbir sonuç göstermeyecektir.
Google Search Console kullanıyorsanız, web sitenizin indekslenme durumu hakkında daha doğru bilgi edinmek için kapsam raporu kullanmayı göreceğiz.
Google Search Console > Dizin > Kapsam bölümünden ulaşabilirsiniz.
Geçerli sayfaların sayısını buradan inceleyebilirsiniz. (Uyarılar olsun veya olmasın farketmez.)
Uyarılarla geçerli ve Geçerli bölümlerindeki sayılar sıfırdan farklı ise Google web sitenizin tamamını dizine eklemiş ve bir kısmını dizine eklemiştir. Değilse, hiçbir sayfanız dizine eklenmemiştir ve bu sorunu acilen çözmeniz gerekmektedir.
Belirli sayfaların dizine eklenip eklenmediğini kontrol etmek için “URL Denetimi” aracını kullanabilirsiniz.
Sorguladığınız URL dizine eklenmişse “URL Google’da mevcut” yazacaktır.
Sayfa dizine eklenmemişse “URL Google’da yok” yazacaktır.
Search Console üzerinden nasıl indeksletilir?
Web sitenizde bir sayfanızın dizine eklenmediğini bulduğunuzda bu yöntemi deneyebilirsiniz.
- Google Search Console’ açın.
- URL Denetimi aracına gidin.
- Google’ın dizine eklemsiniz istediğiniz URL’yi arama çubuğuna yapıştırın.
- Google’ın URL’yi kontrol etmesini bekleyin.
- “Dizine eklenmesini isteyin” düğmesine tıklayın.
Yeni bir içerik ve sayfa yayınladığınızda bu işlem iyi bir uygulamadır.
Google’a sitenize yeni bir içerik eklediğinizi ve bir göz atmaları gerektiğini etkili bir şekilde söylüyorsunuz.
Buna rağmen içeriğiniz indekslenmiyorsa aşağıdaki listeyi kontrol edebilirsiniz.
- Robots.txt dosyanızda bir engelleme olabilir.
- Sayfanızda noindex etiketi olabilir.
- Sayfanız site haritasında olmayabilir.
- Sayfanızda canonical etiketi bulunabilir.
- Sayfanız silinmiş olabilir.
- Sayfanıza nofollow link verilmiş olabilir.
- İndekslenmeyen URL’ye diğer sayfalarından bağlantı verebilirsiniz.
- URL benzersiz bir URL olmayabilir.
- Kalitesiz içerikli bir sayfa olabilir.
- Kaliteli backlinkler ile sayfanızı destekleyin
1- Robots.txt dosyanızda bir engelleme olabilir.
Sitenizdeki robots.txt dosyasının içeriği kontrol edin.
gibi kod yapıları botların sayfalarınızı taramasına engel olabilir.
2- Sayfanızda noindex etiketi olabilir.
Sayfanızın kod yapısını inceleyin. Sayfa içerisinde noindex meta etiketi olabilir. Bu kod botların sayfanızı taramasına engel olabilir.
Dikkat etmeniz gereken bölüm noindex tarafıdır. Bunu görürseniz sayfanız indekslenmeyecek şekilde ayarlanmıştır.
3- Sayfanız site haritasında olmayabilir.
Sayfanızın kullandığınız site haritasında yer alıp almadığını kontrol edin. Yok ise mutlaka ekleyiniz. Özellikle sayfa sayısı fazla olan sitelerde mutlaka yapılması gerekir.
4- Sayfanızda canonical etiketi bulunabilir.
Canonical etiketi Google’a sayfanın tercih edilen sürümü olduğunu söyler. Başka bir sayfayı göstererek orayı taraması için yönlendirir.
5- Sayfanız silinmiş olabilir.
İndekslenmesini istediğiniz sayfanız silinmiş veya kaldırılmış olabilir. Bu tür bir durum olduğunu da o sayfayı 301 ile alakalı bir sayfaya yönlendirmelisiniz.
6- Sayfanıza nofollow link verilmiş olabilir.
Nofollow bağlantı rel=”nofollow” olarak verilir. Google nofollow linkleri taramadığı için sayfanızın indekslenmesini etkileyebilir.
7- İndekslenmeyen URL’ye diğer sayfalarından bağlantı verebilirsiniz.
İndekslenmeyen sayfanızın URL’sine diğer sayfalarınızdan bağlantı verebilirsiniz. Botlar indekslenen sayfanızı gezerken indekslenmemiş sayfanızı bulup işinizi kolaylaştırarak indekslenmesini hızlandırabilir.
8- URL benzersiz bir URL olmayabilir.
Aynı URL’yi kullanan iki sayfanız olabilir. Bu durum yeni sayfanızın indekslenmemesini etkileyebilir.
9- Kalitesiz içerikli bir sayfa olabilir.
İçeriği zayıf olan bir sayfa ise indekslenmemiş olabilir. Bu tür durumda o sayfanızın içeriğini video, görsel, içerik gibi materyaller kullanarak güçlendirebilir ve sonrasında tekrar dizine eklenmesini talep edebilirsiniz.
10- Kaliteli backlinkler ile sayfanızı destekleyin.
İndekslenmeyen sayfalarını dış bağlantı yani backlink alarak güçlendirebilir ve indeks süresini hızlandırabilirsiniz.