Dijital dünyanın ortaya çıkardığı zorlu rekabet hayatında influencer marketing, markalar içi vazgeçilemez bir ihtiyaç haline dönüşmüştür. Pek çok kişi de, influencer marketing tanımını ve içeriğini merak etmektedir. Bu ifade, stratejik bir pazarlama yöntemi olarak nitelendirilebilir. Influencer İngilizce’de; etkileyen anlamına gelmektedir.
Influencer Marketing
Influencer; insanların davranışlarını değiştiren ya da etkileyen kişileri ifade eder. Günümüz yeni medyasında yer alan influencer, sosyal mecralarda belirli bir popülerliği ve gücü bulunan; bu güç doğrultusunda takipçi kitlerini etkileyebilme gücü bulunan kişilerdir. Bu kişilerin konumlandırılması kendisi tarafından yapılmaz. Onun paylaşım ve deneyimlerine güvenen kitle konumlandırır. Influencer; internet fenomeni, ünlü bir isim, Instagram fenomeni, blogger ya da Youtube içeriği üreten kişiler olabilir. Söz konusu olan bu kişilerin; sadık bir takipçi kitlesi bulunur ve deneyimlerinden yararlanırlar.
Influencer Marketing Önemi
Influencer marketing; dijital medyada ve sosyal mecralarda kitleleri etkileme ve yönlendirme gücü bulunan kimselerdir. Hitap etmiş olduğu kitlelerin; satın alma davranışlarında yarattığı etkileme güçleri üzerine yoğunlaşan bir pazarlama stratejisi yönetilir. Bu anlayışta; pazarın tamamına yönelim yoktur. Influencerlar aracığıyla; potansiyel olan alıcılara yönelim vardır ve onlara yönelik pazarlama etkinlikleri uygulanır. 1940 senesinde ortaya konulan iki aşamalı iletişim akışı modeline göre; kitleler incelendiği zaman bireylerin oy kullanma ya da tüketim gibi davranışlarını etkileyen kanaat önderleri ve medyatik isimler olduğu ve süreci etkilediği ortaya konmuştur. Bu kanaat önderleri; kitleler üzerinde her türlü fikri etkileme gücüne sahiplerdir. Dijital dünya ve sosyal mecralardaki kanaat önderleri de; aynı işlevde bulunmaktadırlar.
Influencer Marketing Gücü
Influncer marketing, gücünü üç kaynaktan almaktadır:
- Orijinal içerikler: Influencerlar; etkileyici ve sıra dışı pazarlama odaklı içerikler üretmektedirler.
- Sosyal erişimin gücü: Influencer’lar sosyal mecralar ile milyonlarca kişiye ulaşmaktadırlar.
- Tüketici güvenini kazanmak: Influencer’lar potansiyel kitle ile güçlü ilişkiler kurarlar; takipçileri de influencerların fikirlerine ve deneyimlerine inanır.
Influencer marketing metodunda bazı temel aktivite vardır:
- Influencerları analiz etmek ve onları güçleri sırasına göre derecelendirmek
- Influencerların firma ve marka bilinirliğini ve farkındalığını arttırması
Potansiyel kitlenin üzerinde marka bilinirliğini arttırma amacıyla; influencerların pazarlama kampanyalarına katkıda bulunmaları.