fbpx
0850 346 42 92
Sosyal Medya Hesaplarımız

Kohort Analizi Nedir ve Ne İşe Yarar?

28 Aralık 2019

E- ticaret yapıyorsanız ve kendinize ait bir ticaret siteniz varsa, bu sitenin tüm verilerini analiz etmek kazancınıza olur. Sitenize yapılan günlük girişler, müşteri sayınızın güncel durumu, sitenizden yapılan günlük alış verişler gibi bilgileri içeren bu veriler, size aynı zamanda satış stratejinizde yapmanız gereken güncellemeleri de gösterecektir. Hayat kurtarıcı bir planlama olan bu sistemi artık Google yeni bir eklenti ile hizmetinize sunuyor. Google Analytics adı verilen bu eklentide, size ihtiyacınız olan tüm verileri bir tablo halinde gösteren bir uygulama bulunuyor. Bu uygulamanın ismi ise Kohort Analizi.

Kohort Analizi Nedir?

Kohort Analizi tabiatı gereği belirli bir grubu, hedeflenen bir süre boyunca düzenli olarak gözlemle ve analiz etme yolu ile oluşan verilerin kullanılmasıyla ortaya koyulan analiz tablosudur. Bu analiz pek çok alanda yapılabilir ve çeşitlendirilebilir. Son zamanlarda üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda kapasitesi oldukça genişletilmiştir. Sıkça kullanılıp fazlasıyla verim alındığı bir alan da teknolojinin son ürünlerinden e- ticaret. E- ticaret ile ilgilenen şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini takip ederek kazancını artırmasını sağlayacak olan bu analiz yöntemi, ticaretin internet üzerinden de sürekli hale gelmesini olanaklı kılmaya yardımcı oluyor.

Kohort Analizi

Kohort Analizi Çalışma Prensipleri

Analizin temel prensibi, size ticari işleyiş düzeninizi göstererek izlemeniz gereken yol hakkında ipuçları verir. Bu analiz tablosu ile günlük ziyaretçi sayınızdan, günlük satış miktarınıza kadar her türlü bilgiyi görebilmeniz mümkündür. Bu bilgiler ışığında, eski ve yeni müşterilerinizi görebilir, onları gruplayabilirsiniz. Bu gruplama size aynı zamanda hangi müşterinizin ne kadar süredir sizden alış veriş yaptığını da gösterir. ticarette süreklilik ve müşteri memnuniyeti için yeni stratejiler geliştirmeniz adına bu bilgiler oldukça verimli olacaktır.

Satış Kalitenizi Artırabilecek Yöntemleri Belirleyin

Satışlarınızın artması için müşteri sayınızın artması gerekir. Yeni müşterilerin ilgisini çekmek kadar, eski müşterilerin memnuniyetini de sürekli kılmak da önemlidir. Bu anlamda yapacağınız satış stratejisinin tüm müşterilerinize hitap etmesi gerekir. Memnuniyet sağladığınız her müşteri, size daha fazla müşteri sayısı ile katlanarak geri dönecektir. Çünkü memnuniyet, beraberinde tavsiyeyi de getirir. Bu yüzden kampanyalar, kupon uygulamaları, hoş geldin hediyeleri gibi seçenekler müşteri çekmenize yardımcı olacaktır.

Kohort Analizi Nedir?

Analiz Tablosu Çeşitliliği

Kohort Analizi uygulamasında size haftalık ya da aylık analiz hizmeti sunulur. Bu analizler güncel bilgilerinizle oluşturulur ve size hangi noktada olduğunuzu gösterir. Günlük olarak sitenize yapılan giriş- çıkış sayısını verir. Memnuniyette süreklilik sağlarsanız bu rakamlarda düzenli olarak artış gerçekleştiğini görürsünüz. Kompleks ürünler satan bir işletme iseniz, hangi ürün grubundan ne kadar satış gerçekleştiğini ya da hangi ürün grubuna daha fazla talep olduğunu da görebilirsiniz. Satışınızın azaldığı noktada yapacağınız yeniliklerle, yeni müşteri gruplarına kadar ulaşabilmeniz mümkün olacaktır.

Gelişim Grafikleri İle Sonraki Yılın Satış Stratejisini Planlayın

Elde edeceğiniz veriler, size hangi alanda daha çok memnuniyet olup, hangi alanda güncellemeye ihtiyaç duyduğunuzu da gösterecektir. Analizleri doğru yorumlamanız söz konusu olduğunda yıl sonu hedeflerinize yönelik çalışmalar geliştirebilir, sonraki yıl için yeni hedefler belirleyebilirsiniz. Satış stratejisinde yapacağınız güncellemelerin ilgi çekip çekmediğini de verilerdeki rakamların değişimine bakarak öğrenmeniz mümkün olacaktır.

Bu şekilde yapacağınız her değişimin geri dönüşünü en sağlıklı ve garantili şekilde alıp, atacağınız yeni adımlara daha doğru kararlar verebilirsiniz. Şunu unutmayın ki günün getirdiği yeniliklere ayak uydurmak, ticarette başarıyı yakalamak için bir zorunluluktur. Herkes hem en güvenilir yeri tespit etmek hem de buradan en hızlı ve kaliteli şekilde ihtiyacını karşılamak ister. Tüm bu beklentilere yönelik çalışmalar yapabilirseniz bu standartlar satışlarınızı artırıp bu durumu sürekli hale getirecektir.

Kohort Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Kohort Analiz Tablonuzu Kendiniz Oluşturabilir Misiniz?

Bunu yapabilmek elbette mümkündür. Kohort analiz tablosunu oluşturabilmek için gereken şey uygun yazılım bilgisine hakim olmaktır. Zaten e- ticaret gibi bir konu üzerinden programı kullanacaksanız yönetimi kapsamlı şekilde yapabilmeniz için yazılımla ilgili detay bilmeniz gerekecektir. Bu anlamda analiz tablonuzu da kendiniz oluşturabilirsiniz. Excel’ e aktarılmış tablo üzerinden kontrolü sağlanan programda, müşterilerinizin ziyaret gününü ve saatini, hangi sıklıkla alış veriş yaptığını, ne kadar alışveriş yaptığını, ne kadar süredir sizinle çalıştığını görebilirsiniz. Tüm bu analizlerle, müşterilerinizin en memnun olduğu işlemleri geliştirebilir, eksik olan işlemleri güncelleyebilirsiniz.

Sosyal Medya Bağlantılarınızı Kullanın

Yaptığınız iş e- ticaret ise kullanacağınız en güzel reklam kaynağı da sosyal medya olacaktır. Şirketinizin adına bir hesap oluşturup, doğrudan bağlantı sağlayacak bir linkle ulaşım sağlamanız kullanıcının işinin kolaylaşması açısından da verimli bir yöntem olacaktır. Kohort analiz tablosunda aynı zamanda görebileceğiniz bir başka veri de müşterilerinizin size hangi kaynaktan ulaştığı olacaktır. Bu şekilde müşteri bulduğunuz kaynağı, reklam ve iletişim açısından güçlendirip daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

Kohort Nedir?

Kohort Analiz Tablosu İle E- Ticaretin Geleceği

E- ticarette kazanç artışı için yeni bir çağ başlatan bu analiz yöntemi ile e- ticaret dünyasının büyüyüp zenginleşeceği karşı konulamaz bir gerçek gibi görünüyor. Bu bakımdan pek çok anlamda yardım alınabilecek bu analiz tablosu ile sektörel çeşitliliğin sağlanması ve hedef kitlenin de büyümesi bekleniyor. Her şeyin teknoloji ile kontrol altına alındığı günümüzde, ticaretin de yavaş yavaş teknolojik tabloya ayak uydurması için Kohort Analiz Tablosu ve benzeri araçlar üzerinde çalışmalar yapılmaya devam ediyor. Süreci daimi kılacağına inanılan bu çalışmalar ticari gelişime de oldukça büyük katkılar sağlıyor. Tekstil, kozmetik, gıda gibi pek çok sektörün ilgisini çeken e- ticaret uygulaması Kohort Analiz yöntemi gibi pek çok uygulama sayesinde uzun vadede kalıcılığı hedefliyor. Siz de e- ticarette kalıcılık sağlama niyetindeyseniz, kendi analiz tablonuzu oluşturun ve sürecinizi takip etmeye başlayın.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?