Web sitesi sahiplerinin en büyük hedefi rekabet gücü yüksek anahtar kelimelerde üst sıralarda yer almaktır. Bu durum kısa vadede çok zor hatta imkansıza yakındır. Özellikle yeni bir web sitesine sahipseniz bu sizi daha fazla zorlar.
Yüksek güçlü anahtar kelimeleri hedeflerken ilk başlarda bir yandan da daha düşük rekabet gücü olan anahtar kelimeleri hedeflemelisiniz. Sizin için basit bazı yöntemlerle rekabet gücü düşük anahtar kelimeleri nasıl bulacağınızı anlatacağız.
Düşük rekabette nasıl yüksek sıralama elde edeceğinizi bu yazımız sonunda bulacaksınız. Unutmayın başarılı bir SEO çalışması için rekabet gücü düşük anahtar kelimelerden işe başlamak çok doğru bir yoldur.
Yüksek hacme sahip düşük rekabetli anahtar kelimelere ulaşmak için şu adımları izleyebilirsiniz;
Konulara Yönelik Beyin Fırtınası Yapın
Öncelikle hedef kitlenizin gözünden düşünmeye çalışmalısınız. Bunun için hedef kitlenizin Google üzerinden ne arayacağını düşünerek bunları not edebilirsiniz. Bunun için direkt cümle yazmanıza gerek yok. Geniş bir çerçevede kelime gruplarını beyin fırtınası olarak belirleyebilirsiniz.
Mesela halı yıkama hizmeti verdiğinizi düşünelim.
Bunun için kullanıcılar;
- Halı yıkama fiyatları
- Ankara halı yıkama firmaları
- Halı yıkamacı numarası gibi kelimelere odaklanacaktır.
Bunun için çok derin düşünmeniz gerek yok. Sadece aklınıza gelen 5-10 fikri yazarak beyin fırtınasını tamamlayabilirsiniz.
Bir Anahtar Kelime Araştırma Aracı Kullanarak Fikirlerinizi Çeşitlendirin
Hedef kitlenizin arayabileceği anahtar kelimeleri sizin düşüncenize göre yazmak yeterli olmayacaktır. Bunun için ücretli ya da ücretsiz bir anahtar kelime aracı kullanmanız gerekiyor. Bunun için aylık arama hacimleri ile birlikte çok fazla kelime ve kelime grubunu barındıran anahtar kelime fikirlerine ulaşabileceğiniz bir araç bulabilirsiniz. Anahtar kelime analizi çok önemli bir adımdır.
“Düşük Rekabet” Barındıran Anahtar Kelimeler İçin Filtre Kullanın
Anahtar kelime arama araçları belirli zorluk puanlarıyla çalışır. Anahtar kelime zorluk puanları Google üzerinde ilk sayfada yer almanın ne kadar zor olacağını gösterir. Böylece düşük rekabetli anahtar kelimelere yönelik filtrelemeler yaparsanız bu kelime gruplarına ulaşabilirsiniz.
Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeleri Bulmak Kolay mı?
Bir analiz aracı kullanarak düşük rekabetli anahtar kelimeleri bulmak çok kolay gibi görünebilir. Ancak bu görüldüğü kadar basit olmayabilir. Çünkü Google yüzlerce sıralama kriteri kullanmaktadır. Bu yüzden bir SEO aracının tüm kriterleri devreye alarak doğru zorluk ölçüsü hesaplaması imkansızdır.
Bazı sıralama faktörleri tamamen SEO uzmanlarının ve web sitesi sahiplerinin deneyimleri ve düşüncelerini içeriyor. Sıralama faktörlerinin çok azı Google tarafından direkt olarak kabul ediliyor. Bu yüzden Google üzerinde sıralama kriterlerini kesin olarak bilemeyeceğiniz için doğru sınıflandırma yapmak zor olacaktır.
