Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA

SEO

Anasayfa » SEO

SEO kelimesi İngilizce kökenli bir kelime grubunun kısaltmasıdır. Search Engine Optimization kelime gurubunun ilk harflerinin kısaltmasından meydana gelen SEO kelimesi,  Türkçe olarak “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak kullanılır.

SEO’da temel amaç kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları aramalarda en üst sıralarda web sitenizin yerini almasıdır. Google gibi arama motorları ziyaretçilere en faydalı sayfayı göstermeye yönelik çalışırlar. Bunun için de arama motorlarının belli bir sıralama kriteri vardır.

Web sitenizi kurduktan sonra arama motorları tarafından belirlenen 200 üzerinde kritere göre optimize etmezseniz ziyaretçi çekemezsiniz.  Arama motorlarının kriterleri sürekli dinamik yapısı sebebiyle sürekli değişir ya da gelişir. Bu yüzden her zaman arama motorlarını takip ederek sitenizi SEO’ya uygun optimize etmelisiniz.

Web siteniz için SEO çalışmalarında profesyonel destek almadığınızda rakiplerinizin gerisinde kalabilirsiniz.  Bulut İnteraktif, Ankara SEO merkezli olmak üzere Türkiye’de birçok web sitesine optimizasyon hizmeti veren kreatif bir ajanstır.

Bulut İnteraktif’in sektöründe lider referansları,  güçlü alt yapısı ve çözüm odaklı ekibiyle web sitenizi arama motorlarında en iyi yerlere getirebilirsiniz. 

SEO, bir süreçtir. Bu süreçte iş ortağınız olarak Bulut İnteraktif ekibi sizlere nasıl yardımcı oluyor?

SEO

SEO Nasıl Yapılır?

SEO çalışması; Bulut İnteraktif tarafından size özel atanmış SEO danışmanı yönetiminde bir ekip tarafından yürütülen işlemler bütünüdür.  Ekibimiz web sitenizde site içi SEO ve site dışı SEO çalışmaları yürüterek arama motorlarına yönelik hedeflerinizde size destek oluyor. Profesyonel SEO uzmanları eşliğinde Bulut İnteraktif farkıyla web sitenizi zirveye taşıyabilirsiniz. 

 Siteniz için verilecek arama motoru optimizasyonu çalışmalarını site içi ve site dışı olarak iki başlıkta inceliyoruz. Bu iki disiplin kendi içinde bağımsız ancak yakın ilişki içinde yapılardır.

Site içi ve dışında doğru çalışmalarla arama motorlarında kalıcı bir sıralama elde edebilirsiniz.  Böylece web sitenize ücretsiz şekilde organik trafik çekebilirsiniz.

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Site içi SEO, web sitenizin bünyesinde arama motorlarının kriterlerine uygun olarak yapılan tüm müdahalelerdir. Optimizasyon çalışmaları öncelikle site içinde başlar. Bu aşama oldukça çok kolludur. Site içinde aldığınız sonuçlar sonrasında rakiplerinizi kolayca geride bırakabilirsiniz;

Teknik Hataların Giderilmesi

Web siteniz için optimizasyon çalışmasına başlamadan önce web sitenizde arama motorlarının kriterlerine uygun olmayan tüm hataları gidermeniz gerekiyor. Bu yüzden SEO danışmanlarımız öncelikle web sitenizi detaylı olarak analiz ediyor. Web sitenizde yer alan tüm SEO hatalarını belirliyor. Daha sonra teknik hataların tamamı gideriliyor.

SEO çalışmalarında başarı yakalamak için öncelikle sitenizin SEO açısından kusursuz olması gerekiyor. Bulut İnteraktif olarak tüm hataları giderdikten sonra yolumuza devam ediyoruz.  Web sitenizde teknik hatalar varsa SEO çalışmalarından istediğiniz sonuçları alamazsınız.

Detaylı Analizlerin Yapılması

Dijital dünyada işler belli verilere göre yürütülüyor.  SEO çalışmalarını yapabilmek için belli verilere ihtiyacınız var. Arama motoru optimizasyonunda ihtiyacınız olan tüm verileri elde etmek için detaylı analiz çalışması yapıyoruz.

SEO danışmanınız profesyonel araçlarla öncelikle hedef kitlenizi tanıyor. Hedef kitlenizi demografik olarak analiz ettikten sonra çalışmalarımız için belli bir veri topluyoruz. Web sitenizde tek amaç hedef kitleye ulaşarak onları siteye çekmektir. Bu yüzden hedef kitlenize kusursuz bir deneyim yaşatmak hayatidir.

Hedef kitle analizinden sonra sektörünüzü de tanımaya çalışıyoruz. Sektörünüzde rakiplerinizi ve sektör devlerini analiz ediyoruz. Rakip analizleriyle SEO çalışmalarımızı şekillendirerek hem başarılı olabiliyor hem de rakiplerinizin önüne geçebileceğiniz çalışmalar planlayabiliyoruz.  Analizlerimiz salt süreç başında değil, çalışma sırasında ve çalışma sonunda da devam ediyor.

Kurumsal SEO

Kaliteli İçerik Paylaşımı

SEO çalışmalarında en fazla geri planda bırakılan özelliklerin başında içerik gelir. Arama motorlarında yükselebilmek ve kalıcı olabilmek için kullanıcılara kusursuz bir deneyim yaşatmalısınız. Bunun için de içerikleriniz ziyaretçilerin her sorusuna cevap vermelidir. Öncelikle web sitenizde kaliteli ve özgün içeriklerin hazırlanmasına aracılık ediyoruz.

Bulut İnteraktif ekibindeki içerik yazarları tarafından sürekli oluşturulan içerikler doğru anahtar kelimelerle sonuç sayfalarında (SERP) üst sıralarda yer almanızı hedefliyor.  Mevcut içeriklerinizi de sürekli geliştiriyor ve optimize ediyoruz. Kaliteli, uzun ve özgün içerik her zaman sağlam bir sıralama elde etmenin anahtarıdır. “İçerik Kraldır” sözü Bulut İnteraktif’in ilk gününden itibaren önem verdiği bir prensiptir.

SEO Dostu URL Oluşturma

Web sitenizin sıralama almasında ve ziyaretçi çekmesinde URL yapısının da etkisi yüksektir. Web  sitenizdeki URL’lerin tamamını SEO dostu olacak şekilde optimize ediyoruz.  Web sitenizdeki URL’leri 4-5 kelimeyle sınırlı tutuyor ve odaklandığınız anahtar kelimelere de URL’de yer veriyoruz. Web sayfalarınız için Canonical etiketleri ve 301 yönlendirmelerini düzenli olarak optimize ediyoruz.

Multimedya Ögelerinin Optimize Edilmesi

Hem ziyaretçi hem de arama motorları açısından web sitenizde multimedya ögelerine yer vermelisiniz. İçerikleriniz sadece metinlerden meydana geliyorsa SEO performansınız düşük olacaktır. Web sitenizdeki tüm sayfalarda görsel, video,  ses kaydı, grafik, infografik gibi tüm multimedya ögelerinin profesyonel şekilde optimize edilerek kullanılmasını sağlıyoruz.

SEO Nedir?

Responsive Tasarıma Sahip Web Sitesi

İnternet kullanıcıları son yıllarda masaüstü cihazlar yerine mobil cihazları internet deneyimi için daha fazla tercih ediyor. Bu sebeple Google tarafından 2015 yılında yapılan köklü güncelleme ile mobil uyum resmi bir sıralama kriteri haline geldi. Arama motorları mobil uyumlu web sitelerine daha üst sıralarda yer veriyor. Bunun için Bulut İnteraktif olarak tüm mobil cihazlara ve tarayıcılara uyumlu bir web sitesi tasarımı ve tema kullanımı gerçekleştiriyoruz.

Etiket Optimizasyonları

Web siteniz için hem arama motoru botlarını hem de internet kullanıcılarını yönlendirmeniz gerekiyor. Bunun için meta etiketi, başlık etiketi ve title etiketi optimizasyonunu gerçekleştirmelisiniz. Bulut İnteraktif üyeleri olarak  ilgi çekici meta etiketleriyle ziyaretçilerin arama sonuçlarından sitenize gelmesini hedefliyoruz.  Başlıklarınızda metninizde bir düzen oluşturması adına Heading etiketlerini doğru şekilde kullanıyoruz. Ayrıca  arama motoru botlarının sayfanızı doğru sıralamalara alması adına title etiketlerinizi optimize ediyoruz.

Site İçi Linkleme

Web sitenizin SEO performansını arttırmanın yolu sitenize gelen ziyaretçileri en uzun süre sitenizde tutmaktan geçer. Bunun için de web siteniz içindeki bağlantıları iyi kurgulamalısınız. Profesyonel SEO danışmanı ekip üyelerimiz  tüm sayfanızı optimize ediyor. Optimizasyon çalışmalarından sonra web sitenizde birbiriyle alakalı olan yazılar arasında site içi linkleme oluşturuyor. Gelen ziyaretçilerin diğer yazılarınızı da okumasını sağlayarak SEO performansınızı yükseltiyoruz.

SEO Nasıl Yapılır?

 Site Haritasının Oluşturulması

Arama motoru botlarının sitenizde gezinerek sayfalarınıza index verebilmesi için site haritası oluşturulmalıdır. Bulut İnteraktif  site haritanızı çalışmaya başladığınız ilk andan itibaren oluşturur. Site haritanız varsa analiz edilir ve güncel olup olmadığına bakılır. Sitenize yeni eklenen tüm sayfalar site haritasına eklenerek arama motoru botları doğru şekilde yönlendirilir.

Site Hızı Arttırma

Site hızı, 200 üzerinde Google sıralama kriteri arasında ilk beş içinde yerini almaktadır. Bu yüzden web sitenizin  hızı çok önemlidir. SEO dünyasında 3 saniye kuralı vardır. Yapılan araştırmalar biri web sitenize girdiğinde üç saniye içinde açılmıyorsa muhtemelen terk edeceğini gösteriyor. Bu yüzden SEO danışmanınız süreç başında ve çalışma sırasında her zaman site hızınızı takip eder. Site hızınız yavaşsa arttırmak adına gerekli tüm müdahaleler yapılır.

Değişen Algoritmalar İçin Optimizasyon

Google, dinamik bir arama motorudur. Bu yüzden belli aralıklarla algoritmasında bazı değişiklikler yapar. Google tarafından duyurulan algoritmaların bazıları ufak çaplı olurken bazıları da köklü değişikliklerdir. Web sitenizde bu değişiklikleri takip etmelisiniz.  Yaşanan algoritma değişiklikleri sonrasında web siteleri hemen gerekli düzenlemeleri yapmalıdır.

Bulut İnteraktif ekibi Google ve diğer arama motorlarında yaşanan tüm algoritma değişikliklerini takip ediyor.  Yaşanan algoritma değişiklileri için hemen web sitenizde algoritma değişikliklerini gerçekleştiriyor. Yaşanan algoritma değişikliklerinden sonra sitenizin zarar görmemesi adına SEO danışmanlarınız hemen duruma müdahale ediyor.

Yukarıda bahsedilen tüm  çalışmalar Bulut İnteraktif tarafından SEO çalışmalarında yürütülen temel iş akışıdır. Ancak bu çalışmalar hedeflerinize göre çok daha detaylı hale gelecektir. SEO danışmanınız tüm çalışmaları sizin için optimize eder ve web siteniz için hedeflediğiniz yerlere gelmenizi sağlar.

Site İçi SEO

Rapor Toplantıları

SEO çalışmalarında istediğiniz zaman dönüşüm oranlarını görebilirsiniz. Bunun için doğru zamanı ve doğru araçları kullanmanız gerekiyor. Doğru analizlerle SEO çalışmalarınızı en etkili şekilde yorumlayabilirsiniz. Bulut İnteraktif tarafından sizlere atanan SEO danışmanınız tüm süreç boyunca çalışmalarda gelinen noktayı analiz ediyor.

Güçlü ölçme araçları üzerinden izlediğimiz SEO performansınızdaki değişimleri sizlere düzenli olarak düzenlediğimiz rapor toplantılarıyla sunuyoruz. Hem yüz yüze hem de farklı iletişim kanalları üzerinden haftalık, aylık ve proje süreci sonunda rapor toplantıları düzenleyerek süreci yönetmenizi sağlıyoruz.

Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?

Web sitenizin içinde yaptığınız çalışmalar kadar sitenizin dışında da gerekli müdahaleleri yapmanız gerekiyor. Site dışı SEO çalışmaları web sitenizin arama motoru performansı için hayati öneme sahiptir.   Site içi SEO çalışması yaparak web sitenizin arama motorlarında index alarak sıralamaya girmesini sağlıyoruz.

Site dışı SEO çalışmaları ise arama motoru sonuçlarındaki yerinizi sağlamlaştırmak ve yükseltmek için gereklidir. Bulut İnteraktif SEO danışmanınız site dışı SEO’da temel olarak şu çalışmaları yürütüyor;

Sosyal Medya Yönetimi

SEO çalışmalarında web sitenizin dışından en etkili trafik çekme araçlarından biri sosyal medya yönetimidir.  Sosyal medya uygulamaları üzerinde varlık göstererek takipçi kitlenize ulaşabilirsiniz. Sosyal medyadaki takipçi kitleniz web siteniz için en etkili trafik aracıdır. Bulut İnteraktif SEO ekibinde sosyal medya uzmanlarımız da hesap yönetiminde sizlere destek oluyor. Sosyal medya danışmanlığı hizmetimizi SEO çalışmalarıyla entegre şekilde veriyoruz.

Site Dışı SEO

Tanıtım Yazısı

Site dışında firmanızı ve web sitenizi tanıtabilmeniz için en etkili ve klasik yöntemlerden biri de tanıtım yazısıdır. Bulut İnteraktif ekibi web siteniz için etkili tanıtım yazılarının hazırlanması, hazırlanan tanıtım yazılarının paylaşılması ve dönüşümlerin raporlanması konusunda yardımcı oluyor.

 Basın Bülteni

Site dışı SEO çalışmalarında trafik çekebilmenin en etkili yollarından biri basın bültenleridir. E basın bültenleri sayesinde günlük ziyaretçi sayısı yüksek olan kanallar üzerinden trafik oluşturabilirsiniz. Bulut İnteraktif ekibinde yer alan profesyonel içerik yazarları sektörünüzde öne çıkmanızı sağlayan basın bültenleri oluşturma ve paylaşma konusunda sizlere yardımcı oluyor.

Güçlü Kanallardan Backlink Oluşturma

Web sitenize trafik çekebilmenin en etkili yolları arasında güçlü sitelerden backlink oluşturma vardır. Web sitenizin dışında SEO çalışmalarının etkisini arttırmak için belli platformlardan sitenize link çıkışı sağlanmalıdır. Bulut İnteraktif web siteniz için güçlü kanallardan backlink oluşturmanızda sizlere yardımcı oluyor. Ayrıca mevcut backlinklerinizi sürekli takip ederek size fayda sağlamayan bağlantılar için gerekli optimizasyonları gerçekleştiriyor.

SEO Uzmanı

Forum Tanıtım Projeleri

Forum siteleri, firmanızın ve kişisel web sitelerinin tanıtımlarını yapabilmek adına en etkili yöntemler arasındadır. Site dışı SEO çalışmalarımız kapsamında sektörünüzle ilgili güçlü forumlar üzerinden gerekli tanıtım projelerinizi optimize ediyoruz. Forum tanıtımları profesyonel şekilde yürütüldüğünde ciddi bir trafik akışı sağlanabilir.

Soru-Cevap Çalışmaları

Web sitenizi optimize ederken ziyaretçi kitlenizle etkileşime girmeniz gerekiyor. Marka itibarı SEO çalışmalarında çok önemlidir. Markanız hakkında soru-cevap sitelerinde de aktif olmanız gerekiyor. Web sitenize yönelik bu platformlarda yayınlanan sorulara karşı profesyonel cevap vererek gelişmiş PR çalışmaları ile yüksek trafik çekmenizi ve marka itibarınızı korumanızı sağlıyoruz.

Bulut İnteraktif SEO çalışmalarınızın tamamında sizlere destek oluyor.  Güçlü alt yapımız ve alanında uzman ekip üyelerimizden meydana gelen çalışma ekibimiz ile site içine ve site dışında tüm çalışmalarımız hakkında bilgi alabilirsiniz.

SEO Fiyatları

SEO Fiyatları

SEO desteği almak isteyen firma ve bireysel müşterilerin en çok ilgilendikleri süreçten biri SEO fiyatları oluyor. SEO fiyatlarımız için sizlere net bir tutar süreç başında belirtmemiz yanlış olur. Bulut İnteraktif sizi hedeflerinize ulaştırmaya odaklanan kreatif bir ajansıdır.  Bu yüzden öncelikle sizlerin hedeflerini dinliyoruz. Hedeflerinizi dinledikten sonra gerekli çalışmalarımıza başlıyoruz.

SEO çalışmalarımızı proje bazlı yürütüyoruz. SEO çalışmalarımız 3-6-12 ay gibi belli süreçleri kapsıyor. Bu süre hedeflerinize göre değişiyor.  Tanışma toplantımızdan sonra sitenizi analiz ediyoruz, sektörünüzü inceliyoruz ve hedeflerinizi de göz önünde bulundurarak bir proje oluşturuyoruz. Tüm bu süreçleri dikkate alarak sizlere fiyat teklifi veriyoruz.

SEO çalışmalarımız hakkında bilgi almak ve fiyat teklifi almak için hemen Bulut İnteraktif ile iletişime geçebilirsiniz.

