fbpx
0850 346 42 92
Sosyal Medya Hesaplarımız

Görüntülü Reklam Ağı GDN Nedir?

13 Ocak 2020

Google Display Network reklamları, Google Adwords tarafından sağlanan bir reklam türüdür. Görüntülü reklam ağı ile Google’a direkt reklam verilebilir ya da Google’ın anlaşmalı olduğu sitelerde banner yayınlanabilir. Görüntülü reklam ağı GDN nedir hakkında detaylı bilgi veren bu içerikte, GDN nasıl verilir, faydaları nelerdir, hangi hatalar yapılmaktadır gibi soruların cevabı bulunmaktadır.

Google Display Network Nedir?

Her geçen gün popülerliğini daha fazla arttıran ve son zamanlarda en çok tercih edilen yöntemlerden biri Google Display Network olarak öne çıkmaktadır. Görüntülü reklam ağı olarak çevrilen bu yöntemde, hedef kitle belirlemesi yapılabilir. Bu reklamların dönüş oranları daha fazladır ve markanın bilinirliğini arttırırken potansiyel müşteri kitlesini de genişletmektedir.

GDN’yi diğer reklam türlerinden ayıran en önemli özelliklerden biri hedeflenin yapılabiliyor olmasıdır. Reklam veren tarafından belirli yaş grubu, cinsiyet, anahtar kelimeler vb. çeşitli konularda hedefleme yapılabilir ve markayı arayan kişilerden çok arama ihtimali olan kişilere yönlendirilebilir. Bu sayede hedef kitle markayı tanıyabilir, performans odaklı bir çalışma yapılabilir ve satış oranları arttırılabilir.

GDN nedir sorusu reklam verenlerin en fazla merak ettiği konular arasında yer almaktadır. GDN sayesinde kullanıcılar internete bağlandıkları her an bu reklamları görebilir. İnternette gezinirken, maillere bakarken, video izlerken vb. her alanda GDN reklamları kullanıcıların karşısına çıkabilir.

Görüntülü reklamlar, siteyi daha önce ziyaret eden kullanıcılara gösterilebilir böylece kullanıcı eskiden ziyaret ettiği ancak unuttuğu bir siteyi yeniden hatırlayabilir ve dönüş sağlayabilir. Aynı zamanda site içeriği ile ilgilenen kullanıcılara bu reklamlar iletilir ve büyük çoğunla ilgi görebilir. Google partner siteleri ve ağın parçası olan tüm internet sitelerinde GDN kullanılabilir.

Görüntülü Reklam Ağı

Görüntülü Reklam Ağı Nasıl Çalışır?

Görüntülü reklamlar alışveriş yapmayan ya da markayı hiç duymayan kullanıcılara gösterildiği gibi alışveriş sürecinde olan ve daha önce markadan alım – satım yapan kişilere de iletilebilir. Hedef kitleye ulaşabilmek için tercih edilebilecek geri dönüşü yüksek yöntemlerden biridir ayrıca yeniden pazarlama için de kullanılabilir. Görüntülü reklam ağı arama ağı reklamlarına göre daha fazla çaba ve emek isteyebilir ancak daha fazla kazanç sağlamaktadır.

Neredeyse tüm internet sitelerinde yer alan kutucuk içinde görüntüler, ürün ve hizmet tanıtımı yapmaktadır. Google tarafından sağlanan özel reklam türünde videolu reklam hizmeti de sağlanmaktadır. Reklamların yayınlanma seçeneğine bağlı olarak Google’ın kendi uygulamaları olan Gmail ve Youtube gibi büyük platformlarda da tanıtım yapılabilir.

Google görüntülü reklam verme Google Adwords hesabı olan kişiler tarafından gerçekleştirilebilir. Google, reklamın uygunluğuna karar vererek kısa süre içinde yayınlamalara başlamaktadır. Doğru ve başarılı bir reklam süreci için hedefleme, yeniden pazarlama (remarketing), yerleşim yeri ve anahtar kelime belirleme gibi birçok konuya dikkat edilmesiyle yüksek oranda kazanç sağlanmaktadır.

Google GDN Nedir?

Görüntülü Reklam Ağı Hedeflemeleri

Görüntülü reklam ağında doğru ve gerçek kitleyi belirleyebilmek için farklı kategorilerde hedefleme yapılması gerekmektedir. Bu sayede reklamların dönüşü artabilir ve reklamlar aranan müşteri kitlesine ulaşabilir. Görüntülü reklam ağı hedefleme türleri aşağıda belirtilmektedir:

  • Demografi Hedefleme: Markaya ilgi duyabilecek kişileri sınırlandırmak için demografi hedefleme kullanılabilir. Spesifik bir reklam verebilmek için yaş, cinsiyet, hane geliri vb. konular tercih edilebilir ve diğer hedefleme türleri ile birlikte kullanılabilir.
  • Anahtar Kelime Hedefleme: Satışı ya da tanıtımı yapılan ürün / hizmet için belirli anahtar kelimeleri kullanan kişiler tercih edilebilir. Bu hedefleme türünde içeriklere ya da kitleye doğrudan reklam verilebilir bu sayede ilgili kitleye kısa sürede ulaşılabilir ve doğru bir reklam süreci yönetilebilir. Benzer temalara sahip birden fazla anahtar kelime kullanmak satış ve dönüş oranlarını yükseltebilir.
  • Konu Hedefleme: Reklam veren kişi ürün / hizmet için belirli konu başlıklarını seçebilir ve Google; bağlantı, metin ve dil gibi özelliklerini analiz ettiği sitelerde reklamları yayınlamaya başlayabilir. Konu başlıkları Google tarafından belirlenmektedir.
  • Yerleşim Hedefleme: Google ile anlaşmalı web sitelerini tercih ederek reklamların sadece bu sitelerde yayınlanması sağlanabilir. Örneğin, satışı yapılan bir ürün için o alana yönelik faaliyet gösteren sitelerde reklam oluşturulabilir.
Google Display Network

Görüntülü reklam ağı hizmetini kullanırken kitle belirleme önemli bir faktör olarak görülmektedir. Kitle belirleme konusu kendi arasında farklı başlıklara ayrılmaktadır:

  • Pazardaki Kitle Hedeflemesi: Reklamı yapılmak istenen ürün / hizmet alanında araştırma yapan kişiler bu yöntemle tercih edilebilir.
  • Benzer Kitleler: Reklamcının web sitesine benzer olan siteleri ziyaret eden kullanıcılar hedeflenebilir.
  • Yakın İlgi Alanı Kitlelerini Hedefleme: Google, reklam verirken kullanıcıların arama geçmişlerini inceleyerek belirli kategorilere ayırmaktadır. Bu kitle türünde ürün / hizmet konusuna benzer arama yapan kişiler hedef kitle olarak gösterilmektedir.
  • Yeniden Pazarlama (Remarketing): Siteyi daha önce ziyaret eden kişilere GDN remarketing ile yeniden hatırlatma yapılabilir.

Görüntülü Reklam Ağı Faydaları Nelerdir?

Görüntülü reklam ağı faydaları reklamveren ve kullanıcı açısından birçok avantaj sağlamaktadır. Birçok kişi GDN sayesinde ürün ve hizmet tanıtımlarını öğrenirken alım – satım işlemlerini gerçekleştirmektedir. GDN faydaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Potansiyel müşterilerin ilgisi direkt ürün ve hizmete yönlendirilebilir,
  • İnternet üzerinden faaliyet gösteren büyük – küçük tüm platformlarda, mobil uygulamalarda, sitelerde, sosyal paylaşım alanlarında vb. son kullanıcıya yönelik reklam yapılabilir,
  • Belirlenen hedef kitle herhangi bir arama yapmadan dahi ürün / hizmeti öğrenebilir,
  • Marka, kullanıcılar tarafından bilinir ve zihinlerinde yer edinebilir,
  • Doğrudan satışa yönelik kampanyalar oluşturulabilir ve satış oranları yükselebilir.

GDN’nin hangi oranda fayda sağladığını görebilmek, kampanyaları optimize etmek, maliyet, gösterim vb. konularda detaylı bilgilere sahip olabilmek için performans metrikleri de kullanılabilir.

Görüntülü Reklam Ağı Faydaları

Görüntülü Reklam Ağında En Sık Yapılan Hatalar

GDN, doğru kullanımlar sonucunda büyük faydalar sağlamaktadır ancak yanlış ve özensiz kullanımlar markanın imajına zarar verirken bütçenin de kötü kullanılmasına sebep olmaktadır. Görüntülü reklam ağında en sık yapılan hatalar aşağıda belirtilmektedir:

  • Mobil oyunlara reklam vermek çoğu zaman dönüşün azalmasına sebep olabilir, hedef kitlede yer almayan küçük yaştaki çocuklar oyun sırasında reklamı görebilir ve hiç bir işlem yapmadan çıkabilir bu durum bütçeyi olumsuz yönde etkilemektedir,
  • GDN hedeflemelerinde arama motoru ağı ile aynı ya da benzer reklam ayarları yapılmamalıdır her iki reklam türü de farklı amaçlara hizmet etmektedir,
  • Hedefleme yaparken tüm seçenekler tercih edilmemeli ve gerçek kitle belirlenmelidir, reklamın on binlerce sitede yayınlanması yerine hedef kitleyi içeren birkaç sitede yayınlanması daha kazançlı olabilir.

GDN Türleri Nelerdir?

Başarılı ve kazançlı bir reklam verebilmek için Görüntülü reklam ağı türleri oldukça önemlidir. GDN türleri ile doğru hedef kitleye doğru reklam türü gösterilebilir.

  • Görüntülü Reklamlar: Reklamın yayınlandığı sitede bulunan banner, statik bir resim içermektedir. Bu resim, reklam veren tarafından kişiselleştirilebilir.
  • Video Reklamlar: Google’ın Youtube üzerinden reklam almasıyla birlikte videolu reklamlar sektörün hızlanmasına katkıda bulunmaktadır. Reklamlar, videolarda verilen aralarda direkt hedef kitleye iletilebilir.
  • Metin Reklamları: Arama ağı reklamı ile aynı özellikleri taşıyan metin reklamlarında ilgi çekici bir başlık ve küçük bir metin kullanılmaktadır. Reklam verenler tarafından en sık kullanılan türdür.
  • Zengin Medya Reklamları: Kullanıcılar, reklamla doğrudan etkileşime girebilir, bu reklam türünde animasyonlar, sürekli değişen farklı ögeler vb. kullanılmaktadır.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?