fbpx
Mehmet Akif Ersoy Mah. 274. Sokak Wings Tower B Blok 6. Kat No:42 Yenimahalle/ANKARA
tr

Meta Etiketleri Nedir? Nerede Kullanılır?

03.03.2020

Meta etiketler arama motoru botlarının siteyi daha iyi ve kolay bir şekilde taramasına yardımcı olurken kullanıcıların site içeriği hakkında bilgi edinmesini sağlar. Direkt kullanıcı tarafından görülmeyen meta etiketler, head etiketleri arasında yer alır ve HTML koduna yerleştirilir. Meta etiketlerin doğru kullanımı sitenin gelişimini olumlu yönde etkilerken yanlış kullanımlar SEO çalışmalarına ve sıralamaya zarar verebilir.

Meta Tag Nedir?

Meta tag bilinen ismiyle meta etiketler, sitelerin bilgi etiketi olarak tanımlanabilir. Ön bilgiler çeşitli etiketler aracılığıyla yerleştirilir ve arama motoru botları siteyi tararken meta tag kullanır. Meta tag aracılığıyla sayfa başlığı, sayfa oluşturucusu, sayfa içeriği ve dizine eklenmesini ya da eklenmemesini talep etme gibi bilgiler arama motoru botlarına iletilmektedir.

Meta tagi sayfaların tümünde kullanmak sitenin taranmasını kolaylaştırabilir aynı zamanda genellikle sayfa başında yer alan meta etiketler, başlangıç etiketi olarak tanımlanabilir. Başta Google olmak üzere tüm arama motorları etiket kullanımına dikkat etmektedir ve bazı özel etiketlerin her sayfada kullanılmasını talep eder.

CMS ya da WordPress gibi sistemlerde meta etiketlerin oluşturulması için özel bir çabaya gerek yoktur. All-in-SEO ve SEO by Yoast gibi eklentiler meta taglerin her sayfaya özel oluşturulmasını sağlamaktadır. Ancak hazır sistem kullanmayan web site sahiplerinin meta etiket kodlarını bilmesi önemlidir.

Meta Etiketleri Nasıl Kullanılır?

Meta Etiketler Nasıl Kullanılır?

Meta tag ile ilgili bilinmesi gereken ve genellikle yanlış yapılan en önemli nokta kullanım şeklidir. Meta etiketler, site içeriğini değil sayfaları tanıtır ve bilgi verir. Dolayısıyla her içerik için ayrı oluşturulması gerekir. Bu kapsamda Google, her sayfayı ayrı ayrı tarayabilir.

Sayfayı tanımlamak ve bilgi vermek için kullanılan çok sayıda meta tag bulunur ancak en fazla kullanılan meta etiketler ve kullanım alanları aşağıda belirtilmektedir:

  • Title: Genel anlamda meta etiketleri arasında sayılmayan title, kullanım şekli itibariyle meta tag olarak kabul edilebilir. Title, sayfanın başlığı hakkında bilgi verir ve kullanıcılar ilk olarak buraya yazılan metni görür.

Örnek kullanım: <title>Meta Etiketleri Nedir</title>

  • Description: En önemli meta tagler arasında sayılan Description, sayfanın içeriği hakkında bilgi verir. Kullanıcıların site ve sayfa ile ilgili arama motorunda görecekleri ilk bölümler arasındadır. Meta Description sayfa içeriğini özetlemelidir aynı zamanda anahtar kelimeler bir – iki defa kullanılabilir.

Örnek kullanım: <meta name=“description” content=“Meta etiketler aracılığıyla kullanıcılara ve arama motorlarına sayfa içeriği hakkında bilgi verilir.”/>

  • Content-Type: Sayfanın Türkçe karakterlerle gösterilmesi için kullanılır aksi takdirde ISO-8859-1 karakter kodu kullanılır ve Türkçe karakterler görülmez.

Örnek Kullanım: <meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />

  • Robots: İsteğe bağlı olarak kullanılabilen bu etiket ile siteyi tarayan arama motoru botları yönlendirilebilir. Index, sayfanın dizine eklenmesine izin verildiğini belirtirken Noindex tam tersidir. Follow, sayfada verilen bağlantının arama motoru botları tarafından takip edilmesini belirtirken Nofollow etiketi takibe izin vermez.

Örnek Kullanım: Sayfa indexine izin verildiğinde: <meta name=”robots” content=”index, follow” />

Meta Etiketleri

Meta Etiketlerle İlgili Bilinmesi Gerekenler

Arama motoru botları meta tag kullanımını tavsiye eder aynı zamanda Google tarafından özel geliştirilen ve sadece Google’ın arama motoru botlarının anlayabildiği özel etiketler de bulunmaktadır. Örneğin, verilen bağlantının bir süre sonra farklı bir siteye yönlendirmesi, sitenin sadece yetişkinlere özel olduğunun bildirilmesi, çeviri seçeneğinin iptal edilmesi gibi birçok konuda meta tag kullanılabilir.

Yukarıda belirtilen meta tagler haricinde sıklıkla tercih edilen diğer etiketler şunlardır:

  • “author”: İçeriğin yazarı belirtilir,
  • “copyright” Sitenin açılış zamanı bildirilir,
  • “content-language” Site tarafından kullanılan dil gösterilir,
  • ‘’noarchive’’ Ön izleme için ekran görüntüsünün oluşturulması engellenir,
  • ‘’archive’’: Ön izleme için ekran görüntüsüne izin verilir,
  • ‘’unavailable_after:[tarih]: Dizine eklenme ve taramanın belirtilen tarihte durdurulmasını belirtir.

SEO sayfamızı inceleyerek SEO konusunda birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.

Meta Etiketleri SEO

Meta Etiketlerin SEO’ya Etkisi Nedir?

Google algoritmaları sürekli güncellenir ve her yeni güncellemede botlar çok daha iyi özelliklere sahip olur. Geçtiğimiz yıllarda arama motorunda üst sıralara çıkmak için yapılan SEO çalışmaları oldukça kolay bir şekilde yönetilirken günümüzde ciddi bir emek, kaynak ve zaman gerekir. Birkaç yıl öncesine kadar meta tagleri doğru ya da yanlış kullanan birçok site kısa sürede üst sıralarda yerini almaktaydı. Fakat günümüzde sıralamayı belirlemek için kullanılan iki yüzden fazla kriter mevcuttur.

Meta etiket kullanımının SEO’ya etkisi birkaç yıl öncesine kadar azalsa da etkisi devam etmektedir. Sayfayı tanıtan ve bilgi veren meta tagler SEO uzmanları ve web geliştiriciler tarafından kullanılır ve SEO’nun en önemli unsurları arasında kabul edilebilir.

Sadece meta tag kullanımı sıralama açısından bir avantaj sağlamaz bu nedenle diğer SEO teknikleri ile kullanılması gerekir. Meta tag kullanımı göz ardı edilmemeli ve sayfa içeriğine uygun olarak kullanılmasına özen gösterilmelidir.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve Hizmetlerimiz Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak İçin Bizi Arayabilirsiniz: