Küçük veya çok konumlu firmalar, sadece global ve ulusal ölçekte değil yerel ölçekte de başarılı olmak isteyebilir. Özellikle dijital dünyada bunun için yapılacak olan Yerel SEO çalışmaları ile önemli potansiyel bir kitleye ulaşılabilir.
Google tarafından paylaşılan verilere göre yapılan aramaların yüzde 46’sı yerel amaç içeriyor. Yani A şehri, B şehri ya da C mahallesi, D mahallesi gibi alanlarda sonuca ulaşılmak isteniyor. Bu da oldukça önemli bir potansiyel içeriyor. Siz de A mahallesinde aradığınız bir ürünün arama sonuçlarında E mahallesine ait ürünü görmek istemezsiniz değil mi?
Yerel SERP – Yerel Arama Sonuçları Nedir?
Yerel arama sonuçları, arama motorları üzerinde yapmış olduğunuz, sadece bir bölgeyi kapsayan aramaları ifade eder. Yani yukarıdaki görselde de görüldüğü üzere bir şehirde, bir mahallede ya da bir ülkede yapılan bölgesel aramaları kapsar.
Yerel arama sonuçlarında genellikle harita üzerinde sonuçlar verilir. Bunun yanı sıra burada Google My Business’ın önemi ortaya çıkar. Çünkü yerel sonuçlarda görünür olmak istiyorsanız, Google My Business üzerinden profilinizi doğrulamalı ve adresinizi onaylamalısınız. Bu sayede firmanızın açılış kapanış saatleri, çalışma günleri, adresi gibi profil bilgilerini doldurabilir ve arama sonuçlarında gelişim gösterebilirsiniz.
Yerel arama örnekleri:
- Bana yakın kafeler,
- Bana yakın hastaneler,
- X şehri kafeleri,
- X şehri hastaneleri.
Yerel Aramaların Önemi
Yerel aramaların önemi gösterebilecek birkaç istatistik;
- Akıllı telefonlarında yerel arama yapan kişilerin yüzde 50’si aramayı takiben birkaç gün içinde fiziksel bir mağazaya gitti.
- Aramalarını bir bilgisayarda ya da tablette yapan kişilerin yüzde 34’ü de aynı şeyi yaptı.
- Yerel mobil aramaların yüzde 18’i aramaları takiben birkaç gün içerisinde satış yapılmasına yardımcı oluyor.
- Cep telefonlarında arama yapanların yüzde 50’si yerel adresler ve yerel telefon numaraları gibi şeyler arıyor.
- Yapılan bir ankete katılan kişilerin yüzde 71’i, bir mağazaya ilk kez ziyarete gitmeden önce o mağazanın adresini doğrulamak için arama yaptıklarını söyledi.
Yerel SEO Nedir?
Yerel arama sonuçlarında en doğru bilgiyi kullanıcıya ulaştırmak, yerel sonuçlarda görünür olmak için web sitenizi optimize ederek, size ulaşmaya çalışan potansiyel ve var olan kişilere görünür olabilmeyi Yerel SEO ile sağlayabilirsiniz.
Örneğin, F firması olarak ofisiniz var ve A şehri B lokasyonunda ikamet ediyorsunuz. ABC kişisi de sizin iş alanınızda A şehri B lokasyonunda bir firma ile çalışmak istiyor. Daha önce çalıştığı bir firma yoksa arama motoru üzerinde “A şehri B lokasyonu C sektörü firmaları” gibi bir arama ile doğru firmaya ulaşmaya çalışacaktır. Ancak F firması bölgesel SEO çalışması yapmaması nedeniyle bu arama sonuçlarında çıkmıyor veya en alttlarda yer alıyor. Bu da F firmasının potansiyel müşteriyi kaybetmesine yol açıyor.
Yukarıda yer alan örnek, bugün sıklıkla karşılaştığımız durumlardan biridir. Birçok firma web sitesi üzerinde Yerel yani Bölgesel SEO çalışmalarına önem vermediği ya da yanlış kişilere emanet ettiği için potansiyel müşterilerinin büyük bir bölümünü kaybediyor. Peki Yerel SEO çalışması nasıl yapılır/yapılmalıdır? Nelere dikkat edilmelidir?
Yerel SEO Çalışması Nasıl Yapılır?
Aktif bir adresiniz olmasa bile yerel bir coğrafi kitleyi hedefleyerek, web sitenizi ya da firmanızı buna göre optimize etmek gerekir. Eğer adresiniz varsa Google My Business, bu çalışmaların önemli bir parçası olur ve önemli bir avantaj sağlar. Ancak yerel bir adresiniz yoksa bu çalışmaları yapabilmek ve yerel SERP’te görünür olabilmek için içerik pazarlamasına yönelmeniz gerekir.
Bölgesel kitleyi hedefleyen kaliteli içerikler yazarak bu bölgede görünür olabilir ve potansiyel kitleyi yakalayabilirsiniz. Bununla birlikte Yerel SEO çalışmaları genel SEO’dan farklı olarak bölgesel hedeflemeleri ele alır. Yani teknik geliştirmeler, anahtar kelime araştırmaları, bağlantılar ve diğer faktörler Yerel SEO çalışması içinde geçerlidir. Özellikle anahtar kelime araştırmasını yerele entegre ederek önemli bir başarı sağlanabilir. Ve yerel çalışmaları için içerikte önemli bir kaynak oluşturur.
Anahtar Kelime Araştırması
Genel olarak yapılan anahtar kelime araştırmasını, yerel arama terimleri ile birleştirerek yerel SEO konusunda avantaj sağlanabilir. Anahtar kelime araştırmaları tamamlandıktan sonra burada tespit edilen özellikle Long Tail Keywords yani Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler, site içerisinde doğru bir şekilde kullanılırsa, olumlu etkiler verecektir.
İçeriğin Yerel SEO’da Kullanımı
Özellikle coğrafi bir adresi bulunmayan firmaların (yani e-ticaret firmaları gibi) web sitelerinin yerel aramalarda görünür olabilmesi için içerik pazarlamasından faydalanılabilir. Bunun için hazırlanan içeriklere, anahtar kelime araştırmasında tespit edilen ve seçilen anahtar kelimeler entegre edilerek belirli aralıklarla web site üzerinde ya da yerel bloglarda yayınlanarak potansiyelin kullanılması sağlanabilir.
Yerel SEO’nun Geleceği Nedir?
Google sürekli olarak geliştirdiği algoritmaları ile kullanıcılara en doğru bilgiyi ulaştırmayı hedefliyor. Yani birincil amaç kullanıcı memnuniyeti oluyor. Bu bağlamda da mevcut istatistikler, veriler ve eğilimlere bakarak Local SEO, önemli ölçüde potansiyel barındırıyor. İnternet kullanımının yaklaşık yüzde 60’lık kısmının akıllı telefonlardan yapıldığını, akıllı telefonlardan arama yapanların yaklaşık yüzde 46’lık kısmının yerel aramalar yaptığını düşünürsek, Local SEO önümüzdeki süreçte daha fazla önem kazanacaktır.
Sizlerde Local SEO – Yerel SEO konusunda Bulut İnteraktif’i tercih ederek uzman SEO danışmaları sayesinde arama sonuçlarında görünür olabilirsiniz.