SEO Çalışmalarında Sık Sorulan Sorular

SEO’yu mu yoksa SEM’i mi tercih etmeliyim?
SEO belirlenen bütçeler dahilinde yapılan bir çalışma türüdür. Arama motorunda istenilen konuma gelindiğinde tıklama başı ücret ödemeniz gerekmez. Ancak SEM’i tercih ettiğinizde tıklama, dönüşüm, görüntülenme gibi edinimler sonucunda ödeme yapmanız gerekmektedir. “İphone 11 Pro” gibi bir ürün sattığınızı varsayalım, bu sonuçta hedeflenen konumda yer almanız size bu ürün ile alakalı kitleden trafik gelmesini sağlar. Ancak SEM sonuçlarında edineceğiniz her bir trafik için TBM (Tıklama Başı Maliyet) üzerinden ücretlendirilirsiniz. Bu durum bazı sektörlerde yüksek rakamlara ulaşacağı için büyük bütçeler ayırmanız gerekebilir.
SEO teklifleri neye göre belirleniyor?
SEO çalışmaları bir bütün olarak değerlendirilmelidir. Dijital pazarlama kanallarının tümü bu çalışmanın içerisinde yer almalı ve markalaşma yönünde ilerlemek olduğunu düşünüyoruz. Bu teklifler sektör, kelime, rekabet bazlı olarak değişiklik göstermektedir.
SEO’da kullanılan araçlar nelerdir?
SEO konusunda birçok ücretli/ücretsiz aracı yazılım kullanılmaktadır. Bunlardan bir kısmı analiz, bir kısmı ise raporlama amacıyla kullanılır. Ajans olarak başlıca kullandığımız programlar şunlardır; Ahrefs, Semrush, Deepcrawl, Screaming Frog, Majestic, Google Search Console, Google Analytics, Similarweb, Ubersuggest gibi birçok aracı ajans olarak kiralayarak sizler için kullanıyoruz.
Site içi SEO çalışması nedir ve ne işe yarar?
SEO çalışması yaptırmak istediğini web sitenizin arama motorlarının belirledikleri kriterlere göre düzenlenmesidir. Bu düzenleme tasarımsal veya yazılımlar olarak yapılmalıdır. Sitenizin meta kod yapıları, güvenlik sertifikası, link yapısı, içerik, temiz kod yapısı, kırık linkler, açılış hızı gibi onlarca kriter açısından incelenerek yapılan düzenlemelerin tamamına site içi SEO denir.
Site dışı SEO çalışması nedir ve ne işe yarar?
Sahip olduğunuz web sitesinin dış kaynaklardan aldığı bağlantılar, zararlı bağlantılar gibi kriterler göz önünde bulundurularak yapılan çalışmadır.
Kullanıcı deneyimi (UX) ve SEO ilişkisi nedir?
Kullanıcı deneyimi SEO konusunda olmazsa olmaz kriterlerden biridir. Sayfanıza gelen trafiği en iyi şekilde değerlendirmek için kullanıcılara en iyi deneyimi sunmalısınız. Kısaca ziyaretçilerinizi memnun etmelisiniz. Bunu bir mağazanın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Şık bir vitrin insanları kendisine çeker ve o mağazayı ziyaret etmelerini sağlar.
Negatif SEO konusunda nasıl bir yol izliyoruz?
SEO portföyümüzde yer alan firmaların web sitelerini belirli periyotlarda inceleyerek zarar verebilecek dış oluşumların önüne geçmekteyiz. Genellikle rakipler tarafından yapılan bu tür çalışmalardan müşterilerimizi en iyi derecede korumaktayız.
SEO çalışmalarının sonuçlarını ne kadar sürede görebilirim?
Bu durum sektörünüze ve rakiplerinizin büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilir. Ortalama olarak bir süreç vermemiz gerekirse 4-8 ay diyebiliriz. Bu süreç SEO çalışmasında yer alan takımın süreci iyi yönetmesi ile alakalı olacaktır.
Mevcut SEO ajansımın sitemi iyi yönde geliştirdiğini nasıl anlayabilirim?
SEO çalışması yaptırdığınız ajans belirli sürelerde size rapor sunmalıdır. Bu raporların kaynakları sağlam olduğu sürece raporlardan değişikliği net bir şekilde görmeniz mümkün olacaktır.
SEO çalışmalarının raporlama süreci nasıl işliyor?
Raporlama süreci ve detayları yapılacak çalışmanın büyüklüğüne göre değişiklik gösterecektir. İyi bir ajans size en iyi raporlamayı düzenli olarak sunacaktır.
Başarı garantisi veriyor musunuz?
Sektörde ilk sayfa veya ilk sıra garantisi veren birçok şahıs veya firma bulunmaktadır. Eğer Google’a sahip değilseniz böyle bir garanti vermeniz doğru olmayacaktır. Bu gibi firmalardan uzak durmanızı önermekteyiz. Bulut İnteraktif olarak yaptığımız görüşmeler sonucunda olumlu sonuçlanan tüm işlerimizde müşterilerimize performans garantisi sunmaktayız.
SEO ile Ads’i aynı ajansı yürütmesinin faydaları nelerdir?
Bu durum sizin için ve SEO çalışması yapan ajans için iyi olacaktır. SEO ve SEM süreçlerinin aynı ajans tarafından yönetilmesi sizi başarıya daha hızlı ve kalıcı ulaştıracaktır.
SEO ajansımı hangi kriterlere göre seçmeliyim?
Öncelikle ajansınızı belirlerken çok dikkat etmelisiniz. SEO sektörü birçok yanlış bilginin bulunduğu bir sektördür. SEO çalışması için tercih edeceğiniz ajans size güven vermeli ve referanslarını mutlaka incelemelisiniz. Aksi durumda siteniz zarar görebilir.
SEO’yu ne kadar süre yapmam yeterli olur?
SEO çalışmaları uzun süreli olmalıdır. İstenilen hedefe ulaşıldıktan sonra çalışma sürecinin sonlandırılması kalıcı bir sonuç sağlamayacaktır. Bu nedenle SEO sayfanız için sürekli olmalıdır.
SEO’ya uyumlu içerik yazarken nelere dikkat ediliyor?
İçerik SEO için olmazsa olmazdır. Sitenizde SEO amaçlı yayınladığınız içeriklerde kullanıcılar aradıkları sonucu bulmalı ve sitenizden mutlu ayrılmalılar. Bunun yanı sıra semantik yapılar içeren makaleleri sayfanızda yayınlamanız oldukça etkili olacaktır. Bunun için profesyonel yazarlar ile çalışmalısınız.
SEO danışmanlığına içerik üretimi dahil mi?
Bulut İnteraktif olarak yönettiğimiz SEO süreçlerinde içerikler ekimizde yer alan 12 kişilik içerik yazarı tarafından üretilmektedir.
Google güncellemelerini nasıl takip edebilirim?
Genellikle Bulut İnteraktif blogunda güncellemeler için içerikler üretmekteyiz. Bu içerikleri oluştururken Google Webmaster Blog’dan yararlandığımız için güvenebilirsiniz.
Google’ın ücretsiz verdiği hizmetler nelerdir?
Google SEO konusunda oldukça fazla fayda sağlayan araçları ücretsiz olarak sunmaktadır. Bunlar; Search Console, Analiytics, PageSpeed Insights gibi araçlardır.
Blog sayfasının SEO’ya etkisi nasıldır?
İçerik pazarlaması SEO’ya oldukça katkı sağlamaktadır. Blog sayfası olması içerik pazarlaması konusunda size kolaylık sağlayacaktır. Ancak blog sayfanızın olması veya olmaması sahip olduğunuz web sayfanıza göre değişiklik göstermektedir.
Sitem arama sonuçlarında hiçbir şekilde görünmüyor. Ne yapmalıyım?
Bu sorunun bir çok cevap olabilir. Öncelikle profesyonel bir ekip tarafından sayfanızın crawl testleri yapılarak hataların giderilmesi gerekmektedir.
Sosyal medya SEO çalışmalarıma fayda sağlar mı?
SEO çalışmasını bir bütün olarak değerlendirmemiz gerekir. Sitenize faydalı trafik sağlayabilecek her kaynak bu sürece katkıda bulunacaktır. Bu nedenle sosyal medya kanallarında var olmalısınız.
SEO çalışması yapabilmek için yazılım ekibine ihtiyaç var mı?
Web sayfanız için yapılan analiz sonucunda yazılımsal hatalar var ise bu konuda profesyonel bir destek almanız gerekir. Bulut İnteraktif olarak yazılımsal sorunlar ile ilgili raporu ilgili birimlerimize göndererek sorunların çözülmesine hızlı bir şekilde katkıda bulunuyoruz.
SEO’ya uygun anahtar kelimeler nasıl belirlenir?
SEO çalışmasına başlamadan önce hedef kitlenizi iyi tanımalısınız. Sayfanızı ziyaret edecek kullanıcıların amaçlarını iyi bilmeniz gerekir. Bunun sonucunda ihtiyacınız olan trafiği getirecek kitleler için anahtar kelime analizi yapılmaktadır. Bu anahtar kelimelerin analizi için profesyonel yazılımlar kullanmanızı öneriyoruz.
Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: