fbpx
0850 346 42 92
Sosyal Medya Hesaplarımız

Google UTM Link Nedir? Neden Kullanılmalıdır?

22 Ağustos 2019

Günümüzde çok sayıda pazarlama ve reklamcılık çeşitleri bulunur. Dijital pazarlamada çevrimiçi ve çevrimdışı çok sayıda kampanya türü vardır. Elbette bunları takip etmek gerekir. İşte bu noktada devreye analiz araçları ve Google UTM link girer.

Dijital pazarlama ve arama motoru reklamları ile ilgilenen pek çok kişi UTM terimine aşinadır ve duymuştur. UTM linkler ile etiketlenen URL’ler kullanıcı tercih ve davranışlarını analiz etmede ve kampanyaları takip etmede sıklıkla kullanılan bir yöntemdir.

Google UTM Link Nedir?

UTM, İngilizce olarak “Urchin Tracking Module” anlamına gelir. URL’lerin sonuna eklenen basit bir koddur ve izleme görevi görür. Yani örnek vermek gerekirse;

https://bulutinteraktif.com.tr/SEO/?utm_source=Adwords(Adwords)&utm_medium=referral

Yukarıda yer alan link Google aramalarına reklam olarak verilen bir sayfanın URL’idir. Bu reklamın performansını takip edebilmek gerekir. Ancak kaynağı tam olarak ayırt edebilmek için benzersiz bir URL tanımlamamız gerekir. İşte bu noktada UTM link devreye girerek bize benzersiz bir link oluşturur ve takip kolaylığı sağlar.

Toparlayacak olursak; “Bir UTM kodu, bir kaynak, ortam ve kampanya takibi sağlamak için özel bir URL’ye ekleyebileceğiniz basit bir koddur. Bu, Google Analytics üzerinden size trafiğin nereden geldiğini ve onları hangi kampanyaya yönlendirdiğini söyleyebilmesini sağlar.”

Neden UTM Link Kullanmalıdır?

URL’leri etiketleyerek sitenize trafik sağlamak veya bilinirliğini arttırmak için kullandığınız reklamlarda performans takibi yapılabilmesi için özel ve benzersiz bir kod oluşturarak ana URL sonuna eklenir. Bu benzersiz kod sayesinde Google Analytics üzerinden kampanyanın performans ölçümü rahatlıkla yapılabilir. Yani en önemli faydası ölçümleme konusunda sağladığı yarardır.

Bir başka örnek ise, yayınladığınız blog yazısını sosyal mecralarda paylaşırken her sosyal mecraya (İnstagram, Twitter, Facebook, Pinterest gibi) farklı UTM kodlar atayarak onların performans ölçümlemesini sağlayabilmeniz de gösterilebilir. UTM linkler – kodlar dönüşüm izleme olanağı sağlar ve kendinizi geliştirmenize yardımcı olur.

Google UTM Link Nasıl Oluşturulur?

UTM Linkler Nasıl Oluşturulur?

UTM linkleri doğru bir şekilde yapılandırmak için öncelikle her bir parametrenin ne anlama geldiğini anlamak gerekir.

Kampanya Kaynağı (Campaign Source): Genellikle reklamları yayınladığınız arama motoru veya platformdur (Google, Bing, Facebook, Twitter, Web Sitesi vb.).

Kampanya Ortamı (Campaign Medium): URL’yi (PPC, e-posta vb.) kullanan reklam kampanyası türünü belirtmek için kullanılır.

Kampanya Adı (Campaign Name): Kampanyanızın adını eklemek için kullanılan alandır.

UTM link oluşturabilmek için https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/ adresini ziyaret edebilirsiniz. Örnek olarak;

Google UTM Link Oluşturucu

UTM Linklerin Görünümünü Geliştirme

UTM linkler birden fazla parametre içerdikleri için genellikle uzun bir URL oluşturur ve bu hoş bir görüntü sunmaz. Bu nedenle bu URL’ler üzerinde küçük bir oynamayla bunu kullanıcıya gizleyebiliriz.

https://www.bulutinteraktif.com.tr/?utm_source=google&utm_medium=email&utm_campaign=bulutmail

Yukarıdaki URL son derece uzun görünüyor ve tıklayan bir kullanıcı rahatsız edebilir. Aşağıda vermiş olduğumuz kod parçacığını ilgili alana ekleyerek bunu kullanıcıdan gizleyebiliriz. İlgili açılış sayfasına sayfanın HTML’sine aşağıdaki kod parçasını eklemeniz yeterlidir:

_gaq.push(function() {

window.history.pushState(”,”, ‘some-page‘);

});

Google UTM Link Nedir?

UTM Linklere Analytics’de Nasıl Erişebiliriz?

Kampanya URL’lerini UTM kodlar ile etiketledikten sonra performans ölçümü yapabilmek için, Analytics’te nereye yönlendireceğinizi bilmeniz gerekir. İhtiyacınız olan bilgileri Standart Raporlar> Edinme> Kampanyalar bölümünde bulabilirsiniz.

Google Analytics UTM Link Takip Etme

Özet : UTM linkler oluşturulan kampanya ve reklamların Google Analytics üzerinden takip edilerek performans ölçümü yapılmasını kolaylaştırır. Ayrıca kullanıcı davranışları analiz edilerek sitenin gelişimine de dolaylı olarak katkı sağlar.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?