Emrah Mah. Yavrukurt Sokak 42/5 Keçiören/ANKARA
Etkili Başlık Nasıl Yazılır?

3 Adımda Etkili Bir Başlık Nasıl Yazılır?

30.07.2021

Etkili bir başlığı nasıl yazacağınızı bilmeden oluşturduğunuz içerikler daima eksik olacaktır. Dünya’nın en iyi içeriğini yazsanız bile başlığınız kötü olduğunda kaybedeceksiniz.

Arama motorlarında tıklamayı çekmek zorundasınız. Bunu iyi bir başlık ile yapabilirsiniz.

Bu içerikte etkili bir başlık yazma konusunda detayları öğreneceksiniz.

Başlık Nedir? 

Başlık içeriğinizin adıdır. İyi bir başlık üç kriterden oluşur.

  • Okuyucunun dikkatini çeker.
  • Okuyucuyu tıklatacak kadar meraklandırır.
  • İçeriği doğru bir şekilde tanımlar.

Bu üç kriteri bir cümlede uygularsanız kazanan siz olursunuz.

Başlık Neden Önemlidir?

Başlık Neden Önemlidir?

Etkili bir başlık ziyaretçiyi direk olarak içeriğinize yönlendirir. Kullanıcı başlığınızı gördüğünde içeriğin okumaya değer olup olmadığa karar verir.

Sosyal Medya

İçeriğiniz endişe verici haber, veya hedef kitlenizin hoşlanmayacağı bir dil kullandığınızda ziyaretçi direk olarak sizi geçerek farklı sonuçlara yönelecektir. İnsanların sınırlı bir dikkate süresine sahip olduğunu unutmayın. Yazdığınız başlığın rakiplere karşı rekabet edeceğini unutmayın.

E-Mail

Yapılan araştırmalarda ortalama bir ofis çalışanı günde 121 e-mail alınıyor. Bunların yalnızca %10’u içeriğe bağlantı veren bültenler olsa bile, birçok insan günde 12 e-mail okumaz. Başlıklara göre en ilgi çekici birkaç tanesini okuyacaktır.

Arama Sonuçları

Ortalama bir web sitesi trafiğinin neredeyse %75’ini Google’dan alır. İyi bir başlık ile arama yapanların diğer sonuçlara göre sizin sonucunuzu tıklama olasılığı artacaktır.

İçerik pazarlaması içeriğimizi inceleyerek farklı içerik tiplerinde içerik üretmeye başlayabilirsiniz.

3 Adımda Başlık Nasıl Yazılır?

Başlık yazmak sandığınız kadar zor bir iş değil. Üç adımda basit bir sistemle temel bilgileri inceleyebilirsiniz. Bunu yaparken şu kriterleri aklınızda bulundurun:

Google’da arama yapanlar için başlık yazmalısınız, çünkü daha önce de belirttiğimiz gibi trafiğin çoğu aramadan gelir.

Blog yayınınızı yazmadan önce başlığınızı yazmak genelde en iyisidir, içeriğinize yaklaşımızın bu şekilde belirlenir. Bununla  birlikte, geçici bir başlığı iyileştirmek için her adımı kullanmaya devam edebilirsiniz.

Adımları gerçekleştirirken makalenin gerçek içeriğini göz önünde bulundurarak tıklama tuzağından kaçınmalısınız. Çoğu zaman, makaleyi yazdıktan sonra bir başlık yazmak, okuyucuların makaleden ne çıkaracağın fazlasıyla vaat etmenize neden olur.

Şimdi başlık yazma zamanı!

  1. Bir biçim belirleyin
  2. Kazanan bir açı ekleyin
  3. Ziyaretçi için yap

Arama amacı bu konuda dikkat edilmesi gereken bir konudur. Arama amacının önemi hakkında hemen bilgi alın.

Başlık Nasıl Yazılır?

Bir Biçim Belirleyin

En iyi protein tozları hakkında bir içerik yazdığınızı varsayalım. Bu başlık biçimlerinden herhangi biri işe yarayabilir.

  • Listeleme : 2021’de Kas Geliştirmek İçin En İyi 10 Protein Tozu
  • Nasıl Yapılır : Sizin İçin En İyi Protein Tozu Nasıl Seçilir?
  • Öğretici : En İyi Protein Tozu: 6 Adımda En İyisini Seçme
  • Fikir : En İyi Protein Tozu Diye Bir Şey Gerçekten Var mı? Bilim Hayır Diyor
  • İnceleme : Optimum Nutrition Gold Standart İnceleme : En İyi Protein Tozu
  • Karşılaştırma : Optimum Beslenme ve My Protein : En İyi Protein Tozu Hangisi?

Ancak unutmayın, çoğu web sitesi için en önemli trafik kaynağı Google’dır. Bu nedenle, sadece size iyi görünen bir başlık biçimini tercih etmemelisiniz. Arama yapanların gerçekten aradıkları seçmelisiniz. Böylece iyi bir sıralamaya sahip olursunuz.

Bunu nasıl yapabilirsiniz?

Google’da hedef anahtar kelimeniz için mevcut en üst sıradaki sayfalara bakın ve baskın bir açı olup olmadığını kontrol edin. Sonuçları incelediğinizde birçok sayfanın içeriği liste yapısında olduğunu görebilirsiniz.

En iyi sonucu veren başlık türünün içeriğe göre değişeceğini unutmayın.

Kazanan Bir Açı Ekleyin

İçerik biçimini belirlediğinize göre, en üst sıradaki açıyı bulmanız gerekiyor.

Son adımdaki aynı makaleleri kullanarak farklı kelimeler arayın.

Genellikle listelere bakıldığında, “en iyi protein tozları” ile başlar.

Diğer seçeneklere göz attığımızda.

Daha iyi beslenme için, her diyet için, senin için gibi seçeneklerde vardır.

Açınızı seçerken, araştıranların istedikleri ile yeterince yazabilecekleriniz arasındaki dengeyi kurmanız gerekir. Uzmansanız ve belirli bir açının diğerinden çok daha anlamlı olduğunu biliyorsanız, o açıyı kullanmalısınız.

Belirgin bir baskın açı yoksa, net bir faydaya dönüştürün.

Örneğin kilo kaybı için, kas oluşumu için gibi etkili faydalar kullanın.

Başlık Yazma İpuçları

Ziyaretçi İçin Yap

Okuyucularla gerçekten buluşmak için başlığınızı ziyaretçiler için yapmanız gerekir.

Makaleyi yakın bir arkadaşınıza gelişigüzel bir şekilde anlatmak için kullanacağınız sıfatları ve konuşmak şekillerini kullanın.

Bu nedenle “kilo kaybı için en iyi 10 protein tozu” yerine şunu kullanabilirsiniz.

  • Zahmetsiz kilo kaybı için en iyi 10 protein tozu

Bu süreci kolaylaştırmak için ziyaretçilerinizin dilini kullanın. Her sektör için uygun bir jargon vardır. Boş zamanınız varsa, konunuz ile alakalı makaleler okuyun.

Ayrıca konunuzla ilgili sosyal medya içeriklerine de göz atabilirsiniz.

Başlık Yazmak İçin 4 İpucu

Kazanan formatı seçtiniz, açınızı seçtiniz ve bunları ziyaretçiler için yapmaya başladınız. Bunlar ile birlikte çok etkili dört ipucu sizler için.

Somutluk Ekleyin

Başlığınız ne kadar belirgin olursa, okunması o kadar kolay olur. Okuması ne kadar kolaysa, o kadar çok insan sevecektir. Ne kadar çok kişi beğenirse, tıklanma olasılığı o kadar artar.

Örneğin, “Kilo Alımı İçin Protein Tozları” yerine “Kasta Haftada 1 Kilo Kazanmanıza Yardımcı Olacak 15 Lezzetli Protein Tozu” deneyin.

Sürpriz ve Zevk

Amacınız sosyal medya gibi organik arama dışındaki yerlerden trafik elde etmekse, arama amacını eşleştirmek o kadar önemli değil. İnsanların durup tıklamasını sağlamak için ilginç ve olağandışı bir şey söyleyerek daha fazla etki yaratabilirsiniz.

Bunun için bir formül yok ancak kitlenizin kullandığı dili ve onlarda neyin yankı uyandıracağını bilmenize dayanır.

Merak Uyandırın

Bilginizi meraklandırmayı amaçladığınız dışında herkese verin. Örneğin “Senden başka herkes x yapıyor!” Sadece bu iddiayı makalenizde açıklayın. Böylece tıklama tuzağı olmayacaktır.

Başlık Varyantlarını Test Edin

İçeriğinizi sosyal medya platformlarında yayınladığınızda farklı bir başlık seçebilirsiniz. Bir başlığın daha fazla tıklama, beğeni, yorum ve paylaşım alıp almadığınız görmek için varyantları test edin. O zaman bunu ana gönderi başlığınız için kullanın.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizi arayabilirsiniz: