Google EAT İngilizce olarak uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirliğin kısaltmasıdır.
Google EAT Nedir?
Hukuk, finans ve benzeri sektörler için hazırlanan içeriklerin uzmanlar tarafından hazırlanıp hazırlanmadığına karar veren algoritmaya Google EAT denir. Google EAT, bu verilerin doğruluğunu ve güvenilirliğini bu algoritma ile çözümlüyor.
Belirtilen sektörlerde yapılan aramalarda Google EAT kriterini baz alarak sonuçları listeler ve ziyaretçilere en doğru, güvenli sonucu göstermek için bir sıralama yapar.
Google EAT’nin önemli olduğu bazı içerik türleri şunlardır;
- Tıbbı tavsiyeler,
- Gazete ve haber makaleleri,
- Bilimsel konularda bilgiler,
- Mali danışmanlık, vergi danışmanlığı,
- Ev tadilatı, ebeveynlik vb. konulardaki tavsiyeler,
- Uzmanlık gerektiren hobiler ile alakalı sayfalar.
Google EAT Önemi?
Yukarıda anlattığımız gibi üç kriter için Google tarafından sitenize verilen bir değerdir. Bu değeri Google gözünde kazanmanız siteniz için birçok avantaj sağlayacağını gibi güven kazanmış olacaksınız. Bu tür içerikler arama sonuçlarında daha üst konumda yer alacağı için organik trafiğiniz artış gösterecektir.
Google EAT İçin Ne Yapmalısınız?
Google’da iyi bir sıralama elde etmek istiyorsanız dikkat etmeniz gereken bazı konular var. Her sayfanın bir amacı olmalı ve kullanıcıya fayda sağlamak amacıyla oluşturmalısınız. Bunun yanı sıra her sayfanın arkasında doğru bir uzmanlığa ihtiyaç vardır. Son olarak, Google’ın standartlarının sürekli değiştiğini unutmayın. Bunun temel nedeni ise kullanıcıların arama beklentilerinin sürekli değişmesi ve Google’ın bu beklentilere yanıt vermesidir.
2022 SEO ipuçlarını incelemek için hemen ilgili içeriğimizi inceleyin.