fbpx
0850 346 42 92
Sosyal Medya Hesaplarımız

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Rehberi

18 Şubat 2020

E-Ticaret, tek başına oldukça büyük bir kullanıcı ağına sahip. Günümüz şartlarında insanların %50’sinden fazlası bir ürün satın almadan önce internetten araştırma yaparken %40’ından fazlası ise alışverişlerini internet üzerinden yapmaktadır. E-Ticaret siteleri için SEO rehberi ile sizlerde bu pastadan bir pay almak istemez misiniz?

İnternetten alışverişin bu kadar önem kazandığı günümüzde her ticari işletme bir E-Ticaret sitesi kurmaktadır. Gelirlerinin yarısından fazlasını oluşturacak olan bu girişim ile hızlıca büyüme arzusunda olan bu işletmeler online pazarlama stratejileri ile birlikte imajlarını her geçen gün geliştirmektedirler. Yazımızda sizlere bu stratejilerden ve nasıl uygulanması gerektiğinden bahsedeceğiz.

E-Ticaret SEO Önerileri

Anahtar Kelime Analizi

Hangi tür SEO yaparsanız yapın ilk olarak Anahtar kelime üzerine yoğunlaşmalısınız. Bu durum E-Ticaret siteleri içinde geçerlidir. Peki, Bu analizleri yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

  • Anahtar kelimenin ürününüz ile alaka derecesi
  • Aranma hacmi

Anahtar kelime analizlerini 2 grupta inceleme şansınız bulunmaktadır. Bunlar hem blog bazlı hemde ürün bazlı olmak üzere 2 farklı grupta incelenirler.

  • Kategori/Ürün Bazlı Analiz: Anahtar kelime kullanımı sırasında sorgu yapan kullanıcıya isteği doğrultusunda bir ürün gösterimi yapmanız gerekir. Kişi takım elbise arıyorsa siz ona kısa kollu bir şort gösterirseniz bu kişiye ürün satamazsınız. Bu nedenle sitenize gelen kullanıcının taleplerini karşılamanız çok önemlidir.
  • Blog Bazlı Analiz: Blog ürünlere göre daha geniş kategorilere işaret eder. Burada kullanıcıların aramalarını direkt olarak hedefleyemeyeceğiniz durumlarda ziyaretçi çekmenize yardımcı olur. Aranma hacmi çok az olan bir sorguda sizin sitenizi blog kısmı kullanıcılara gösterebilir.

E-Ticaret sitelerinde en çok aranan kelimeler araştırıldığında kim, ne zaman, nerede gibi arama kelimelerinin başı çektiği görülmektedir.

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Rehberi

Rakip Analizi

E-ticaret siteleri için SEO rehberi konumuzda ilk olarak Anahtar kelimelerden bahsettik. Anahtar kelimeler ile birlikte sitenize bir harita oluşturdunuz. Sitemap ile artık sektöre ilk adımı atmaya hazırsınız. Başarılı olabilmeniz için bu yeterli değildir. Eğer tek başına bir anahtar kelime analizi yeterli olsaydı diğer sitelerle makale yarışına girerdiniz. Kim daha çok ve uzun yazdı ise o başarılı olurdu. Ticaretin altın kurallarından bir tanesi olan rakipler, reel ortamlarda olduğu gibi sanal ortamlarda da analiz edilmeli ve sürekli takip edilmelidir. 

Kendi hedef anahtar kelimelerinizi arama motorlarında aratarak rakiplerinizi belirleyebilirsiniz. Bunun sonucunda ise ilk sıralarda çıkan rakiplerinizi inceleyebilir ve sitenizi daha iyi bir hale getirmek için tüyolar alabilirsiniz. Bu aşamadan sonra bir takım işlemler yapmalısınız.

  • Rakip sitenin domain ve site değerleri sizin için önemli bir ölçüttür. Bu değerleri “Moz” sitesinden öğrenebilirsiniz.
  • Bunun dışında rakip sitenin en başarılı olduğu alanları ve tüm branşlarını “SEMrush” isimli analiz programından öğrenebilirsiniz. Bir diğer analiz aracı ise “Ahrefs” olarak karşınıza çıkmaktadır. 

Bu analiz programları ile rakip sitenin kalitesini ölçebilir, en çok hit aldığı kelimeleri görebilirsiniz. Bu programlar aracılığı ile şunları elde edebilirsiniz. Rakiplerinizin diğer sitelerden aldığı linkleri de burada görebilirsiniz. Bu amaçta başarı sağlamak için yukarıda ismi geçen Semrush veya Ahrefs gibi programların ücretli sürümlerini tercih etmelisiniz.

Detaylı bir backlink analizi, anahtar kelime analizleri ile birlikte sitenizi artık nasıl geliştireceğinizi biliyorsunuz. Peki, rakip siteleri manuel olarak da incelemek istemez misiniz? E-Ticaret siteleri için SEO rehberi konusunda rakip sitelerde bulunan en çok tıklanan, en çok satılan, alakalı ürünler, kategori alt başlıkları gibi site biçimleri de sizler için son derece önemlidir. Bu aramalara göre sitenin verdiği sonucu göstermesi ve sektörünüzde en çok hangi ürünlerin satıldığı bilgisini almanız için çok önemlidir.

E-Ticaret SEO Nasıl Yapılır?

Teknik Hataları Bulmak

Yukarıdaki konuları tamamladıktan sonra tekrar sitemize dönmek gerekir. Artık sitemizde neyi doğru, neyi yanlış yaptığımızı biliyoruz. 

Bu aşamadan sonra sitemizi detaylıca incelemek gerekir. Aşağıda belirteceğimiz alt başlıklar ile birlikte siteyi incelemeye ve hataları bulmaya başlayabiliriz.

  • Sayfa İçerikleri: Bu aşamada özgünlük en önemli konular arasında bulunmaktadır. E-Ticaret sitelerinde özgünlük problemi maalesef bulunuyor. En sık karşılaşılan bu problemden dolayı arama motorları sitenizi spam olarak algılayabilir. Kimi zaman aynı elbisenin farklı renk tonları farklı sayfalarda bulunabilmektedir. Bu durumun oluşturacağı çift sayfa, çift içerik gibi sorunlar ortaya çıkar. Bunlardan kurtulmak için aşağıdaki adımları yapabilirsiniz.
    • Bu sayfalardan bir tanesini ana sayfa kabul edip bunu arama motorlarına bildirmek
    • Ana sayfa dışındaki sayfaların index almasını engellemek
  • 404 Hatası: Yukarıdaki SEO analiz araçları vasıtası ile sayfalarınızda “404 hatası” tespit edebilirsiniz. URL yapı hataları sonucu ortaya çıkan bu durumdan kurtulmak gerekir. Arama motorları tarafından indexlenen sayfalarınızın 404 hatası vermesi sizin için büyük problemdir. Bu durumun çözümü için aşağıdaki yolları kullanabilirsiniz.
    • 301 yönlendirmesi yapmak
    • Sayfayı alakalı kategoriye taşımak ve içeriğini doldurmak
    • Bu sayfalara ana sayfaya veya istediğiniz bir sayfaya gidecek yönlendirme yapmak
  • Yönlendirmeler: Kalıcı yönlendirmeler için 301, kısa süreli yönlendirmeler için 302 yönlendirme seçeneklerini kullanabilirsiniz. E-Ticaret sitelerinde bu farkı şu şekilde ayırt edebilirsiniz.
    • Stok bittiğinde ve yenileneceği zaman 302 yönlendirmesi
    • Ürün satıştan kalktığı zaman 301 yönlendirmesi yapabilirsiniz.
  • Site Hızı: Site hızı en önemli E-Ticaret Siteleri için SEO rehberi konusudur. Günümüzde alışveriş yapacak olan kişiler sayfalar arası hızlı bir şekilde gezinti yapmak ister. Eğer bu durum hızlı bir şekilde gerçekleşmezse sizin siteniz yerine rakip siteye yönelerek alışverişine orada devam edebilirler. Bir tüyo vermek gerekirse site hızınızın maksimum 3 sn olması gerekir. Site hızınızı aşağıdaki ölçüm araçları ile başarılı bir şekilde ölçebilirsiniz.
    • Pagespeed
    • Pingdom
Arama Motoru Optimizasyonu

Site İçi Arama Optimizasyonlar

Site içi SEO olarak da geçen bu durumda analiz programları ile aldığınız sonuçlara göre hareket etmelisiniz. Site oluşumunun sonlarına doğru gelirken site içi optimizasyonlarda şunlara dikkat edebilirsiniz.

  • Anahtar kelime Optimizasyonları: Aşağıda yazacağımız öğeler içerisinde işlem yaparken SEO konusunda öğrendiğiniz anahtar kelime analizlerinden yararlanabilirsiniz.
  • Heading ve sayfa başlıkları
  • Meta açıklamalar
  • URL yapısı
  • Ürün açıklamaları
  • Görseller
  • Site Yapısı: Site yapısı kullanıcıların ilgisini çekecek önemli detaylardan bir tanesidir. Sade ve basit düşünülmüş bir site ile birlikte kullanıcılar aradığını daha kolay bulacak ve böylece sitenizde kalmaya, vakit geçirmeye devam edeceklerdir. Kullanıcılar sitenizde vakit geçirdikçe “hemen çıkma oranı” düşer ve SEO için en önemli kriter yerine getirilmiş olur. 
  • Site İçi Linkleme: Yukarıda bahsettiğimiz E-Ticaret siteleri için SEO rehberi konusunda en önemli “hemen çıkma oranı” düşürme taktiklerinden bir tanesi de site içi linklemedir. Kullanıcıyı oradan oraya yönlendirerek sitenizde gezinti yapmasını sağlayabilirsiniz. Arama motorları ise bu oranın düşüklüğüne büyük önem verir.
  • Mobil Uyumluluk: Günümüz dünyasında mobil ile erişim her zaman önceliklidir. Kullanıcıların %75 – %80’lik kısmı mobil cihazlar aracılığı ile sitenize gelmektedir. Mobil kullanıcıların %60 civarındaki kesimi sayfanın hızlı yüklenmemesi dâhilinde siteyi terk ederken %55’lik oranı ise mobil uyumlu olmayan sitelerden geri çıkıyorlar. Yani çok kolay bir şekilde yapabileceğiniz işlemden dolayı büyük bir müşteri kaybediyorsunuz demektir.
  • Müşteri Yorumları: Ziyaretçilerin en çok dikkat ettiği noktalardan bir tanesi de müşteri yorumlarıdır. Kullanıcıların %75 – %80’lik kısmı satın almadan önce yorumları okumaktadır. Bu yorumların etkisi ile ya ürününüzü satın alırlar yada almazlar. Yeni başlayan sitelerde de pek çok yorum olma sebebi satın alınmış yorumlar olmasından geçer. Sizlerde yorum satın alarak dilediğinizi yapabilirsiniz.
  • Sosyal Medya: Sosyal medyanın ne kadar etkin kullanıldığını anlatmayacağız elbette. Sosyal medya odaklı yapacağınız çalışmalar ile organik olarak sitenizi ziyaret edecek kişilerden çok daha fazlasına ulaşabilirsiniz. Sosyal medyadan gelen ziyaretçiler arama motorunun da ilgisini çekeceğinden site değerinizin bir anda artmasını sağlayacaktır.
E-Ticaret SEO Hataları

SEO Hizmetinin Önemi

Günümüzde online web sitelerinden geniş kitlelere ulaşmak mümkündür. Bu bazen bir bilgi paylaşım platformu bazen alışveriş sitesi bazen de bir kurumun resmi sitesi olabilir. Amacı ve hizmet ettiği alan ne olursa olsun tüm sitelerin SEO danışmanlığı alması gerekiyor. Bu bir standarttır ve ancak bu şekilde amaca ulaşmak mümkün olur. 

Fakat bakıldığında SEO hizmetine en çok önem veren siteler genellikle e-ticaret yani alışveriş siteleridir. Müşterilerine eksiksiz ve sorunsuz hizmet vermek isteyen e-ticaret siteleri hem reklamlarını hem ürün tanıtımını hem de ürün satışını online olarak yapabiliyor. 

Uzman bir SEO danışmanı eşliğinde tasarlanan ve içeriği en kaliteli şekilde yansıtan e-ticaret sitelerinde hiçbir hataya yer yoktur. Fakat işinde profesyonel olmayan SEO danışmanları bir takım hatalara da davetiye çıkarıyorlar. Yazının devamında en sık yapılan 5 SEO hatasına yer verelim.

E-Ticaret Sitelerinde Yapılan SEO Hataları

Uyumsuz Ürün Başlığı

E-ticaret siteleri için ürün başlığı seçimine dikkat etmek gerekiyor. Arama motorunda markanın ana ürününün yanında kullanılan ürün başlığı son derece önemlidir. Özellikle kişilerin arama motoruna yazacağı başlıkla uyumsuz olan başlık seçimi siteye ulaşım imkanını kısıtlayacaktır. Uyumsuz ürün başlığı seçimi yaygın yapılan SEO hatalarından biridir. 

Sitede yer alan hizmetin ya da ürünün tüketici tarafından hangi başlıklarda aranabileceği iyi analiz edilemezse doğru başlığı seçmek pek mümkün değildir. Burada keywords adı verilen araştırma devreye giriyor. 

SEO uzmanı, ürünü arayan tüketicilerin kullandığı anahtar kelimeleri yeteri kadar araştırmazsa ne yazık ki uyun başlığı da kullanmayacaktır. Bu da tüketicilerin ilgili e-ticaret sitesine bakmasını zorlaştıracaktır.

E-Ticaret Ürün Başlığı Seçimi

Ürün Açıklamalarının Yetersiz ya da Kopya Olması

E-ticaret sitelerinde en sık karşılaşılan SEO hatalarından biri de yetersiz ürün açıklaması ya da kopya içeriktir. Ürün hakkında yeteri kadar bilgiye sahip olmaya SEO danışmanı maalesef doğru içerik hazırlayamaz. Bunun daha da kötüsü kopya ürün açıklamasıdır. E-ticaret sitesi ile aynı işi yapan başka bir e-ticaret sitesinden içerik kopyalamak yapılabilecek en kötü hatalardan biridir. Bu sadece ilgili sitenin kalitesini ve güvenirliğini azalmaz. Aynı zamanda Google taramalarında kopya içeriğe rastlanması sitenin puanını da düşürür. 

Bu yüzden ürünler hakkında hazırlanacak olan içeriğin kesinlikle özgün olması gerekiyor. Bunun yanında SEO hizmeti kapsamında yapılan tanıtımlar sadece satış amaçlı olmamalıdır. Tüketiciyi bilgilendiren, aydınlatan, sorularını cevaplayan, net ve anlaşılır içerikler düzenlenmelidir.

Gereğinden Fazla Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar kelime kullanımı e-ticaret sitesinin ulaşılabilirliğini artırır. Tüketicinin kolayca siteyi bulabilmesi oldukça başarılı bir SEO hizmeti aldığı anlamına gelir. Fakat unutmamak gerekir ki gereksiz ve fazla anahtar kelime kullanımı sitenin kalitesini düşürecektir. En sık yapılan SEO hatalarından biri olan gereğinden fazla anahtar kelime kullanımı, sitenin performansını da etkilemektedir. Anahtar kelimeler arama motorunda en sık kullanılan kelimeler olmakla birlikte sitenin asıl amacını yansıtmayabiliyor. Sonuçta ürün için arama motoruna en sık yazılan kelimeler, anahtar kelime olarak seçiliyor. Bu durum sitenin işlevini kısıtlamaktadır. Hatta Google bir algoritma değişikliği yaparak bunun istendik bir çalışma durum olmadığını belirtti.

E-Ticaret SEO

Yanlış Bağlantı Adresi

Bir diğer SEO hatası da yanlış URL yapısından kaynaklanmaktadır. Örneğin bir e-ticaret sitesine girdiniz ve beğendiğiniz ürünü yakından incelemek istiyorsunuz. Ürünü seçip bağlantısını açtığınızda URL kısmında üründen bağımsız kelime ve rakamlar yer almaktadır. Bu Google tarafından sıcak bakılmayan bir SEO hatasıdır. Oysa ki ürünün bağlantısı da yine ürün hakkında bilgi veren bir yazılıma sahip olmalıdır. Daha sonradan düzeltilebilecek bir hata olan bu durum mutlaka Google’a bildirilmelidir. Aksi taktirde asıl sayfanın değeri kaybolacaktır.

Görselleri Yetersiz Açıklamayla Vermek

Tüketicilere, e-ticaret sitesinde bulunan görsel tanıtımlar yeterli gelmiyor. Ürünün farklı açılardan görsel fotoğraflarının paylaşılması doğru bir harekettir. Fakat yeterli değildir. Ürün ne olursa olsun açıklaması da görselin altında yer almalıdır. Kısa, net ve anlaşılır görsel açıklaması, tüketicinin merakını da giderecektir. Bunun yanında anahtar kelimelerin yer aldığı görsel açıklamalar sitenin tüketiciler tarafından kolayca bulunmasını da sağlamaktadır. Görsel tanıtımların altına açıklayıcı metinlere yer vermeyen SEO hizmeti hatalı ve yetersiz kalacaktır.

E-Ticaret SEO Nasıl Yapılır?

E-Ticaret Sitelerinde Yapılan Diğer SEO Hataları

E-ticaret sitelerinde yapılan hatalar hem sitenin tüketici gözündeki kalitesini düşürüyor hem de Google tarafından değersizleştiriliyor. E-ticaret sitelerinde en sık yapılan 5 SEO hatasından bahsettik. Tabii ki hatalar bunlarla sınırlı değil.

E-ticaret sitelerinde yapılan diğer SEO hataları şu şekildedir;

  • Görsel sıkıştırma
  • Hatalı Rich Snippets kullanımı
  • Mobil uyumluluğun yetersiz olması
  • Biten ürün sorunları
  • Sosyal Medyanın yanlış kullanımı
  • Yetersiz yorum alanı
  • Eksik rakip analizi

Görüldüğü gibi e-ticaret sitelerinde yapılan SEO hataları daha da artırılabilir. Bir sitenin SEO uyumluluğunun ne kadar önemli olduğu ortada. Sadece markanın tanıtımı için değil Google’dan tam not alabilmek için de SEO hatalarını en aza indirmek gerekiyor. Google web sitelerini düzenli olarak analiz ediyor. Bu sayılanlar ve benzeri SEO hataları e-ticaret sitesinin Google’dan tam not almasına engel olmaktadır. Hatta çoğu hatalar sitenin Google tarafından ceza almasına neden oluyor. Bu da sitenin daha az kişi tarafından ziyaret edilmesine dolayısıyla tüketici trafiğinin azalmasına neden oluyor.

SEO Hatalarını En Aza İndirmek Mümkün

Ne kadar az SEO hatası o kadar kaliteli bir e-ticaret platformu demektir. İşinde profesyonel olmayan danışmanlar tarafından düzenlenen sitelerde SEO hataları da oldukça yaygındır. Bunun için öncelikli olarak kaliteli hizmet veren ve işinde uzman kişilerden destek almak gerekiyor. Bunun yanında e-ticaret sitesinin amacına uygun olarak tasarlanması, yeteri kadar görsel ve içeriğe sahip olması gerekiyor. Alanında uzman bir SEO danışmanı, ilgili sitenin anahtar kelimelerini de en doğru şekilde tespit edecektir. Böylece tüketicinin siteye ulaşması çok rahat olacaktır. Ürünlerin takibi, stok durumu, açıklama kısmı ve kaliteli görselleri de hata oranını en aza indirecektir.

SEO çalışmaları ve süreç hakkında detaylı bilgi almak için https://www.bulutinteraktif.com.tr/seo/ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?