Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
Call To Action Nedir?

Call to Action (CTA) Nedir?

24.08.2022

Call to Action (CTA) Nedir?; diğer bir tabir ile eyleme çağrı, kullanıcının belirli bir amaç için uyarıldığı mesajların bütününü ifade eder, en Yaygın CTA Örnekleri ise; Abone Ol veya Üye Ol, Ücretsiz İndir, Buraya Tıkla, Hemen Al ve İndirimli Sipariş Ver gibi emir kipleridir.

Eyleme çağrı ifadeleri, E-ticaretten blog sitelerine, haber sitelerinden genel bilgi sitelerine kadar her dijital platformda kullanılmaktadır. Dolayısıyla, kullanıcının neredeyse her platformda karşısına çıkan bu eyleme çağrı ifadeleri anlam derinliğini yitirmektedir. Kullanıcılar üzerinde eyleme çağrı ifadelerinin anlamını yitirmesi, ziyaretçi veya kullanıcıya ulaşılması istenilen mesajın ulaşmaması anlamına gelmektedir.

Hal böyle olunca, etkili; özgün, anlaşılır ifadelerin eyleme çağrı olarak kullanılması çok önemlidir. Harekete geçirme özellikleriyle donatılmış olan bu cümle yapıları, bir nevi kullanıcıları eyleme teşvik etmektedir. Peki, temel birkaç cümleden oluşan ve dışarıdan emir kipi olarak görünen eyleme çağrı ifadeleri, etkili bir şekilde nasıl kullanılır?

Call to Action Önemi Nedir? CTA Hakkında Detaylı Bilgiler

Eyleme çağrı ifadeleri genellikle web siteleri üzerinde CTA Butonu olarak sergilenmektedir. Çünkü her yerde kullanıcının karşısına çıkan eyleme çağrı ifadeleri anlam derinliğini yitirmiştir. Daha fazla dikkat çekebilmesi için buton içerisinde eyleme çağrı ifadesi kullanılması daha etkili olmaktadır.

Bu noktada, Call to Action Önemi Nedir?; dijital pazarlama veya içerik üreticilerinin sıkça başvurduğu eyleme çağrı ifadeleri, ziyaretçi ve kullanıcıyı istenilen eyleme yönlendirme özelliği bakımından oldukça önemlidir. Ayrıca ziyaretçilerin neden o sayfada bulunduğunu da hatırlatma amacıyla da kullanılmaktadır. Ürün veya hizmete dalan kullanıcılar, çoğu zaman bir uyarıcıya ihtiyaç duymaktadır ve böylelikle hedefe doğru itilmektedir.

Eyleme çağrı ifadelerinin çok sık kullanılmasıyla birlikte, daha kreatif çözümlerin de bulunması ve kullanıcıya sunulması gerekmektedir. Sürekli aynı eyleme çağrı ifadeleri ile kullanıcı amaca doğru yönlendirilmesi imkânsız hale gelmiştir. Peki, eyleme çağrı ifadeleri buton içerisinde nasıl kullanılır ve nasıl oluşturulur?

CTA Nedir?

Call to Action Buton Oluşturma, Etkili CTA Oluşturma

E-ticaret, blog, haber sitesi veya genel bilgi içerikli web sitesi, hangisine sahip olursanız olun eyleme çağrı ifadelerinin yeri çok önemlidir. Kullanım amacına göre Call to Action Buton Oluşturma da bu dinamizmin merkezinde yer almaktadır. Eyleme çağrı ifadeleri sadece E-Ticaret sitelerinde kullanılmaz, ziyaretçinin gelebileceği her alanda kullanılabilir.

Bu noktada, web sitenize uygun bir şekilde Etkili CTA Oluşturma politikası izlemeniz gerekmektedir. Buna göre eyleme çağrı butonlarında önemli olan unsurlar;

  • Kullanılan ifadenin fiil barındırması
  • Yazının fontu, rengi, kalınlığı ve buton ölçüsü
  • Kontrast ayarlarının web sitesine de uydurulması
  • Butonların birbiriyle uyumluluk içerisinde olması
  • Buton rengi ile yazı renginin ahenk içinde olması
  • Butonların özgür olması ve sıkışık bir yere koyulmaması
  • Buton içerisinde link var ise konu ile ilgisiz olmaması
  • Buton yönlendirmelerinin benzer konulara veya ilgili konulara olması

Araştırmalara göre yukarıda ki bilgiler ışığında hazırlanan eyleme çağrı ifadeleri ve butonları, kullanıcı veya ziyaretçiyi hedefe yönlendirme de başarılı olmaktadır. Bunlara ilaveten, eyleme çağrı ifadeleri hazırlanırken dikkat edilmesi gereken bazı kriterler de bulunmaktadır.

CTA Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmeli?

Web sitenize müdavim ziyaretçi çekmek ve çekilen ziyaretçinin keyifli zaman geçirmesini sağlamak için eyleme çağrı ifadeleri bir süzgeçten geçirilmelidir. Buna göre, CTA Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmeli?;

  1. Birkaç kelimelik uyarıcı eyleme çağrı ifadeleri kullanılmalı,
  2. Sayfaya özen buton hazırlanmalı ve ziyaretçiye eylem hatırlatılmalı
  3. Kısa ve öz cümleler, emir kipleri ile desteklenmeli ve fiil kullanımına özen gösterilmeli
  4. Buton veya eyleme çağrı ifadeleri, ziyaretçiye fayda sağlamaya dönük olmalı,
  5. Eyleme çağrı ifadeleri, açık ve anlaşılır olmalı,
  6. Birinci şahıs ağzından aciliyet kavramı vurgulanmalı,
  7. Sıcak ve cesur renkler tercih edilmeli.

Eyleme çağrı ifadeleri, daha efektif ve kreatif kullanıldığı takdirde, reklam ve pazarlama stratejisi içerisinde en önemli etken olabilmektedir. CTA Butonu Hazırlama için en önemli yöntem yine ziyaretçi veya kullanıcıları kullanmaktan geçer. Web sitesinde en iyi yenilik, kullanıcı deneyimleri göz önünde bulundurularak yapılmalı ve ziyaretçilerin tercihlerine güvenilmelidir.

Wix.com’da hazırlanan Call To Action içeriğine hemen ulaşabilir ipuçlarını inceleyebilirsiniz.

Landing page hakkında hazırladığımız içeriği hemen inceleyebilirsiniz.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: