fbpx
0850 346 42 92
Sosyal Medya Hesaplarımız

E-Ticaret Sitelerinde Yapılan 5 SEO Hatası

18 Aralık 2019

Online alışveriş sektörü olan e-ticaret iyi organize edilmek zorundadır. SEO danışmanı e-ticaret sitesini oluştururken tüm hünerini sergilemelidir. Başarılı bir e-ticaret sitesinin web tasarımı ve yönetiminde hataya yer yoktur. Ancak bu şekilde tasarımdan içeriğe kadar tam bir uyum yakalamak mümkün olur. SEO uzmanları tarafından hazırlanan e-ticaret siteleri, arama motorlarında da ilk sıralara taşınmaktadır. Bu sayede ulaşılacak kitle sayısı da artış göstermektedir.

E-Ticaret SEO Hataları

SEO Hizmetinin Önemi

Günümüzde online web sitelerinden geniş kitlelere ulaşmak mümkündür. Bu bazen bir bilgi paylaşım platformu bazen alışveriş sitesi bazen de bir kurumun resmi sitesi olabilir. Amacı ve hizmet ettiği alan ne olursa olsun tüm sitelerin SEO danışmanlığı alması gerekiyor. Bu bir standarttır ve ancak bu şekilde amaca ulaşmak mümkün olur. 

Fakat bakıldığında SEO hizmetine en çok önem veren siteler genellikle e-ticaret yani alışveriş siteleridir. Müşterilerine eksiksiz ve sorunsuz hizmet vermek isteyen e-ticaret siteleri hem reklamlarını hem ürün tanıtımını hem de ürün satışını online olarak yapabiliyor. 

Uzman bir SEO danışmanı eşliğinde tasarlanan ve içeriği en kaliteli şekilde yansıtan e-ticaret sitelerinde hiçbir hataya yer yoktur. Fakat işinde profesyonel olmayan SEO danışmanları bir takım hatalara da davetiye çıkarıyorlar. Yazının devamında en sık yapılan 5 SEO hatasına yer verelim.

Uyumsuz Ürün Başlığı

E-ticaret siteleri için ürün başlığı seçimine dikkat etmek gerekiyor. Arama motorunda markanın ana ürününün yanında kullanılan ürün başlığı son derece önemlidir. Özellikle kişilerin arama motoruna yazacağı başlıkla uyumsuz olan başlık seçimi siteye ulaşım imkanını kısıtlayacaktır. Uyumsuz ürün başlığı seçimi yaygın yapılan SEO hatalarından biridir. 

Sitede yer alan hizmetin ya da ürünün tüketici tarafından hangi başlıklarda aranabileceği iyi analiz edilemezse doğru başlığı seçmek pek mümkün değildir. Burada keywords adı verilen araştırma devreye giriyor. 

SEO uzmanı, ürünü arayan tüketicilerin kullandığı anahtar kelimeleri yeteri kadar araştırmazsa ne yazık ki uyun başlığı da kullanmayacaktır. Bu da tüketicilerin ilgili e-ticaret sitesine bakmasını zorlaştıracaktır.

E-Ticaret Ürün Başlığı Seçimi

Ürün Açıklamalarının Yetersiz ya da Kopya Olması

E-ticaret sitelerinde en sık karşılaşılan SEO hatalarından biri de yetersiz ürün açıklaması ya da kopya içeriktir. Ürün hakkında yeteri kadar bilgiye sahip olmaya SEO danışmanı maalesef doğru içerik hazırlayamaz. Bunun daha da kötüsü kopya ürün açıklamasıdır. E-ticaret sitesi ile aynı işi yapan başka bir e-ticaret sitesinden içerik kopyalamak yapılabilecek en kötü hatalardan biridir. Bu sadece ilgili sitenin kalitesini ve güvenirliğini azalmaz. Aynı zamanda Google taramalarında kopya içeriğe rastlanması sitenin puanını da düşürür. 

Bu yüzden ürünler hakkında hazırlanacak olan içeriğin kesinlikle özgün olması gerekiyor. Bunun yanında SEO hizmeti kapsamında yapılan tanıtımlar sadece satış amaçlı olmamalıdır. Tüketiciyi bilgilendiren, aydınlatan, sorularını cevaplayan, net ve anlaşılır içerikler düzenlenmelidir.

Gereğinden Fazla Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar kelime kullanımı e-ticaret sitesinin ulaşılabilirliğini artırır. Tüketicinin kolayca siteyi bulabilmesi oldukça başarılı bir SEO hizmeti aldığı anlamına gelir. Fakat unutmamak gerekir ki gereksiz ve fazla anahtar kelime kullanımı sitenin kalitesini düşürecektir. En sık yapılan SEO hatalarından biri olan gereğinden fazla anahtar kelime kullanımı, sitenin performansını da etkilemektedir. Anahtar kelimeler arama motorunda en sık kullanılan kelimeler olmakla birlikte sitenin asıl amacını yansıtmayabiliyor. Sonuçta ürün için arama motoruna en sık yazılan kelimeler, anahtar kelime olarak seçiliyor. Bu durum sitenin işlevini kısıtlamaktadır. Hatta Google bir algoritma değişikliği yaparak bunun istendik bir çalışma durum olmadığını belirtti.

E-Ticaret SEO

Yanlış Bağlantı Adresi

Bir diğer SEO hatası da yanlış URL yapısından kaynaklanmaktadır. Örneğin bir e-ticaret sitesine girdiniz ve beğendiğiniz ürünü yakından incelemek istiyorsunuz. Ürünü seçip bağlantısını açtığınızda URL kısmında üründen bağımsız kelime ve rakamlar yer almaktadır. Bu Google tarafından sıcak bakılmayan bir SEO hatasıdır. Oysa ki ürünün bağlantısı da yine ürün hakkında bilgi veren bir yazılıma sahip olmalıdır. Daha sonradan düzeltilebilecek bir hata olan bu durum mutlaka Google’a bildirilmelidir. Aksi taktirde asıl sayfanın değeri kaybolacaktır.

Görselleri Yetersiz Açıklamayla Vermek

Tüketicilere, e-ticaret sitesinde bulunan görsel tanıtımlar yeterli gelmiyor. Ürünün farklı açılardan görsel fotoğraflarının paylaşılması doğru bir harekettir. Fakat yeterli değildir. Ürün ne olursa olsun açıklaması da görselin altında yer almalıdır. Kısa, net ve anlaşılır görsel açıklaması, tüketicinin merakını da giderecektir. Bunun yanında anahtar kelimelerin yer aldığı görsel açıklamalar sitenin tüketiciler tarafından kolayca bulunmasını da sağlamaktadır. Görsel tanıtımların altına açıklayıcı metinlere yer vermeyen SEO hizmeti hatalı ve yetersiz kalacaktır.

E-Ticaret SEO Nasıl Yapılır?

E-Ticaret Sitelerinde Yapılan Diğer SEO Hataları

E-ticaret sitelerinde yapılan hatalar hem sitenin tüketici gözündeki kalitesini düşürüyor hem de Google tarafından değersizleştiriliyor. E-ticaret sitelerinde en sık yapılan 5 SEO hatasından bahsettik. Tabii ki hatalar bunlarla sınırlı değil.

E-ticaret sitelerinde yapılan diğer SEO hataları şu şekildedir;

  • Görsel sıkıştırma
  • Hatalı Rich Snippets kullanımı
  • Mobil uyumluluğun yetersiz olması
  • Biten ürün sorunları
  • Sosyal Medyanın yanlış kullanımı
  • Yetersiz yorum alanı
  • Eksik rakip analizi

Görüldüğü gibi e-ticaret sitelerinde yapılan SEO hataları daha da artırılabilir. Bir sitenin SEO uyumluluğunun ne kadar önemli olduğu ortada. Sadece markanın tanıtımı için değil Google’dan tam not alabilmek için de SEO hatalarını en aza indirmek gerekiyor. Google web sitelerini düzenli olarak analiz ediyor. Bu sayılanlar ve benzeri SEO hataları e-ticaret sitesinin Google’dan tam not almasına engel olmaktadır. Hatta çoğu hatalar sitenin Google tarafından ceza almasına neden oluyor. Bu da sitenin daha az kişi tarafından ziyaret edilmesine dolayısıyla tüketici trafiğinin azalmasına neden oluyor.

SEO Hatalarını En Aza İndirmek Mümkün

Ne kadar az SEO hatası o kadar kaliteli bir e-ticaret platformu demektir. İşinde profesyonel olmayan danışmanlar tarafından düzenlenen sitelerde SEO hataları da oldukça yaygındır. Bunun için öncelikli olarak kaliteli hizmet veren ve işinde uzman kişilerden destek almak gerekiyor. Bunun yanında e-ticaret sitesinin amacına uygun olarak tasarlanması, yeteri kadar görsel ve içeriğe sahip olması gerekiyor. Alanında uzman bir SEO danışmanı, ilgili sitenin anahtar kelimelerini de en doğru şekilde tespit edecektir. Böylece tüketicinin siteye ulaşması çok rahat olacaktır. Ürünlerin takibi, stok durumu, açıklama kısmı ve kaliteli görselleri de hata oranını en aza indirecektir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?