Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
Yapısal Veri

Yapısal Veri (Structured Data) Nedir? Nasıl Yapılır?

17.07.2022

Dijital sistemlerde, bilgilerin belirli bir düzende kullanılması ve organize edilmesi gerekiyor. Organize edilmiş olan veriler genelde yapısal veriler olarak tanımlanır. Web sayfalarına erişim yapan kullanıcılara çeşitli konularda bilgiler veren ve bilgi iletilmesini sağlayan sistemlerdir. Structured data arama motorlarında yapılan aramalarda, kullanıcıların yaptıkları aramaları anlamlandırmakta ve istenilen bilgiye daha kolay ulaşılmasını sağlamaktadır.

Yapısal Veri Nedir?

Yapısal veri tanım olarak organize edilmiş bilgi ya da yapılandırılmış bilgi olarak açıklanabilir. Yapısal veriler kullanıldığında, web sitesi üzerinde yapılan arama işlemleri ile ilgili doğru sonuçlara ulaşmak kolay olacaktır. Arama motorları yapılandırılmış veriler sayesinde kullanıcılara daha fazla sonuç gösterebiliyor. Web sayfasında kullanılan kodlar, arama motorlarının içeriği daha kolay anlamlandırmasını sağlar. Yapısal verileri oluşturan bu kodlar, tüm arama motorları için düzenleniyor ve geniş koleksiyon olarak kullanılıyor.

Yapısal Veri Oluşturmanın Faydaları

Arama motorları botları, web siteleri içeriklerini farklı değerlendirebiliyor ve kullanılan kodlara göre veri sınıflandırmaları yapabiliyor. Yapısal verilerin sağladığı en büyük faydalar, web sitelerinin arama motorları sonuç sayfasında en üst sıralarda yer almayı sağlamasıdır. Arama motorlarında structured dataların kullanılması, üst sıralarda yer alabilmek için önemlidir. Google yapısal verilerle ilgili sürekli yenilikler yapıyor ve kullanılan çeşitlilikle en büyük faydanın elde edilmesini sağlıyor.

Yapısal Veri Nedir?

Yapısal Veri Biçimlendirmeleri

Yapısal verileri kullanarak web sitesini daha etkin ve kaliteli hale getirmek isteyenler veri biçimlendirme kavramları ile karşılaşabiliyor. Verilerin biçimlendirilmesi, veri kodlarının oluşturulmasıdır ve web sitesi oluşturma dillerinde çalışmalar yapılır. HTML biçimlendirme dili olarak tanımlanır ve web sitesinin ziyaretçilere en iyi şekilde gösterilmesini sağlar. Yapısal verilerin biçimlendirilmesini sağlayan kodlar, ziyaretçiler tarafından görülmez. Arama motorları, arama yapılan anahtar kelimelere göre veriyi anlamlandırarak daha düzgün ve arama amacına uygun olarak gösterilmesini sağlar.

Biçimlendirme Dili

Web siteleri içeriklerinde çeşitli biçimlendirme dilleri kullanılır. Yapısal verilerde bu biçimlendirme dillerinden birisidir. Web sitelerinde, verilerin organize bir şekilde iletilmesini ve daha düzgün gösterilmesi sağlar. Meta veri biçimi olarak kullanıldığı için ziyaretçiler tarafından görülen bilgiler değildir ve arka planda veri anlamlandırmasını sağlar. Yapısal verilerin tanımı yapılırken, biçimlendirme dili olduğu, html, meta veri biçimi olduğundan da bahsedilir.

Yapısal Veri Test Aracı

Yapısal Veri Çeşitleri

Web sayfalarının içeriğine ve işlevine göre yapısal verilerin çeşitleri değişebiliyor. Her site için farklı veriler ve biçimlendirme dilleri kullanılabiliyor. En çok kullanılan yapısal verilerin şunlar olduğu biliniyor.

  • Ürün,
  • İçerik haritası,
  • SSS,
  • Derecelendirme,
  • Etkinlik,
  • Logo,
  • Nasıl yapılır?
  • Video içerikler,
  • İletişim,
  • Site içi arama bölümü,
  • Makale,

Web sitelerinin içeriklerine ve kullanım amaçlarına göre kullanılacak veri biçimlendirmeleri belirleniyor ve arama motorları algoritmalarına uygun kodlar kullanılarak düzenleniyor.

SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz kontrol listesini inceleyerek daha düzenli bir SEO süreci yönetebilirsiniz. Bağlantıya tıklayarak detaylı bilgi alabilirsiniz : https://www.bulutinteraktif.com.tr/seo-kontrol-listesi/

Yapısal Veriler Neden Kullanılmalı?

Web siteleri kurulduktan sonra daha fazla ziyaretçi trafiği çekmeyi hedefliyor. Google ve diğer arama motorları, web sitelerine erişim için anahtar kelimeler kullanarak arama yapanlara, site içerik verilerine göre sonuç gösteriyor. Yapısal veriler, arama motorları sonuç sayfalarında üst sıralarda yer alabilmek, istenilen ziyaretçi trafiğine ulaşabilmek için önemlidir ve kullanılmalıdır. Veriler doğru biçimlendirme yapıldığında ve Google bu bilgileri kullanmaya başladığında olması gerekenden daha fazla trafik oluşmaya başlayacaktır.

Yapısal Veri Örneği

Yapısal Veri Ve Google İlişkisi

Web siteleri, arama motorlarında üst sıralarda yer alırken aynı zamanda öne çıkan snippet bölümünde de yer almaya çalışır. Google arama motorunun yapısal verileri kullanması, ziyaretçilerin güvenilir web sitelerini ilk sıralarda bulmasını sağlıyor. Google ile yapısal verilerin doğrudan bağlantılı bir ilişkisi vardır ve bu ilişki web sitesinin rakipleri önüne geçmesini sağlar. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak tüm web siteleri için önemlidir. Fazla trafiğe neden olacak tüm çalışmalar yapılmalı ve bunun için yapısal veriler kullanılmalıdır.

Google yapılandırılmış veri işaretleme yardımcısı aracını hemen incelemek için tıklayın.

Yapısal Veri ve Schema.org

Schema.org sitesi, yapısal veriler için resmi hizmet sitesi olarak kullanılıyor. Yayıncı olan web sitelerindeki bilgilerin düzenlenmesi, veri kullanım kurallarının oluşturulmasını sağlar. Yapısal verilerin kullanımı ile ilgili kuralların oluşturulduğu schema.org sitesinde veri protokolleri, yönlendirme grubu ve topluluk grubu olarak iki şekilde kullanılıyor. Yönlendirme grubu, sitedeki süreç yönetimini sağlarken, topluluk grubu, veri oluşturma, teklif etme, güncelleme gibi tüm işlemleri kapsıyor. Bu sitede, yapısal verilerle ilgili tüm kod parçalarını bulabilirsiniz.

SEO çalışmalarınız için profesyonel bir destek ihtiyacınız bulunuyorsa hemen bilgi alabilirsiniz : https://www.bulutinteraktif.com.tr/seo/

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: