Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
google seo

Google’da İlk Sayfaya Nasıl Girilir? 10 Öneri

12.12.2019

Bir web sitesinin organik arama sonuçlarına göre ziyaretçi çekmesi Google arama motoru aracılığı ile yapılan aramalar neticesinde gerçekleşir. Bu konuda çeşitli değişkenler bulunmasına karşın, etki eden maddelere kısaca değinmek gerekirse, domain adresinden tutun da içeriğe kadar birçok çalışma yapmak gerekmektedir. 

Eğer profesyonelce araştırıp sitenizi Google parametrelerine uygun olarak optimize eder ve gerçekten doğru SEO teknikleri uygularsanız, ilk sayfada olmamanız için bir sebep yok. Google aramalarında ilk sayfada olmak, site gelirlerinizin artması ile eşdeğer bir anlam taşır.

Google SEO

Google’da İlk Sayfada Olmanın Sırları

Google, geçtiğimiz yıllarda ilk sayfada olmanın ana kriteri olarak SEO ve Meta tag bilgilerini çok daha fazla önemsiyorken, son zamanlarda yalnızca SEO değil, sitenin birçok değişkenini de eşit derecede göz önünde bulundurmaya karar verdi. 

Yaklaşık 200 farklı parametre kullanılarak oluşturulan bu değişkenler;

  • Alan adı ile ilgili değişkenler (Anahtar kelimenin Alan adı içinde olması, alan adında ilk sırada olması, alan adı alt başlığında olması, alan adının yaşı, alan adının direkt anahtar kelimenin kendisi olması, WHOIS bilgileri, alan adının bulunulan ülke eki ile bitmesi, alan adı tescil süresi gibi)
  • URL uzunluğu
  • Site Hızı
  • Site dosya boyutu
  • Hosting
  • İçeriğin SEO uyumlu olması (Anahtar kelimenin başlıkta olması, başlıkta ilk sırada olması, yazı içerisinde birkaç defa geçmesi, açıklama kısmında bulunması, anahtar kelime ve türevlerinin oluşturduğu başlıkların h1, yazı içerisinde ise H2, H4 aralığında olarak kalın punto ile geçmesi, anahtar kelimenin %4 oranında olması, eş anlamlı kelime kullanımı vb.)
  • İçerik uzunluğu
  • Kopya içerik
  • Özgün içerik
  • İçerik güncelleme devamlılığı ve Linkler

Şeklinde sıralanabilecekken, bu sayıyı arttırmak mümkündür. Google’ın amacı daha çok emek gösterilmiş, daha özgün, daha anahtar kelime odaklı ve SEO uyumlu siteleri ön plana çıkarmak. Şimdi sıraladığımız tüm bu kriterleri başlık başlık inceleyelim.

SEO Domain Seçimi

1. Alan Adı Kriterleri

Alan adının hem SEO, hem anahtar kelime hem de Google’da arama hacmini etkilediği düşünüldüğünde, bir domain adresinin etkisinin tartışılmaz olduğu önemli bir gerçek. Alan adları kriterlerinin başında, anahtar kelimenin alan adı içerisinde bulunup bulunmadığı geliyor. Örneğin ‘Elma’ anahtar kelimemiz olsun. Google’a elma yazdığınız zaman ilk sırada çıkan sonuç, bu kelimeyi en iyi işleyen ve en doğru uygulayan kişinin sonucu olacaktır.

Bir diğer konu ise alan adının, direkt olarak anahtar kelimenin kendisi olmasıdır. Konu direkt olarak elma ise www.elma.com her zaman en özel sırayı almak için en önemli adaydır.

Alan adı yaşının eski olması, WHOIS bilgilerinin açık olması, alan adı sonrasında ülke eklerinin bulunması (COM.TR, .BR, .UK gibi) ve alan adı tescil süresi ise Google’ın kayda değer bir diğer kriteri olan ‘güven’ unsuru sağlaması dolayısıyla oldukça önemlidir.

2. URL Uzunluğunun Etkisi

Google’ın önemsediği en önemli konulardan biri URL uzunluğudur. Google mümkün olduğunca anahtar kelimeye odaklı kısa bir URL istiyor. Eğer içerisinde sadece anahtar kelime var diye çok uzun bir URL adresi alırsanız, Google’da ilk sıralara çıkmanın hayal olduğunu söylemek gerek.

Web Site Hız Testi

3. Site Hızının Önemi

Google’ın önem verdiği en değerli unsur, siteye erişimin hızlı olması ve Chrome yükleme hızı. Burada sitenin iyi optimize edilmiş olması ve 1 saniyeden az bir sürede açılmasının önemi çok büyük. Eğer site açılış hızı birkaç saniye sürüyorsa, Google içeriği ne kadar önemserse önemsesin, arka sıralarda kalma ihtimaliniz oldukça yüksek.

4. Site Dosya Boyutunun Etkisi ve Optimizasyon

Bir web sitesinin optimizasyonu çeşitli eklentiler ile sağlamak mümkün. Web sitenizi bir çöplükmüş gibi kullanmak Google’ın hoşuna gitmeyen bir faktör. Doğrudan doğruya site hızına etki eden dosya boyutları, görseller ve videolar, optimizasyon sağlanmadığı sürece site açılış hızını olumsuz etkiliyorlar. 

Google’ın açılış hızını ne kadar değerli bulduğunu iletmiştik. Bu doğrultuda, sizlere sunmuş olduğu kriterler içerisinde ilk sıralarda yer alan hız bilgisini tetikleyen şeyler, siteye yüklediğiniz her türlü görsel, ses, video dosyaları ve tüm bunların optimizasyonudur.

Bunu şöyle örneklendirelim. Standart bir bilgisayarınız var ve HDD ağzına kadar dolu. Bu durumda bilgisayarınızın çalışma hızı, ilk aldığınız ana göre oldukça yavaş olacaktır. HDD’de yer açmanız, bilgisayarınızı hızlandırabileceği gibi hata alma ihtimalini de oldukça düşük tutacaktır. 

Google’da web sitelerinde bunu dikkate alıyor. Unutmayın ki, dünyanın dört bir yanından insanlar web sitelerini ziyaret ediyorlar. Herkesin bağlantı hızı eşit değil. Google, kendi parametrelerine uygun yazılmış, sayfa hızını optimizasyon ile önemsemiş bir sayfayı, müşteri deneyimi için mutlaka ilk sıralara taşıyacaktır. Aksi durumda ise maalesef yeriniz çok ama çok sonrası olur.

SEO Hosting Seçimi

5. Hosting Kalitesinin Etkisi

Hosting, bir web sitesi için olmazsa olmazlardan biridir. Sürekli erişimde olan ve yıl boyunca açık kalan bir web sitesi, Google için güven teşkil eder. Eğer doğru bir hosting hizmeti almıyorsanız, Google botları tarafından ulaşılabilirliğiniz sekteye uğrayabilir. Bu durumda hata veren Search Console ve diğer Google parametreleri sitenizi arka plana atacaktır. Bu sebeple kaliteli bir Hosting şirketinin sıralamaya etkisi yüksektir.

6. İçeriğin SEO Uyumlu Olması

Google için zurnanın zırt dediği yer, içeriğin SEO uyumlu olması. En başında da belirttiğimiz gibi Google, SEO uyumlu içeriği daha önce her ne kadar en önemli sıraya koysa bile bu konuda yaptığı çalışmalar doğrultusunda birçok farklı kriteri de dikkate almaya karar verdi. Elbette bu SEO uyumlu içeriğin etkisini azaltan bir etken değil. Google için anahtar kelime, site hızı, özgün içerik ve SEO uyumu ilk 4 kriterden biri olmaya devam ediyor. Bu konuda SEO, belki de anahtar kelime kadar önemli 2 etkenden biri. 

SEO uyumlu içerik, SEO uyumlu başlık, SEO uyumlu yazılar, sık olarak sıralamaya etki ediyorlar. Dikkate alınması gereken unsurlar arasında, anahtar kelimenin kullanım yoğunluğunun yazı uzunluğuna göre ortalama %4 oranında bulundurulması, mümkünse eşdeğer kelimelerin kullanılması, anahtar kelimenin başlıkta geçmesi, mümkünse başlıkta en ön sırada olması ve puntolarının özenle seçilmesi geliyor.

Kaliteli içerik üretme konusunda rehber niteliğindeki içeriğimizi hemen inceleyin : https://www.bulutinteraktif.com.tr/kaliteli-icerik-olusturma-rehberi/

7. İçerik Uzunluğunun Etkisi

Google, çıkartılan içeriğin 50, 100 kelime olmasından çok, uzun olmasını tercih eden bir yapıya sahip. Ortalama olarak 500 ile 2.000 kelime arasında değişen yazı ve içerikleri ön planda tutan Google, bu kriteri de öne çıkartıyor.

Uzun İçerik

8. Kopya İçeriğin Etkisi

Google’da ilk sıraya asla ve asla gelemeyecek olmanın en önemli sebebi, kopya içeriklerdir. En başında emeğe saygısızlık olan, sonrasında ise hali hazırda farklı web sitelerde farklı zamanlarda indekslenmiş bu veriler ile öne çıkmanız mümkün değil.

9. Özgün İçeriğin Etkisi

Özgün içerik Google’ın çok sevdiği ve dikkate aldığı detaylardan biri. Yalnızca özgün bir yazı yazarak değil, aynı zamanda yazı içerisindeki görselleri, SEO uyumunu ve diğer unsurları da dikkate almanız durumunda, ilk sıralar ile ödüllendirilebilirsiniz.

10. İçerik Güncellemenin Önemi

Tüm detayları ile ele aldığınız unsurları başardınız. SEO uyumlu, optimizasyonu, özgün içerikler ile birlikte harika bir alan adınız var. Ancak, tüm bu başardığınız unsurların yanında içerik güncellemiyorsanız, Google sizi zamanla geri plana atacaktır. 

Google’da ilk sıralarda olmanın en önemli prensiplerinden biri, düzenli içerik çıkarmak ve siteyi sürekli güncel tutmaktır. Google, içerik paylaşma alışkanlıklarınızı takip ederek günlük, haftalık süreçlerde içeriklerinizin ne denli güncellenip güncellenmediğini inceler. 

Eğer düzenli güncelleme yapıyor ve yeni içerikler çıkarıyorsanız, bu içeriklerde farklı kaynakların linklerini bulunduruyorsanız bu oldukça faydalı olacaktır. Mümkün mertebe kendi yazılarınızın linklerinin farklı web siteleri ve kaynaklarda da paylaşılmasına özen gösterin. Bir web sitesinin kalitesi, o sitenin ne kadar çok paylaşıldığı ile de doğrudan ölçülebilen bir unsurdur.

SEO konusunda detaylı bilgi ve danışmanlık almak için hemen bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz : https://www.bulutinteraktif.com.tr/seo/

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: