Çok uzun süredir, sessiz bir şekilde yükselişe geçmiş olan yeni trend sesli aramalar, 2019 senesi içerisinde görmezden gelinmeyecek bir konu olma özelliğini taşımaktadır. Geçen sene birçok yazıya konu olan sesli aramanın bu denli yükselişi ve gelişiminden fazlaca bahsettiler, Teknolojinin çok daha ciddiye alındığı bu yıl ise sizde bu trende katılmaya hazır mısınız? Eğer değilseniz hazır olmanızı tavsiye ediyoruz.
Sesli Arama Özelliği Nedir?
Sesli arama diğer bir adı ile voice search olarak bildiğiniz üzere her zaman ki gibi arama kutusuna bir soru yazısı yazarak değil de yüksek ses ile bir soru sorarak nette arama yapılmasını sağlayan harika bir teknolojidir.
Sesli aramada yalnızca soru ve cevap için değil de; bu teknolojiyi kullanarak yapacağınız işlerden birkaç tanesi şunlar:
- Telefon görüşmesi
- Müzik çalma listesi hazırlayabilme
- Alışveriş
- Navigasyon
- Elektronik posta kontrolü
- Takvim kontrolü
Tabi ki bunları yapmak için bir asistana ihtiyacım yok ki dediğinizi duymuş gibiyim, ancak seneler önce akıllı telefonların, daha da kötüsü bilgisayarların çok gereksiz bir yenilik olduğunu söylediklerini hatırlatmak isterim. Hayatımızda bir kolaylık bulunca kullanmasak olmaz.
Sesli Arama Özelliği İle Yapabilecekleriniz
Bu teknoloji için yıllarca çalışan birçok mühendis uzman insanların gelecekte ki hayatını kolaylaştırmayı amaçlamıştır. Google, Apple, Microsoft gibi içerisinde dahiler bulunduran dev firmalar bu pazarın gelişmesinde 30 yıl sonraki hayatı düşünerek tasarlamıştır. İnsanların artık ev teknolojilerini bile ayağa kalkmadan ya da evde olmadan kontrol etme tecrübesini yaşatmaya başlamıştır.
Bu teknoloji ile yapılabilecek bazı şeyler;
- Mobil uyumluluğu ve de sayfa açılma hızını çokça arttırmak,
- ‘Long tail ’ başka bir deyişle anahtar kelimelere odaklanabilmek.
- Sorular için sadece cevapları olan değil, aynı zamanda soru soran içerikler üretebilmek,
- Feature snippet yani hedefleyerek yazmak.
Bunların detaylarını yazımızın devamın sizinle paylaşacağız. Bunlara ek olarak yapabileceklerinizi şöyle anlatalım. Kullanıcıların bu sorguyu yaparken ne amaçladığınızı bir düşünmelisiniz. Bu yıl 21 yaşına girmiş olan Google firması, yıllar geçerken programını akıllandırmaya ve kullanıcı dostu olmak için çalışmaya devam ediyor. Bunun şimdiki en önemli simgelerinden biri de kullanıcının amaçtır.
Sorgu amacı olarak da çevrilebilen user intent, bir kişinin hangi kelimeler ile arama yaptığının da bir adım önüne geçmekte ve kişi neden o aramayı yaptığına bile odaklanmaktadır. Sesli aramalar sırasında odaklanmamız gereken diğer bir nokta ise bu kısımdır. Bu nedenle içeriklerinizi yaratırken kişilerin amacını göz önünde bulundurun ve direk cevaplar sağlamaya çalışmalısınız.
Sesli Arama Optimizasyonu Nasıl Yapılır?
Konuşur gibi yazmalısınız. Metin biçiminde arama yaparken kısa ve de cümle olmayan bir şekilde arama ifadeleri kullanarak sesli aramalar genelde cümle şeklinde şekilleniyor. Mesela metin olarak arama yaptığınız da en popüler olan pazarlama podcastleri diye görünen sorgular, sesli bir biçimde ararken En popüler olan pazarlama podcastleri hangileri? Şeklinde yapılmaktadır.
Google’ın gerçek verilerine göre şimdi ki akıllı hoparlöre sahip olan kişilerin %44’ü onlar ile kurduğu etkileşimin bir insanla konuşmak gibi olduğunu söylemektedir. Ve hatta lütfen ve de teşekkür ederim gibi nezaket ifadelerini bile kullanıyorlar.
Bu konu hakkında dikkat etmeniz gereken diğer bir konu ise yazının çok kısa bölümlerden oluşması ve gayet yalın olmasıdır. Sesli arama sonuçları çoğunlukla kolay anlaşılabilir bir içerikten oluşur. Bu nedenle içerik her ne kadar karışık ve de bilgi yükü çok olursa olsun anlaşılır ve kısa birkaç cümleden oluşması çok önemlidir.
Sesli Arama İçin SEO’nun Önemi
Yerel bir SEO‘ya odaklanmalısınız. Sesli aramaların genel olarak yüzde elli sekizi yerel işletmeler ile alakalı birçok bilgiye ulaşmak için yapılmaktadır. Bu gibi aramaların çoğunluğu araba sürerken ve ya bir yere yürümek için tercih edildiği düşünüldüğün ise bu duruma pek de şaşırmamak lazım. Burada kullanabileceğiniz en kıymetli kaynak Google işletme sayfasıdır.
Eğer sizde sesli aramalarla ilgili konulara odaklanırken kullanılan akıllı hoparlörü incelemek isterseniz, bu konuda da Google Home ’un liderliği fazlasıyla önde götürdüğünü söyleyebiliriz.
Sesli aramalar için sonsuza kadar aynı kurallar ile de çalışmayacağı ve aynı şekilde seneler sonra de aynı etkiye sahip olmayacağını bilmekteyiz. Fakat en harika uygulamalar genellikle değerini korumaktadır. Yazı içerisinde önerdiklerimiz içerikleri güçlendirmek en harika uygulamaları oluşturmaktadır. Genellikle aramaların bize öğrettiği çok önemli bazı şeylerden biri de arama motorlarının harika olarak seçtiği sonucun pekte sırtı yere gelmemektedir. Bu nedenle geleceğin (çok yakın zamanda) teknolojisi sesli aramanın çok kısa zaman içerisinde adapte olmak gerek.
Bu zamanlarda insanların tüm sesli aramalar amacıyla kullandığı farklı bir çok araç hakkında bilgi sahibi olduğunuza göre, Google Asistanı da referans alarak sitenizi de çok iyi bir şekilde optimize etmek amacıyla kullanacağınız birkaç yönteme göz atabilirsiniz. Bunu yapmak için Google ’da zengin bir sonuç olmanız ya da Google uygulamaları içinde olmanız gerekmektedir.
İnsanların konuşma dili üzerindeki sorulara odaklanmalısınız. İçeriğin pazarlamak çok önemli gibi kısaltılmış arama terimlerine en uygun şekle getirmek çok iyi bir fikir gibi gelebilir de fakat sesli arama sonuçları için bir yolla çokta bir yere varamayız.
Özet olarak sesli aramalar için 2020 yılı mükemmel yükselişi durduramayacağız. Teknolojini bu kadar çabuk geliştiği ve büyük firmaların dahi uzman ekipleri sayesinde insanların hayat standartları için çok hızlı bir şekilde çalışmaya devam etmektedirler. Sesli aramaların popülerliğinin giderek artması ve insanların cihazlarına dokunmadan bile komut verebilmesi kullananların kolay kolay bırakabileceği bir özellik değildir.