Her SEO aracı farklı bir strateji ile anahtar kelime zorluk hesaplaması yapar. Bunun için araçlar arasında farklılık söz konusu olabilir. Genellikle ilk 10 sayfayı barındıran alan adlarının değerlendirilmesi ile yapılan hesaplamalar daha doğru olacaktır. Doğru aracı kullanarak anahtar kelimenin düşük rekabetli olduğuna dair fikir edinebilirsiniz.
Anahtar Kelimelerin Rekabet Gücünü Belirleyen Unsurlar Nelerdir?
Anahtar kelimeleri rekabet gücünü belirleyen çok sayıda unsur bulunur. Sizler için anahtar kelimelerin rekabet gücünü belirlemede etkili faktörlerden bazılarını sunacağız;
Arama Amacı
Bir anahtar kelime grubunda zorluk çok düşük görülse de arama yapanların ihtiyacı olan içerik türünü oluşturmadan sıralamaya giremezsiniz. Anahtar kelime araştırması yaparken ayrıca içerik türünüz için önemli olacak anahtar kelimeleri bulmalısınız.
Arama amacına göre arama türleri genel olarak 4 grupta toplanabilir;
- Bilgilendirici Arama Kullanıcıların Google üzerinde arama yaparken bir konu hakkında bilgiye ulaşmak istedikleri arama türüdür.
- Bir Web Sitesine Yönelik Arama: Kullanıcılar Google üzerinde bir web sitesini aramaya yönelik yani bir amaca yönelik arama yaparlar.
- Ticari Arama: Arama yapan kişi genellikle bir ürün ya da hizmeti satın almak için karar vermeye yönelik araştırma yapar. Burada ürün olsa da kullanıcı hangisini alacağına karar vermemiş olur.
- İŞlemsel Arama: Arama yapan kullanıcı bir ürün satın almak istiyorsa direkt satın almaya yönelik yaptığı aramalardır.
Anahtar kelimenizi doğru gruba koyarak hitap ettiğiniz kitleye ulaşmalısınız. “Ucuz” kelimesini barındıran bir anahtar kelimede işlemsel bir arama yapıldığını ve satın almaya yönelik yapıldığını anlayabilirsiniz. Ayrıca “nasıl”, “nedir” gibi ifadeleri barındırıyorsa bilgilendirici arama yapılıyordur.
Web Sitesi Yetkisi
Domain Rating bir web sitesi için çok önemlidir. Web sitesinin backlink profiline göre 0 ile 100 arası bir değerlendirme yapılır. Dünyada ve ülkemizde birçok SEO uzmanı Google’ın sıralama algoritmasında web sitesi yetki ölçüsü kullandığını düşünmektedir. Bu durum Google tarafından her durumda uygulandığı kabul edilmese de çok güçlü bir algı.
Düşük rekabet KD puanı olan düşük rekabetli anahtar kelimelerde en üst sıradaki tüm web sayfalarının yüksek etki derecesine sahip web sitelerinden olduğunu görmeniz çok olası. Bunu deneyerek sizler de görebilirsiniz. Her alanda büyük web siteleri SERP sonuçlarında önde yer alır. Çünkü bu siteler insanların ziyaret etmek istedikleri platformlardır.
Sıralama zorluğunun göreceli olduğunu da unutmayın. Yeni bir halı yıkamacı için “halı yıkama firması” kelimesi rekabeti yüksek bir alandır. Ancak insanlar direkt size ulaşmak için yazıyorsa yani markanızın etki alanı güçlüyse bu sizin için daha kolay bir kelime grubudur.
Yüksek Kalitede Geri Bağlantı
Anahtar kelime zorluğu en üst sırada yer alan sayfaları işaret eden geri bağlantı sayısına bakar. Sayfaların kalitesi çok da önemli değildir. Web sitesinin ve sayfanın alaka durumu, sayfanın yetkisi, sayfadaki bağlantıların yerleşimi ve içerik önemli kalite araçlarıdır.
Düşük rekabet oranına sahip anahtar kelimeleri seçerken üst sıralarda yer alan sayfaların geri bağlantı profillerini manuel olarak kontrol etmenizde yarar var. Böylece doğru düşük rekabetli anahtar kelimeleri seçmeyi başarabilirsiniz.