SEO ve Google Ads’e yatırın yapmanız gerekiyor fakat hangisine ne kadar yatırım yapacağınız konusunda fikriniz yok mu? Hemen yazımızın devamını okuyabilirsiniz.
SEO
Arama motoru optimizasyonu web siteniz ve sayfalarının arama motorlarında organik sonuçlarda gösterilecek şekilde optimize etme işlemidir. Arama motorları sayfanızın kalitesini ve alaka düzeyini hesaplayarak sıralama yapmaktadır. Bu nedenle SEO çalışmalarının büyük bir kısmı arama motorlarının çalışma mantığını anlamak, neye önem verdiğini bulmak ve sayfalarınızı bu kriterlere göre optimize etmekten geçer.
SEO’nun Artıları
1. Organik Trafik
İstediğiniz anahtar kelimelere yapılan çalışmalar sonucunda arama motorlarında yüksek sıralamada yer alabildiğiniz sürece tutarlı bir trafik elde edersiniz. SEO çalışmalarına kısa bir ara vermeniz durumunda dahi trafik gelmeye devam edecektir.
Diğer pazarlama araçlarında ile karşılaştırıldığında durum şöyle özetlenebilir. Google ADS reklamlarını bir pazarlama musluğu gibi düşünün. Musluğu açtığınızda trafik gelmeye başlar. Ancak musluk kapandığında (reklam bütçesi tükendiğinde) trafik gelmeyecektir.
SEO, uzun vadeli ve ölçeklenebilir sonuçlar için en iyi dijital pazarlama kanallarının başında gelmektedir.
2. SEO Uzun Vadede Daha Ucuzdur
Elde edilen trafik için ziyaretçi başına (tıklama başına) ücret ödenmediği için uzun vadede PPC reklamları ile karşılaştırıldığında daha ucuz olduğunu söyleyebiliriz.
SEO’nun Eksileri
Olumsuz durumlar ile karşılaşılabilir.
1. SEO Çalışmaları Zaman İster
İki milyon sayfa arasında yapılan araştırmalar ve karşılaştırmalar sonucunda başarı oranı %5,7’dir. (İlk sayfayada yer alan siteler baz alındığında.)
Şanlı olanların bile %5,7’sinin ilk sayfaya gelmeleri ortalama 2-6 ay sürüyor.
2. SEO Benzersiz ve Kaliteli İçerik Gerektirir
İnsanlar internette aradığı bilgileri alanında uzman kişilerden öğrenmeyi tercih ederler. İçerik hazırlama konusunda bilgi ve tecrübeniz varsa kendiniz hazırlayın. Eğer böyle bir yeteneğiniz yoksa içerik ekibi oluşturabilirsiniz.
Fakat bu durum küçük ve orta ölçekli işletmeler için oldukça pahalı ve zaman alıcı olabilir.
Google ADS
Google reklamlarında ödeme tıklama başına yapılır.(PPC) Bugün Facebook, Twitter, Quora gibi birçok sosyal medya ağlarını benimsedik. Bunlarda PPC iş modeli ile reklam yayıncılığı yapıyorlar.
Google ADS Artıları
PPC’nin bazı avantajlarına göz atalım.
1. PPC Hızlıdır
SEO çalışmalarında günler, haftalar, aylar beklemeniz gerekebilir. Ancak PPC için bu durum çok hızlıdır.
2. PPC Hedeflemeye İzin Verir
Farklı türde (Demografi, Coğrafya vb.) hedefleme yaparak müşteri kitlenize ulaşabilirsiniz. Sadece istediğiniz kişilere reklam yayını yapabilirsiniz.
3. PPC Hızlı Geri Bildirim Sağlar
PPC ile hızlı geri bildirim alabilirsiniz. Neyin işe yarayıp yaramadığını anlamak için bir kampanya oluşturabilir ve A/B testleri uygulayarak sonuçları görebilirsiniz.
Google ADS Eksileri
PPC reklamlarının artıkları olduğu gibi eksileri de mevcut.
1. Maliyetler Yüksek Olabilir
PPC reklamlarında sektöre göre tıklama başı maliyet(TBM) çok yüksek olabilir. Bu durumda yaptığınız yatırımların karşılığını alamayabilirsiniz.
2. Etkinliğini Kaybedebilir
Reklamların uzun vadede yayınlanmaları sürekli görsel tasarımların ve metinlerin değişmesi gerekir. Aksi durumda reklam körlüğü yaşanabilir. Kullanıcıların göz aşinalığı olacağından reklamlarınızı farketmeyebilirler.
3. Para Kazanmak İçin Paraya İhtiyacınız Olacak
PPC ile bir kampanya başlatmak için paraya ihtiyacınız olacak. Kampanyalarınızı nasıl optimize edeceğinizi bulana kadar para kaybetme ihtimaliniz yüksektir.
İşim İçin Hangisini Tercih Etmeliyim?
Hiçbiri diğerinden daha iyi veya daha kötü değildir. Her ikisi de trafik kaynağıdır. Bunu anlamak için bazı konuları değerlendirmeniz gerekir.
1. Yeni Bir Ürününüz Var
Organik trafik almak için insanların zaten aradığı konuları hedeflemeniz gerekir. Ancak yeni bir ürün için pazarlama yapıyorsanız insanların onu aramamış olması muhtemeldir.
Bu durumda PPC reklamları kullanmak daha iyi olabilir
2. Bir Etkinlik İçin Hazırlanıyorsunuz / Bir Seferlik Teklifiniz Var
Bir etkinlik veya lansman için hazırlık yapıyorsanız SEO doğru bir strateji olmayabilir. SEO zaman alacaktır. Sıralamaya girdiğinde etkinlik bitmiş olabilir. Bu gibi durumlar için de PPC reklamları daha etkili olacaktır.
SEO ve Google ADS : Birlikte Kullanımı
Her iki kanalda işletmeniz için karlıysa neden ikisini birden yapmak istemiyorsunuz?
Bulut İnteraktif’de yaptığımız tam olarak bu.
SEO tabiki önceliğimiz fakat biz de ücretli tarafı ihmal etmiyoruz. Her iki kanal için de en fazla etkiyi alabilmek için sürecimizi yönetiyoruz.