fbpx
0850 346 42 92
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır? İçerik Takvimi Nasıl Hazırlanır?

12 Eylül 2019

Sosyal medya uygulamaları, günümüzde özellikle firmaların markalarını tanıtması ve SEO süreci bakımından çok önemli bir yere gelmiştir. Bu anlamda küçük işletmeler kendi bünyesinde sosyal medya hesaplarını yönetirken kurumsal firmalar sosyal medya yönetimi için sosyal medya uzmanlarından destek alırlar.

Sosyal medya; firmaların potansiyel müşteri kitlesiyle iletişim kurma ve markayı daha bilinir hale getirme açısından büyük bir etkiye sahiptir ve etkisini her geçen gün arttıran bir yapıya sahiptir. Bu yüzden de sosyal medya yönetimini profesyonel şekilde yapmak büyük önem taşır. Firmalar markalarının kalitesini daha geniş kitlelere ulaştırmak istiyorsa mutlaka bir sosyal medya uzmanı ile çalışmak zorundadır. Bir uzman ile aylık ya da yıllık destek anlamında anlaşabilir ve kurumsal sosyal medya yönetimi desteği alabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi

Firmanızın hedef kitlenize ulaşması, markanızın tanınması ve günün her anı ulaşılabilir olmak adına sosyal medya hesaplarınızda doğru bir yol izlemelisiniz.  Bu yüzden de profesyonel sosyal medya yönetimi önemlidir. Sosyal medya yönetiminde dikkat edeceğiniz bazı uygulamalar bulunmaktadır.

Samimi Dil: Sosyal medya hesaplarınızda müşterilerinizle iletişim halinde olacaksınız. Onların sordukları sorulara cevap verirken resmi dil kullanmayın. Kişiler sorularına verilen orta samimiyette cevaplardan hoşlanırlar.

Kampanya: Sosyal medya hesaplarınız üzerinde sayfanızla ilgili paylaşım ve yorum yapan, beğenide bulunan takipçileriniz için bazı ufak kampanyalara yer verin. Böylece düşük bir bütçeyle direkt hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Kampanyaları da belirli aralıklarla tekrarlayın. İlk etapta hediye ürünler verebilir ya da belli oranda indirimler sağlayabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Tarafsız Paylaşım: Kurumsal bir sosyal medya hesabınız varsa tarafsız bir şekilde hareket etmelisiniz. Siyasi, dini ya da etnik bir taraf tutma sizlere karşı belli bir kesime nefretin ortaya çıkmasına yol açabilir.

Sosyal Medya Reklamları: Sosyal medya üzerindeki rekabet ortamı her geçen gün artmaktadır. Bu yüzden daha büyük kitleyle iletişim kurmak, daha bilinir olmak ve kullanıcılarla aranızda güven tesis etmek daha meşakkatli olmaya başlamıştır. Bu yüzden hedef kitlenizi organik olarak büyütmek zaman kaybına yol açabilir.  Kısa sürede bunu sağlamak adına sosyal medya reklamlarını kullanabilirsiniz. Burada küçük bütçeler ile takipçi sayınızı arttırabilirsiniz. Müşteriler sayfanızı ziyaret etmese de aklında size dair bir şema oluşacaktır.

Fenomen Hesaplar: Sosyal medyada çok sayıda fenomen olarak nitelendirilen insan vardır. Müşterilerinize bu sayfalar üzerinden ulaşabilirsiniz. Belli bir bedel karşılığında bu kişiler sizlerin ürünlerini tanıtabilir. Böylece takipçileri tarafından örnek alınan fenomenler takipçi sayınızı arttıracaktır.

Sahte Beğeni ve Takipçi: Sayfanızı takip eden kişi sayısını arttırmak adına birçok yöntem kullanabilirsiniz. Bir sayfayı beğenen kişi sayısının çokluğu sosyal medya üzerinde bilinmesini sağlayabilir. Bu yüzden de büyük kurumsal firmalardan bir bölümü sahte takipçi ve beğeni hilesi yaparlar. Ancak bu durum kısa sürede ortaya çıkacaktır. Bu da markanızın itibarını azaltacaktır. Bu ciddi bir müşteri kaybına da yol açar.

Sosyal Medya Analiz Araçları

Güncel Kalma: Sosyal medya hesaplarında güncel olmak çok ince bir noktadır. Yani hesabınız her zaman güncel olmalıdır. Çok uzun aralıklarla paylaşım yapan firmaların sosyal medya takipçileri büyük ölçüde azalmaktadır. Takipçilerinizin sayfanıza olan ilgilini her zaman canlı tutmak adına güncel olmayı bilmelisiniz. Aksi halde piyasada varlık gösteremezsiniz. Güncel kalmak adına da bir içerik takvimi hazırlayarak buna göre hareket edebilirsiniz.

Sosyal Medya Analiz Araçları: Sosyal medya hesabı olan kurumsal firmalar belli bir bütçe belirler. Bu bütçeyi boş yere harcamamak adına sosyal medya analiz araçlarını kullanabilirsiniz. Böylece kullanıcı hareketleri ve organik trafik kaynaklarını buradan etkili şekilde takip edebilirsiniz.

Rakip Analizi: Sosyal medya hesaplarınızı profesyonel şekilde yönetirken en önemli detaylardan biri de rakiplerinizi analiz etmektir. Çünkü sektörünüzde önce gelen firmaların çalışmalarını inceleyerek almanız gereken yolu belirleyebilirsiniz. Böylece sizler de fark yaratan bir kuruluş haline gelebilirsiniz.

Sosyal Medya İçerik Takvimi

İçerik Takvimi Oluşturma

Sosyal medya hesapları, günümüzde birçok firmanın pazarlama stratejilerinde önemli bir yer edinmektedir. Rakiplerinizin de burada olduğunu düşünürseniz kurumsal bir sosyal medya yönetiminin gerekliliğini anlamış olursunuz. Bunun için de kaliteli şekilde hazırlanmış bir içerik takvimine ve uygulama sürecine ihtiyacınız vardır:

Hedef Kitle Araştırması

Hedef kitlenizi belirlerken öncelikle onlarla iletişim kurmalı ve bazı profesyonel yöntemler uygulayarak hedef kitlenizi belirlemelisiniz.

  • Söyleşi ve Değerlendirme: Hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için mevcut takipçilerinizle iletişime geçebilirsiniz. Bu kişiler hedeflerinizi en iyi şekilde temsil eden gruptur. Onlarla alışveriş sonrası değerlendirme kapsamında bazı önemli soruları sorabilirsiniz. Diğer bir yöntem de röportajdır. Böylece hedef kitlenizin daha çok bulunduğu sosyal medya hesaplarını öğrenebilir ve planlamalarınızı o mecraya yönelik oluşturabilirsiniz.
  • Müşteri Anketi: Hedef kitlenizi belirlerken anket çalışmaları size değer katacaktır. Doğrudan müşterilere ulaşma konusunda sorun yaşıyorsanız, onların hakkında daha fazla bilgi edinmek için kısa bir araştırma yapmanız iyi olacaktır.
Rekabet Analizi

Rekabeti Tanıma

Sosyal medya hesaplarınızı için öncelikle rekabet analizi yapmanız gerekir. Yani rakiplerinizin hangi sosyal medya uygulamalarında bulunduğu, bu kanallar üzerindeki takipçi sayısı, aktif olma durumlarını bilmek sizin için faydalı olacaktır. Ayrıca bu uygulamalarda daha etkili içeriğe sahip olmanız da gerekmektedir. Rakiplerinizi taklit etmeden onlardan sektörünüz hakkında önemli bilgiler edinebilirsiniz.

Sosyal Medya Uygulaması Seçimi

Markanız için en büyük faydayı sağlayacak platformda yer almalısınız. Bunun için kitlenizi belirledikten sonra hangi sosyal medya uygulamalarında hesap açacağınızı da belirleyin. Görsel açıdan zengin bir ürün ya da hizmet pazarlıyorsanız Instagram sizin için daha etkili olacaktır. Sizin için popüler olan sosyal medya platformunu belirlerken kitle araştırmanızı kullanabilirsiniz Daha sonra sosyal medya içerik takvimi hazırlayabilir ve konunuzu destekleyen içerikler oluşturabilirsiniz.

Hedef Belirleme

 Sosyal medya stratejileriniz için belirli bir hedefe yönelik içerik üretmelisiniz. Sosyal medya içerik takviminizi oluştururken gerçekçi hedeflerle yola çıkın ve daha sonra bu hedefleri hayata geçirin. Belirli bir amaca yönelik içerik paylaşırsanız daha büyük pazarlama hedefleri koyabilirsiniz. Öncelikle sosyal medyadaki insanlara ulaşmalı ve markanızın varlığını onlara kabul ettirmelisiniz.

Hedef Kitle Belirleme

Reklam Oluşturma

Sosyal medya hesapları üzerinden yapılan reklamlar büyük bir etkiye sahiptir. Çünkü direkt olarak hedef kitlenizle iletişim kurarsınız. Bu sayede çok az bütçelere hedeflediğiniz kişilere hemen ulaşabilirsiniz. Kısa süre içinde ürününüzü ya da hizmetinizi reklamlarla tanıtabilirsiniz.

Kreatif Dokunuşlar

Sosyal medya hesaplarını kullanırken en önemli yanlışlardan biri de içerik takvimi oluşturmadan içerikler hazırlamaktır. İçerik takviminiz olmadığında bir süre sonra içerik hazırlama konusunda bazı sorunlar yaşamaya başlayabilirsiniz. Çünkü firmalar her zaman kaliteli ve etkileşimi yüksek olan içerikler paylaşmak zorundadır.

İçerik planlaması sırasında en önemli detaylardan biri hamlelerinizi doğru zamanda yapmalısınız. Bunun için de yapacağınız çalışmalar yaratıcı olmalıdır. İçeriklerinizi planlarken rakip analizlerini de yaparak özgün çalışmalarınızı oluşturabilirsiniz. Takvime uygun olarak hareket ederseniz hayata geçireceğiniz çalışmalardan en yüksek verimi alabilirsiniz.

Uygulama

İçerik takvimi oluşturduktan sonra sıra hayata geçirmeye gelir. Sizler hesaplarınızda bu planlama takvimine uyarsanız çok iyi yerlere gelebilirsiniz. Böylece markanız değerini yükseltir ve maddi gelirleriniz de aynı oranda artar.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?