fbpx
0850 346 42 92
Sosyal Medya Hesaplarımız

SEO

Anasayfa » SEO

SEO Nedir?

SEO İngilizce karşılığı olan “Search Engine Optimization” kelimelerinin baş harflerinden ortaya çıkan bir kısaltmadır. Dijital pazarlama üzerine yapılan çalışmalarından en büyük payı SEO almaktadır. Türkçe karşılığı “Arama Motoru Optimizasyonu” olan çalışmada amaç, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları sorgular karşısında en iyi içeriği, bilgiyi veya hizmeti sunmaktır. Bunun için yapılan geliştirme ve optimizasyon süreçlerinin tamamına SEO denilir.

SEO Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlama konusunda oluşturulan kampanyaları detayları ile incelediğimiz SEO bir takım oyunu diyebiliriz. İçerik, optimizasyon ve teknik düzenleme gibi aşamaları incelediğimiz bu konuda tecrübeli bireylerin bu takım içerisinde yer alması gerektiğini söyleyebiliriz. Bireysel olarak yapılan çalışmalarda süreç ve başarı durumu oldukça düşük olmaktadır. SEO çalışmasının yapılış süreci ve aşamalarını anlattığımız blog yazılarımızı okuyarak daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Neden SEO Yaptırmalıyım?

SEO dijital pazarlamanın büyük bir çoğunluğu kaplamaktadır. Sahip olduğunuz web sitesi için marka bilinirliğinizi artırmanız sizi başarıya götürecektir. Bunun yanı sıra bulunabilir olmanız size ciro artırmak gibi katkıları olacaktır. Günümüzde internet kullanıcıları yaptıkları arama sorgularında %90 gibi yüksek bir ihtimal ile ilk çıkan sonuca tıklamaktadırlar. SEO sonucunda elde edeceğiniz trafik yükseleceği için marka bilinirliğiniz de artacaktır. Fark edilebilir olmanız gerektiği için SEO çalışması yaptırmalısınız.

SEO belirlenen bütçeler dahilinde yapılan bir çalışma türüdür. Arama motorunda istenilen konuma gelindiğinde tıklama başı ücret ödemeniz gerekmez. Ancak SEM’i tercih ettiğinizde tıklama, dönüşüm, görüntülenme gibi edinimler sonucunda ödeme yapmanız gerekmektedir. “İphone 11 Pro” gibi bir ürün sattığınızı varsayalım, bu sonuçta hedeflenen konumda yer almanız size bu ürün ile alakalı kitleden trafik gelmesini sağlar. Ancak SEM sonuçlarında edineceğiniz her bir trafik için TBM (Tıklama Başı Maliyet) üzerinden ücretlendirilirsiniz. Bu durum bazı sektörlerde yüksek rakamlara ulaşacağı için büyük bütçeler ayırmanız gerekebilir.
SEO çalışmaları bir bütün olarak değerlendirilmelidir. Dijital pazarlama kanallarının tümü bu çalışmanın içerisinde yer almalı ve markalaşma yönünde ilerlemek olduğunu düşünüyoruz. Bu teklifler sektör, kelime, rekabet bazlı olarak değişiklik göstermektedir.
SEO konusunda birçok ücretli/ücretsiz aracı yazılım kullanılmaktadır. Bunlardan bir kısmı analiz, bir kısmı ise raporlama amacıyla kullanılır. Ajans olarak başlıca kullandığımız programlar şunlardır; Ahrefs, Semrush, Deepcrawl, Screaming Frog, Majestic, Google Search Console, Google Analytics, Similarweb, Ubersuggest gibi birçok aracı ajans olarak kiralayarak sizler için kullanıyoruz.
SEO çalışması yaptırmak istediğini web sitenizin arama motorlarının belirledikleri kriterlere göre düzenlenmesidir. Bu düzenleme tasarımsal veya yazılımlar olarak yapılmalıdır. Sitenizin meta kod yapıları, güvenlik sertifikası, link yapısı, içerik, temiz kod yapısı, kırık linkler, açılış hızı gibi onlarca kriter açısından incelenerek yapılan düzenlemelerin tamamına site içi SEO denir.
Sahip olduğunuz web sitesinin dış kaynaklardan aldığı bağlantılar, zararlı bağlantılar gibi kriterler göz önünde bulundurularak yapılan çalışmadır.
Kullanıcı deneyimi SEO konusunda olmazsa olmaz kriterlerden biridir. Sayfanıza gelen trafiği en iyi şekilde değerlendirmek için kullanıcılara en iyi deneyimi sunmalısınız. Kısaca ziyaretçilerinizi memnun etmelisiniz. Bunu bir mağazanın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Şık bir vitrin insanları kendisine çeker ve o mağazayı ziyaret etmelerini sağlar.
SEO portföyümüzde yer alan firmaların web sitelerini belirli periyotlarda inceleyerek zarar verebilecek dış oluşumların önüne geçmekteyiz. Genellikle rakipler tarafından yapılan bu tür çalışmalardan müşterilerimizi en iyi derecede korumaktayız.
Bu durum sektörünüze ve rakiplerinizin büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilir. Ortalama olarak bir süreç vermemiz gerekirse 4-8 ay diyebiliriz. Bu süreç SEO çalışmasında yer alan takımın süreci iyi yönetmesi ile alakalı olacaktır.
SEO çalışması yaptırdığınız ajans belirli sürelerde size rapor sunmalıdır. Bu raporların kaynakları sağlam olduğu sürece raporlardan değişikliği net bir şekilde görmeniz mümkün olacaktır.
Raporlama süreci ve detayları yapılacak çalışmanın büyüklüğüne göre değişiklik gösterecektir. İyi bir ajans size en iyi raporlamayı düzenli olarak sunacaktır.
Sektörde ilk sayfa veya ilk sıra garantisi veren birçok şahıs veya firma bulunmaktadır. Eğer Google’a sahip değilseniz böyle bir garanti vermeniz doğru olmayacaktır. Bu gibi firmalardan uzak durmanızı önermekteyiz. Bulut İnteraktif olarak yaptığımız görüşmeler sonucunda olumlu sonuçlanan tüm işlerimizde müşterilerimize performans garantisi sunmaktayız.
Bu durum sizin için ve SEO çalışması yapan ajans için iyi olacaktır. SEO ve SEM süreçlerinin aynı ajans tarafından yönetilmesi sizi başarıya daha hızlı ve kalıcı ulaştıracaktır.
Öncelikle ajansınızı belirlerken çok dikkat etmelisiniz. SEO sektörü birçok yanlış bilginin bulunduğu bir sektördür. SEO çalışması için tercih edeceğiniz ajans size güven vermeli ve referanslarını mutlaka incelemelisiniz. Aksi durumda siteniz zarar görebilir.
SEO çalışmaları uzun süreli olmalıdır. İstenilen hedefe ulaşıldıktan sonra çalışma sürecinin sonlandırılması kalıcı bir sonuç sağlamayacaktır. Bu nedenle SEO sayfanız için sürekli olmalıdır.
İçerik SEO için olmazsa olmazdır. Sitenizde SEO amaçlı yayınladığınız içeriklerde kullanıcılar aradıkları sonucu bulmalı ve sitenizden mutlu ayrılmalılar. Bunun yanı sıra semantik yapılar içeren makaleleri sayfanızda yayınlamanız oldukça etkili olacaktır. Bunun için profesyonel yazarlar ile çalışmalısınız.
Bulut İnteraktif olarak yönettiğimiz SEO süreçlerinde içerikler ekimizde yer alan 12 kişilik içerik yazarı tarafından üretilmektedir.
Genellikle Bulut İnteraktif blogunda güncellemeler için içerikler üretmekteyiz. Bu içerikleri oluştururken Google Webmaster Blog’dan yararlandığımız için güvenebilirsiniz.
Google SEO konusunda oldukça fazla fayda sağlayan araçları ücretsiz olarak sunmaktadır. Bunlar; Search Console, Analiytics, PageSpeed Insights gibi araçlardır.
İçerik pazarlaması SEO’ya oldukça katkı sağlamaktadır. Blog sayfası olması içerik pazarlaması konusunda size kolaylık sağlayacaktır. Ancak blog sayfanızın olması veya olmaması sahip olduğunuz web sayfanıza göre değişiklik göstermektedir.
Bu sorunun bir çok cevap olabilir. Öncelikle profesyonel bir ekip tarafından sayfanızın crawl testleri yapılarak hataların giderilmesi gerekmektedir.
SEO çalışmasını bir bütün olarak değerlendirmemiz gerekir. Sitenize faydalı trafik sağlayabilecek her kaynak bu sürece katkıda bulunacaktır. Bu nedenle sosyal medya kanallarında var olmalısınız.
Web sayfanız için yapılan analiz sonucunda yazılımsal hatalar var ise bu konuda profesyonel bir destek almanız gerekir. Bulut İnteraktif olarak yazılımsal sorunlar ile ilgili raporu ilgili birimlerimize göndererek sorunların çözülmesine hızlı bir şekilde katkıda bulunuyoruz.
SEO çalışmasına başlamadan önce hedef kitlenizi iyi tanımalısınız. Sayfanızı ziyaret edecek kullanıcıların amaçlarını iyi bilmeniz gerekir. Bunun sonucunda ihtiyacınız olan trafiği getirecek kitleler için anahtar kelime analizi yapılmaktadır. Bu anahtar kelimelerin analizi için profesyonel yazılımlar kullanmanızı öneriyoruz.
Hemen Teklif İsteyin