Sosyal medya aynı anda birçok kişiye hitap edebilen ve markaların tanıtımlarının gerçekleştirilebilmesi için oldukça uygun bir ortada sahip olan uygulamalar arasında yer alır. Markaların sosyal medya kullanması için 5 neden şöyle sıralanabilir;
Potansiyel Müşteri
Markanın ürün hizmeti verdiği alana göre arama yapabilen müşteri için marka adını görmesi ve duyması potansiyel bir alım gücü anlamına gelmektedir. Bu nedenle markaların sosyal medya uygulamalarını tercih etmeleri gerekir.
Müşteri Sadakati
Marka adının bilinilirliği aynı zamanda müşteri sadakatini de beraberinde getirmektedir. Sosyal medya içerisinde yer almış bir marka ismini ön plana çıkararak belirli bir müşteri kitlesi elde eder ve bu durumda satış oranı yeni müşteriler ile beraber artış gösterir.
Sosyal Medya Kullanıcılarının Nefret Ettiği 10 Şey
Sosyal medya kullanıcıları takip ettiği markaların her ne kadar takipçisi olsa dahi onları bu takipten uzaklaştıracak bazı etkenler vardır.
- Markaların sadece kendi reklamları olan içerikleri paylaşması.
- Yeterli müşteri hizmetleri desteğinin verilmemesi.
- Markaların her trendi takip etmeye çalışması.
- Çok sık paylaşım yaparak takipçilerini sıkması.
- Hesaplarda uzun süre paylaşım yapmaması.
- Paylaşımlarda aşırı düzeyde hashtag ve emoji kullanması
- Markalarını rencide edici paylaşımlar yapması.
- Siyasi ve politik paylaşımlar yapması.
- Özensiz ve yazım yanlışı yaparak paylaşım yapması.
Reklam Ortaklığı
Sosyal medya uygulamaları içerisinde reklam ortaklığı yapman ve sponsorlu reklam vermek nokta atışı hedefleme sisteminin başını çekmek anlamına gelir. Uygulamalar dahilinde sponsorlu bir reklam alımı ile potansiyel müşteriye ulaşım sağlamak daha kolay ve hızlı olur.
Kanaat Önderliği
Markanın içerisinde bulunduğu sektöre dayalı olarak haberler, ilgili yazılar ve görüşleri paylaşmak sosyal medya uygulamaları içerisinde kanaat önderi bir konuma gelinmesini sağlar. Müşterinin ilgisini çeken bu paylaşımlar ile markanın alım gücünde ciddi bir artış oluşur.
Mağaza Ziyaretleri
Sosyal medya uygulaması kapsamında markanın kendi adına açmış olduğu hesabı üzerinden kendi mağazasına müşteri çekebilmesi daha kolay olur. Ürünleri sosyal medya uygulaması üzerinden göstermek, satışı mağazadan ya da uygulama üzerinden yapmak ve her iki alanda da ziyaretçi çekimi yaparak potansiyel müşterinin ilgisini üzerine toplamak mümkün olmaktadır. Web sitesinin günlük ziyaretçi kotası da sosyal medya uygulamaları dahilinde gerçekleşir.