Google’da üst sıralarda yer almak bir çok web sayfası sahibinin isteğidir. Ancak Google’da üst sıralarda yer almak 2022 yılında daha zor bir hale geldi.
SEO’yu ciddiye alarak uygun bir çalışma ile üst sıralarda yer almanız imkansız değil.
Bu yazımızda 2022 yılında uygulamanız gereken bazı SEO ipuçlarını inceleyeceğiz.
- Önemli konulara odaklanın
- Arama amacını aklınızda tutun
- İlgi çekici başlıklar bulun
- Trafiği azalan içerikleri güncelleyin
- Dahili bağlantılarla önemli sayfalara yönlendirin
- Sayfa deneyimini artırın
- Karma amaçlı anahtar kelimelere odaklanın
- SSS sayfası oluşturun
- İçeriklerinizde uzman alıntıları yapın
- Öne Çıkan Snippet’ları optimize edin
- Görsel linklemesini artırın
- Ölü bağlantıları düzenleyin
- İçerik denetimi yapın
- Daha fazla backlink edinin
Önemli Konulara Odaklanın
İnternette SEO konusunda okuduklarınızın birçoğu kanıtlanmamış fikirlerdir. Tabi ki SEO konusunda önemli tavsiyeleri dikkate almalısınız ancak size fayda sağlamayacak tavsiyeleri uygulamak için zaman kaybetmeyin.
- Uzun kuyruklu anahtar kelimelere (LSI) odaklanmayın.
- Uzun içerikler üretmeye çalışmayın.
- Sosyal sinyaller alın.
Arama Amacını Aklınızda Tutun
Google’da üst sıralarda yer almak istiyorsanız, arama yapan ziyaretçilerin aradığını sunmalısınız. Arama amacı SEO’da tartışmasız en önemli konulardan biridir.
Bir ziyaretçi bilgi almak amaçlı veya bir ürün satın almak amacıyla arama yapabilir. Bu iki arama amacını göz önünde bulundurarak ziyaretçilerinize içerik sunmalısınız.
Arama amacı hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.
İlgi Çekici Başlıklar Bulun
Google 2021 yılı Ağustos ayında yaptığı açıklamada; arama sonuçlarını sıralarken başlıkların daha az, sayfadaki h1 etiketleri gibi diğer metinlere daha çok güvendiği belirtmiştir.
Bu nedenle, arama sonuçlarında ziyaretçilerin sitenizi tıklamasını istiyorsanız daha yaratıcı ve ilgi çekici başlıklar oluşturmaya dikkat etmelisiniz.
Trafiği Azalan İçerikleri Güncelleyin
Sitenizin trafiği çok artabilir ancak bazı sayfalarınız trafik kaybetmiş olacaktır. Bu nedenle trafiği azalan içeriklerinizi yenilemeniz ve yeniden yayınlamanız avantaj sağlayacaktır.
Bu sayfalarınızı Google Search Console üzerinden tespit edebilirsiniz.
Dahili Bağlantılar İle Önemli Sayfalara Yönlendirin
Dahili bağlantılar, web sitenizde bir sayfadan başka bir sayfaya verilen bağlantılardır.
Yeni içeriklerinizden veya sayfanı ile uyumlu içeriklerden önemli sayfalarınıza bağlantı verebilirsiniz. Kullanıcıları ilgili içeriğe merak uyandıran bir başlık ile yönlendirmeniz kullanıcıyı memnun ederken, sitenizde geçirdiği sürenin de artmasına yardımcı olur.
Sayfa Deneyimini Artırın
Google, sayfada deneyiminin önemini 2021 yılında mobil cihazlarda dikkate aldığını duyurmuştur. 2022 Şubat ayı itibari ile masaüstü cihazlar için de bu kriterin dikkate alındığını duyurdu.
Araya giren popup reklamların kullanılmaması gerektiğini önemle duyurdu. Bunun yanı sıra SSL sertifikası kullanarak HTTPS’ye geçmeniz gerekiyor. Bunlar haricinde görsel yük ve etkileşim gibi kriterleri de göz önünde bulundurmanız gerekiyor.
SSL sertifikasının SEO’ya etkisini hemen öğrenin!
Karma Amaçlı Anahtar Kelimelere Odaklanın
Tüm arama yapanlar bir anahtar kelime arattıklarında mutlaka aynı şeyi aramazlar. Bu, karma amaçlı bir anahtar kelime olarak bilinir. Bu tür aramaları göz önüne alarak içeriklerinizi oluşturun.
Rekabet gücü düşük anahtar kelimeleri nasıl bulacağınızı öğrenmek için hemen ilgili içeriği ziyaret edebilirsiniz. https://www.bulutinteraktif.com.tr/rekabet-gucu-dusuk-anahtar-kelimeler/
SSS Sayfası Oluşturun
Bir konuyu araştırırken, genellikler insanların aradığı birçok ilgili soruyla karşılaşırsınız.
“en iyi kahve makinesi” gibi bir arama yaptığınızda en iyi kahve makinesi hangisi, en iyi kahve makinesi markaları, en iyi kahve makinesi fiyatları gibi aramalarında gerçekleştiğini görebilirsiniz.
İlgili sayfanızda ziyaretçilerin bu tür sorularına cevap vermeniz kullanıcıyı memnun edecektir. Google ziyaretçiyi memnun eden içerikleri mutlaka ödüllendirecektir.
Uzman Alıntıları Ekleyin
Kimse her konuda her şeyi bilemez. Bu nedenle, içerik yayınladığınız konularda bilgi sahibi olabilirsiniz ancak uzman olmayabilirsiniz.
Bunun önüne geçmek için içeriğiniz ile alakalı uzmanların alıntılarını ekleyin.
Öne Çıkan Snippet’ları Optimize Edin
Öner çıkan snippet’lar, arama sonuçlarında görünen en üst sıradaki sayfalardan alıntılardır. Sıfırın sonuç olarak adlandırılır.
Yüksek hacimli bir kelime için kazanabilirseniz, ziyaretçi 1. sonuca gitmeden sizi tercih edeceği için önemli ölçüde trafik artışı yaşabilirsiniz.
Görsel Linklemesini Artırın
Sitenizde info grafikler, özel görseller vb. öğeler varsa başkaları bunları içeriklerinde kullanabilir. Bunu yaparken genellikle görüntüyü direk sitenizden kullanılırlar.
Bu görsellerinize bağlantı vermeniz durumunda backlink elde edebilirsiniz. Backlink alamadığınız durumda görseli kullanan yazara ulaşarak bağlantı isteyebilirsiniz.
Ölü Bağlantıları Düzenleyin
Silinmiş veya kaldırılmış sayfalara verilen bağlantılar tarama bütçenizi boşa tüketebilir. Mevcut olmayan bir sayfanıza verdiğiniz bir bağlantılın hiçbir faydası olmayacaktır.
Bu nedenle, geri bağlantıları olan sayfaları kontrol ederek ölü sayfalara verilen bağlantıları düzenlemeniz gerekir.
Ölü bağlantıyı alakalı bir bağlantıya yönlendirdiğinizden emin olun.
İçerik Denetimi Yapın
İçerik denetimi, web sitenizdeki sayfaların amaçladığınız gibi performans gösterip/göstermediğini analiz etmenizdir. Düşük performans gösteren sayfalarında güncelleme, içeriği birleştirme veya silme konusunda karar vermelisiniz.
Daha Fazla Backlink Edinin
Backlink, Google’ın en önemli üç sıralama faktörlerinden biridir. Bu nedenle bir edindiği backlink ile organik trafiği arasında bir ilişki olması şaşırtıcı değildir.
Bu durum sayfanızın üst sıralarda yer almalı için yüzlerce veya binlerce backlink’e ihtiyacı olduğu anlamına gelmez. Anahtar kelimenin rekabet durumuna bağlıdır.
SEO konusunda danışmanlık almak isterseniz biz buradayız 🙂
SEO sayfamızı inceleyerek detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.