fbpx
0850 346 42 92
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal Medya SEO’yu Nasıl Etkiler?

31 Mayıs 2019

Son zamanlarda sık sık sorulan ve SEO sektörünü ilgilendiren bir soru: “Sosyal medya SEO’yu nasıl etkiliyor?”. Twitter, Facebook, İnstagram, Whatsapp gibi sosyal mecraların kullanımı arttıkça bu alanlardan trafik çekmekte mümkün hale geliyor. Retweetler, beğeniler, paylaşımlar ile dünyanın öbür ucundaki bir kullanıcıya erişmek mümkün. Fakat burada dikkat edilmesi gereken ulaşılan kullanıcının hedef kullanıcı olup olmadığıdır. Diğer taraftan da arama sonuçlarında ilk sayfada çıkan sitelerin birçoğu sosyal medyayı da aktif olarak kullanmakta ve yüksek beğeni, takip sayısına sahiptir. Google uzmanlarına göre sıralama sinyalleri arasında sosyal medya etkileşiminin doğrudan bir payı bulunmuyor. (Eski Google çalışan Matt Cutts bir süre önce bu konuyla ilgili bir açıklamada bulunmuştu. Açıklama buradan izleyebilirsiniz.

Sosyal medya ve SEO İlişkisi: “Korelasyon”

Sosyal medya paylaşımları, arama sonuçlarında iyi sıralamalarla ilişkilendirilse de bu durum sosyal medya aktifliğinin iyi sıralamalara doğrudan neden olduğu anlamına gelmiyor. Fakat içeriğin sosyal ağlarda geniş bir şekilde paylaşılması arama sonucu sıralamaları için yüzlerce faktörün alt parçalarından birini oluşturuyor. Yani sosyal medyanın SEO üzerindeki etkileri bütünün çok küçük bir birimini oluşturur.

Sosyal medya paylaşımlarının yoğun olması dolaylı ve dolaysız şu etkileri bırakıyor;

  • Sosyal medyada çok paylaşılan içerikler geniş kitlelere ulaşır ve yönlendirme trafiği oluşturur.
  • Geniş kitlelere ulaşan web sitesi diğer sitelerden bir adım öne geçebilir.
  • Ek olarak sosyal medyadaki bu etkileşim, kaliteli backlink oluşmasını sağlayabilir.
  • Geniş kitleler bilinirliği artırır, farklı sitelerden referans link alınmasını sağlar.
Sosyal Medya ve SEO İlişkisi

Şimdi burada bir korelasyon oluşturarak işin matematiğine inebiliriz. Yazılan ABC başlık bir blog yazısı 100 tweet alsın. Bu 100 tweet 10.000 kişiye erişmiş olsun. Bu 10.000 kişinin yüzde 1’lik kısmını gelecekte geri dönmek için etkilemiş ve ilerleyen dönemlerde sabit bir kitle oluşturulmuş olur. Bu da doğal referans link sağlayacaktır. Elbette bu rakamlar değişiklik gösterecektir. Örneğin gündem olan bir konuda yazılan XYZ yazısı 1 milyon kişiye erişebilir ve kullanıcılar bu yazı sayesinde olaya hızlı bir şekilde ulaşabilir. Bu kullanıcıların bir bölümü benzer olaylarda tekrar siteye geri dönüp bilgi edinmek isteyecektir.

Yukarıdaki örnekten de anlaşılacağı üzere sosyal medya paylaşımları SEO üzerinde doğrudan bir etki bırakmasa da uzun vadede kaliteli içerikler önemli derecede dönüşüm oranlarına ulaşılmasını sağlayabilir.

Sosyal Medyayı SEO Çalışmalarında Kullanmak İçin Yapılması Gerekenler

Pratik bir şekilde sosyal medyayı SEO çalışmaların kullanmak için yapılabilecekleri aşağıdaki gibi listeleyebiliriz.

1. Paylaşmaya Değer Kaliteli İçerik Oluşturulması

Kaliteli İçerik Oluşturmak

Bir web sitesi çok az veya kalitesiz içeriğe sahipse, ilgi çekmiyorsa, diğer web site sahipleri bu siteye neden bağlantı versin? Ya da sitede bulunan içerikler arasında birbirine benzer onlarca içerik neden ilgi görsün? Buradaki kritik ayrımı iyi analiz etmek gerekir. ABC sitesinde tek bir içerik olabilir. Fakat bu içerik kalitelidir ve yüz binlerce trafik çekebilir. Bu içerik on binlerce sosyal medya paylaşım alabilir. İşte bu nedenle içerik oluştururken temelini iyi analiz etmek ve kurguyu iyi oluşturmak gerekir. İyi ve değerli bir içerikte olması gerekenler;

  • Kullanıcıya değer katmalı.
  • Bilgiyi hızlı ve doğru bir şekilde sunmalı.
  • Görsel medya elemanlarıyla desteklenerek kullanıcıyı içerikten koparmamalı.
  • Verileri kaynaklarıyla, yanıltmadan uzak bir şekilde sunmalı.

şeklinde sıralanabilir. Kaliteli ve SEO uyumlu bir içerik oluşturmak için ise;

  • Anahtar kelime araştırması,
  • Farklı kaynaklardan yararlanma,
  • Düzgün imla,
  • Direkt olarak bilgi verilmesi,
  • Düzgün dil kullanımı.

gibi konulara dikkat etmek gerekir.

2. Öncelik Sosyal Medya Olmasın

Sosyal Medya Pazarlama

Facebook, Twitter, Linkedin veya İnstagram gibi sosyal mecralar kitlelere ulaşmak için etkili yerlerdir. Ancak sosyal medya, SEO için temel faktörlerden biri olmadığı için öncelik olmamalıdır. Sosyal medyanın SEO üzerindeki etkileri ön planda değildir. Önceliğiniz organik tarafta kitlelere ulaşmak olmalıdır. Milyarlarca kişinin kullandığı sosyal mecralarda yapılan paylaşımlar, saniyeler içerisinde arka plana düşebilir. Bu nedenle sosyal medyaya bağlantı kurmanın bir yolu olarak bakmak yerine, aracı olarak, bilinirliği artırmak olarak yaklaşmak gerekir.

3. Doğru Kitlelere Ait Bir Sosyal Medya Hesabı Oluşturulmalıdır

Doğru Hedef Kitle

Büyük kitleli sosyal medya hesaplarına ulaşmak zor değildir. Ancak bu hesaplar hayal edilen etkiyi yaratmayacaktır. Takipçi kitlesinin büyüklüğüne değil, doğru hedef kitle olduğuna emin olmak gerekir. Yani sadece 100 kişi tarafından takip edilmek, bazen 10.000 kişilik bir takipçi kitlesinden daha fazla etkili olabilir.

Sosyal medyanın gücünden yararlanarak SEO çalışmalarına destek olmasını sağlamak için, değerli ve kaliteli içerik oluşturmak etkili olabilir. Etkili ve kaliteli içerikler, doğru kitleye ulaşmayı, doğal geri dönüşler kazanmayı sağlayacaktır. Tüm olaya bütün olarak yaklaşmak, başarıyı getirecektir.

SEO nedir? SEO nasıl yapılır başlıklı yazımızı hemen okuyabilirsiniz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?