Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
Markaların Sosyal Medya Hataları

Markaların Sosyal Medya Hataları [Dikkat Edilmesi Gerekenler]

22.05.2019

Dijital dünyanın geldiği noktada bir kullanıcı için markanın sosyal medya üzerinde olan görüntüsü en önemli kriterlerden biri oluyor. Bununla beraber yeni müşteriler yeni ürünler veya markalar keşfetme konusunda etkin olarak sosyal paylaşım sitelerini kullanıyor. Bu noktada markaların sosyal medya kullanımının ne kadar önemli olduğundan bahsetmeye gerek kalmıyor. Markalar yeni dijital dünyada sürdürülebilir bir başarı veya artan satış oranları istiyorsa sosyal medyada bütün işleri doğru yapması gerekiyor.

Sosyal medya marka hesabı konusunda yanlış kullanımlar veya eksik kullanımlar kullanıcıların gözünde marka itibarını doğrudan etkiliyor. Aynı zamanda unutmamak gerekiyor ki sosyal medya marka kullanıcıları ve potansiyel yeni müşteriler ile doğrudan iletişim kurulabilecek bir mecra. Hatta günümüzde yeni müşteri edinmede en başarılı olan yöntemlerden biri olduğunu söyleyebiliriz. Dijital pazarlama için sosyal medya en önemli faktörlerden biri, bu söylem biraz hafif kalıyor olabilir bu nedenle sosyal medya dijital pazarlamanın en önemli öğesi konumunda şuan diyelim.

Sosyal Medya Hataları

Sosyal medya bu kadar önemliyken markalar neler yapıyor? Markalar şuan olduğumuz zamana bakarsak kendilerini dijital ortama entegre etmekte gayet başarılı davranıyorlar fakat bazı markalar kendilerinden beklenmeyen hataları sosyal medya üzerinde yapıyorken bazı markalar ise sosyal medya konusunda tamamen eksik kalmış gözüküyor. Bu uzman pazarlamacılar tarafından çağımızda bir markanın yapacağı en büyük yanlışlardan bir tanesi olarak gösteriliyor. Bu nedenle yeni bir girişimciyseniz veya markanızın sosyal medyada duruşuna bir göz gezdirmek istiyorsanız yazının kalanını dikkatli okumanız gerekiyor.

Markalar Ne Tür Hatalar Yapıyor?

Otomatik Mesajlar

Bir markanın dijital sektörde yapabileceği en büyük hatalardan biri otomatik mesajlar oluyor. İnsanlar artık markaların otomatik mesajlarını okumadan silmeyi tercih ediyor. Sildiği sırada bir göz ucuyla markanın ismine bakan insanların gözünde ise bu ezber otomatik mesajlar marka itibarlarını ciddi anlamda düşüyor. Otomatik mesajların yeni dijital çağda yeri yok. Kullanıcılar daha doğrudan, sıcak ve gerçekçi iletişimler kurmak istiyor. Bu nedenle herhangi bir mecradan otomatik mesaj kullanımı yapılıyorsa buna hemen son verilmesi marka için çok daha iyi olacaktır.

Markaların Sosyal Medya Hataları

Sürekli Gönderi Paylaşımı veya Çok Gönderi Paylaşmak

Bu şuan sosyal medyada markaların en çok yaşadığı sorunlar arasında yer alan bir durum olarak adlandırılabilir. Güçlü bir sosyal medya ekibi olan ve kaliteli içerik üretip, trendleri takip eden bazı markalar çok sık gönderi yayınlamayı tercih edebiliyor. Bazen o kadar fazla gönderi paylaşıyor ki kullanıcı paylaşılan ürünlerin işine yaramadığını veya onu sıktığını gördüğü anda takip etmeyi bırakıyor. Aynı zamanda bu durum diğer kullanıcılarda da bir domino etkisi yaratıyor. Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşım sayısı çok sık olmamalı. Paylaşımlar belirli aralıklarla yapılabilir veya ani bir olay üzerine yapılabilir fakat önemli olan bu sıklığın insanları sıkmaması olacaktır. Markalar bu konuda dijital araçlar kullanarak hangi gönderisinin hangi saatte en sık görüleceği gibi bir yöntem izleyerek az ama öz şeklinde paylaşım yapabilir.

Sosyal medyada gönderi paylaşımın az olmasından ise bahsetmeye bile gerek yok. Kullanıcılar merak ettikleri veya rastladıkları markanın gönderi tarihleri eski olduğunu görünce hem gözlerinde firma itibarını küçültüyorlar hem marka güncel bir trend yakalayamadığı için satışlarında düşüş yaşıyor.

Bütün Sosyal Paylaşım Siteleri Ayrı Kitleleri Kapsıyor!

İki farklı sosyal paylaşım sitesinde kitleler ciddi farklılıklar gösterebilir. Bunun dışında sizin o mecrada yakaladığınız kitle yine diğer kitlelerden ekstra olarak farklı olabilir. Sosyal paylaşımlar tek bir hesaptan toplu şekilde yapılmamalıdır. Paylaşım yapılacak olan mecraya özel görseller ve yazı düzenleri ile paylaşılmalıdır. Örneğin instagram üzerinden yapılan bir marka paylaşımı ile twitter üzerinden yapılan paylaşım tamamen farklı olmalıdır. Twitter üzerinde doğrudan bir iletişim sağlayarak öncelikli olanı metin belirlemek gerekiyorken instagram üzerinden yapılan gönderide görsellik ön planda olmalıdır. Bütün bunların dışında bu sayfaların paylaşım sıklığı yine sosyal medya sitesine göre değiştirilmelidir.

Sosyal Medyada Yapılan Hatalar

Sahte Takipçi Satın Almak

İnstagram markaların takipçi satın alması sosyal medyada önemli bir alay konusu haline gelmiş durumda. Markalar takipçi satın alınırsa bu takipçi satın alımı anlaşılıyor. Bu nedenle sosyal medya hesabınıza takipçi kazandımak için sosyal etkinlikler düzenleyebilirsiniz. Özellikle son zamanlarda yapılan çekilliş yöntemleri sayfaların takipçi kazanmasına ciddi katkılar sağlıyabiliyor. Bu yöntemle hem organik sizi takip edecek takipçiler edinmiş olursunuz hem marka olarak bir alaya konu olmak gibi bir hata yapmamış olursunuz.

Uzun Sıkıcı Metinler

Markalar yaptıkları işi sosyal medyada anlatırken çarpıcı olmak zorundadır. Uzun marka metinleri kullanıcıyı sıkmakla beraber kullanıcının sayfayı takipten çıkmasına neden olmaktadır. Anlatacağınız durumları kısa trendlere uygun bir video veya görselle anlatıyor olmanız sizin için en iyisidir. Aynı zamanda yapabileceğiniz bir diğer yöntem kreatif sloganlar kullanmak olacaktır.

Bu tür görselleri kendi ekibiniz olarak yaratmakta zorlanıyor veya vakit bulamıyorsanız sizinle uyum içerisinde çalışacak bir ajans bulmanız ve sosyal medya hesaplarınızı bu ajansa yönettirmeniz markanız için en iyisi olacaktır.

Web siteniz için doğru içerik üretmenize yardımcı olabilecek, kaliteli içerik üretme rehberini detaylı inceleyebilirsiniz.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: