fbpx
0850 346 42 92
Sosyal Medya Hesaplarımız

Growth Hacking Nedir? Nasıl Yapılır?

20 Ağustos 2019

Son yıllarda adını sıklıkla duyduğumuz Growth Hacking, içerisinde geçen “Hack” terimi nedeniyle olumsuz olarak karşılansa da işin gerçeği bir stratejiler bütününü temsil eder. Büyüme odaklı stratejilerin genellikle küçük bütçelerle kısa sürede ortaya çıkmasını sağlar. Yani az harcama ile çok gelir elde edebilmek için oluşturulan stratejileri temsil eder.

Growth Hacking Nedir?

Growth Hacking Nedir?

İlk olarak 2010 yolında GrowthHackers kurucusu Sean Ellis tarafından dillendirilen Growth Hacking terimi, “İşletmelerin müşteri edinme ve var olanları elde tutmalarına yardımcı olabilmek için düşük maliyetli stratejileri temsil eder.” Bu stratejileri oluşturan kişiler ise Growth Hacker olarak adlandırılır.

Farklı bir tanımla “Bir işletmeyi büyütmenin en etkili yolunu belirlemek için çeşitli kanallarda ve ürün geliştirme yollarında hızlı yöntemler kullanan bir pazarlama stratejisidir. Geleneksel pazarlamanın aksine, süreçlere değil, hedeflere, sonuçlara ve karlılığa odaklanır. Bu nedenle çoğu zaman aykırı (illegal değil, farklı) yöntemler izler.”

Growth Hacker Nedir?

Growth Hacker, Growth Hacking stratejilerini eksiksiz bir şekilde hazırlayan ve bunları geliştiren kişilerdir.

Çoğu zaman Growth Hackerlar, Growth Marketers olarak da adlandırılır. Ancak onlar sadece pazarlamacı değildir. Ürün yöneticisi, mühendis, proje yöneticisi bir Growth Hacker olarak adlandırılabilir.

  • Growth Hacker, yalnızca düşük maliyetle yüksek gelir elde etmekle ilgili stratejilere odaklanır.
  • Yenilikçi büyüme stratejilerini hipotez olarak oluşturur, önceliklendirir ve test ederler.
  • Neyin işe yaradığını görmek için analiz eder ve test ederler.
Growth Hacking Nasıl Yapılır?

Growth Hacking Nasıl Çalışır?

Her firma büyümek ister. Ancak bunu sadece yeniliğe açık olanlar başarır. Tabi birde işin strateji kısmında izlenen yöntemler ve ekibinde önemi büyüktür.

Birçok girişim büyüme stratejisi olarak Dave McClure’nin “Korsan Hunisi – Pirate Funnel” stratejisini kullanır. Satın Alma – Aktivasyon – Elde Tutma – Sevk Etme – Gelir (Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue) yani bilinen adıyla AARRR stratejisini benimser. Herkesin yaptığından farklı olmak önemlidir. Bu noktada Growth Hacking stratejilerini kullanarak kendinizi bir adım öteye taşıyabilirsiniz. Her iki durumda da, amaç trafik ve ziyaretçi elde etmek, ziyaretçileri kullanıcılara dönüştürmek ve bu kullanıcıları mutlu müşteriler olarak tutmaktır.

Growth Hacking Stratejileri

Growth Hacking stratejileri üç ana başlıkta toplanır;

  • İçerik Pazarlama
  • Ürün Pazarlama
  • Reklam

Her başlığın kendi alt başlığı vardır. Örneğin içerik pazarlama;

  • Blog oluşturmak,
  • Konuk yazarlık,
  • Sosyal medya içerikleri oluşturmak,
  • Podcast oluşturmak,
  • SEO çalışmaları,
  • Ürün incelemeleri,
  • E-mail pazarlama

gibi çok sayıda alt başlıktan oluşur ve bunlarda kendi içlerinde çok farklı dallara ayrılır. Ürün pazarlaması ise teşvikler, ödüller, çekilişler ile desteklenir.

Growth Hacking Stratejileri

Growth Hacking Örnekleri

Günümüzde Growth Hackink örnekleri içerisinde;

  • Kullanıcıları, arkadaşlarını davet ettirerek ek depolama alanıyla ödüllendiren Dropbox,
  • Uygun fiyatlı konaklama arayan kişileri bulmak ve pazarlamak için Craigslist’i kullanan AirBnB,
  • GSM firmalarının son dönemde uyguladıkları davet et kazan ve diğer ödül politikaları.

gösterilebilir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?