Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
Google'da Üst Sıralara Çıkmak

Google Aramalarda Üst Sıralara Çıkmak İçin 10 İpucu

29.07.2019

Çok iyi hazırlanmış bir web siteniz var ve her detayı incelikle işlemişsiniz. Ancak Google arama sonuçlarında ilk sayfada çıkmıyor ya da hiçbir şekilde görünmüyorsunuz. Bu bir sıkıntı olduğunun göstergesidir. SEO çalışmalarınızda bir hata veya eksik yaptığınız noktalar var demektir. Site haritası, meta etiketler, içerik ve aklınıza gelebilecek diğer terminolojik SEO terimleri bu sorunun kaynağı olabilir.

Unutmayın, her şeyi doğru yapsanız bile güncel kalmadığınız sürece bir süre sonra yine arka plana düşebilirsiniz. Bu nedenle Google ve Google Algoritma Güncellemeleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve  sürekli takip etmelisiniz.

İşte size bu yazımızda Google arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanız için yardımcı olacak 10 ipucu öneriyoruz.

Google Aramalarda Üst Sıralarda Çıkmak

Yerel SEO nedir? nasıl yapılır? detaylı bilgi almak için hemen yazımızı inceleyebilirsiniz. https://www.bulutinteraktif.com.tr/yerel-seo/

1. Başlık Etiketlerinizi Optimize Edin (Meta Title)

Başlık etiketi yani meta title, arama motorları tarafından arama sonuçlarında görünmeniz için kullanılır. Bu etiketler, arama motoru botlarına – örümceklerine ve en önemlisi kullanıcıları sayfanızın ne hakkında olduğu belirtir. Sadece 50-60 karakter ile sınırlı olan bu etiketleri efektif bir şekilde kullanmanız durumunda arama sonuçlarında kendinize avantaj sağlayabilirsiniz.

Başlıklarınızda, sayfanızın konusunu iyi bir şekilde belirtmelisiniz. Bunun için ana anahtar kelimenizden ya da Long Tail Keywords adını verdiğimiz Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri kullanabilirsiniz. Bu kullanım kullanıcıların aradıklarını bulmalarında ve arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanızda faydalı olacaktır.

Diğer taraftan da başlıklarınızda harekete geçirici kelimeler kullanabilirsiniz. Örneği “En iyi 5 SEO taktiği” ya da “ABC Dizüstü Bilgisayar %15 İndirim ile Hemen Al” gibi bir başlık kullanıcıyı etkileyecektir.

2. Sayfa Açıklamalarını Optimize Edin (Meta Description)

Tıpkı başlık etiketi gibi meta description da arama motoru örümceklerine ve kullanıcılara sayfanız hakkında bilgi verecektir. Meta açıklama etiketi 160 karaktere kadar yazılabilse de ortalama olarak 130-155 karakter arasında açıklamaların daha etkili olduğu uzmanlar tarafından belirtilmektedir.

Sayfa açıklamalarınızda da anahtar kelimelerinizi kullanarak, sayfanızı çok net bir şekilde özetlemelisiniz. Bu da üst sıralarda çıkmanız için bir avantaj sağlayacaktır.

Google Üst Sıralara Çıkmak

3. Site Haritası (Sitemap.xml)

Site haritası, arama motorlarında dizine eklenmeniz yani indeks almanız için önemli bir kaynaktır. Bir site haritası sitenizdeki tüm URL’leri barındırabilir. Bu URL’ler arama motorlarına iletilir ve kolay bir şekilde indeks almanızı sağlar.

4. Mobil Site

2019 yılına geldiğimizde yaklaşık 4 milyar kişi akıllı cihazları ve yaklaşık 2.5 milyar kişide mobil internet kullanıyor. Google arama motoru üzerinde yapılan aramaların yaklaşık yüzde 60’lık kısmı da mobil cihazlardan gerçekleşiyor. Yani kullanıcılar sitenize mobil cihazlardan ulaşıyor olabilir. Eğer kaliteli bir mobil siteniz varsa sorun yok. Ancak mobil tasarıma sahip olmayan bir web siteniz varsa, bu sizin için önemli bir olumsuz referans olacaktır. Kaliteli ve iyi bir kullanıcı deneyimi için mobil tasarıma sahip bir mobil siteniz olmalıdır.

Mobil site, kullanıcı deneyimini arttıracağı gibi aynı zamanda mobil aramalarda mobil sitesi olmayan veya kullanıcı deneyimi zayıf sitelerin üzerinde olmanızı da sağlayacaktır.

5. Resim – Video Alt Etiketleri

Sitenizde bulunan her resim ve videonun bir açıklama kimliği vardır. Yani bir “alt” etiketi vardır. Yönetici tarafından girilmediği taktirde bu etiket boş olarak gelecektir. Google botlarının bu resimlerin ne olduğunu algılayabilmeleri için resim-video alt etiketinin girilmesi gerekir. Örneğin “Türk Bayrağı” resmine bir alt etiket girmezseniz Google bunu algılayamayacak ve arama sonuçlarında gösteremeyecektir. Ancak alt=”Türk Bayrağı” olarak bir açıklama girmeniz, “Türk Bayrağı”aramasında sizin resminizin çıkmasını sağlayacaktır.

Google SEO

6. Kaliteli ve Uzun İçerik

Bu madde “İçerik kraldır.” sözünü akıllara getirsin. Kaliteli yazılmış bir içerik kullanıcıyı tatmin ederse, Google’da bundan tatmin olacaktır ve size daha çok değer verecektir. Birbirini tekrar eden, sadece anahtar kelimelerden oluşan ve sorguya cevap veremeyen bir içerik size bir avantaj sağlamayacağı gibi olumsuz bir durum olarak karşınıza çıkacaktır.

Diğer taraftan seçmiş olduğunuz konu hakkında yazdığınız yazı rakiplerinizin önüne geçmeli, bir fark sunmalı, kullanıcıya net bilgiler vermeli. Her içerik detaylı bilgiler verebileceği gibi aynı zamanda da konu hakkındaki tüm bilgileri barındırabilir. İstatistiklere göre arama sonuçlarında ilk 3 sırada yer alan sayfaların çok büyük bir bölümü 1000 kelime ve üzeri içeriğe sahiptir.

7. Kalıcı Bağlantılar (Permalink)

Resmi bir bildiri olmasa da arama motorları, uzun kalıcı bağlantılardan hoşlanmaz. Ancak kalıcı bağlantılar, arama sonuçlarda avantaj sağlayabileceğiniz bir başka değişkendir. Bu nedenle arama motoru botlarının işini kolaylaştırıp, kalıcı bağlantılarınızı kısa tutun. Bu aynı zamanda kullanıcı deneyimini de arttıracaktır. Ayrıca URL’inizde anahtar kelimenizi de geçirmeniz başka olumlu işarettir.

Google Üst Sıralara Çıkma İpuçları

8. Site Hızı

Mobil veya masaüstü site farketmeksizin hızlı açılan siteler, kullanıcılar tarafından sevilir. Nitekim istatistiklere göre 2,5 saniyenin üzerinde açılan sitelerin yüzde 70 civarı kullanıcı site açılmadan terk eder. Bu nedenle sitenizi hız yönergelerine göre optimize edin ve hızınızı iyileştirin.

9. Rakiplerinizi Küçümsemeyin

Rakipleriniz sitenizde üstte çıkıyorsa, onları iyi analiz edin. Rakip analizi sırasında farklı araçlardan yararlanabileceğiniz gibi direkt olarak rakibinizin sitesi üzerinden de analiz yapabilirsiniz. Siteye girin, içerikleri, sayfaları inceleyin. Sizinle arasındaki farkı görün ve önlemlerinizi alın.

10. Schema.org’tan Faydalanarak Zengin Sayfalar Oluşturun

Yapılandırılmış veri işaretlemeleri son birkaç algoritma güncellemesi ile birlikte büyük önem kazanmış durumda. Arama sonuçlarında karşınıza çıkan yıldız puanlamalar, yazar isimleri, alt başlıklar yapılandırılmış veriler ile oluşturulmaktadır. Bir diğer adıyla Zengin Snippet olan bir araçları kullanarak arama motorlarının sitenizi daha iyi anlamasını sağlayabilirsiniz.

SEO nedir? Nasıl yapılır? gibi sorularınızın cevabını ilgili makalemizden alabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayın : https://www.bulutinteraktif.com.tr/seo-nedir-nasil-yapilir/

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: